More
    ΑρχικήFitnessΣύνδρομο Επιγονατοδομηριαίου Πόνου: Ασκήσεις ενδυνάμωσης

    Σύνδρομο Επιγονατοδομηριαίου Πόνου: Ασκήσεις ενδυνάμωσης

    Εδώ και αρκετά χρόνια ο όρος “Χονδροπάθεια” έχει αντικατασταθεί από τον όρο “Σύνδρομο Επιγονατοδομηριαίου Πόνου” και αυτό γιατί η καταστροφή του χόνδρου που υποστήριζαν παλιά, δεν είναι πάντα η αιτία του πόνου και δεν εμφανίζεται ακτινολογικά σε όλα τα περιστατικά (Advances in Parasitology, Besier et al, 2016).

    Γράφει ο Περικλής Κάβουρας, Γυμναστής. Κομοτηνή

    Συμπτώματα και αιτίες για το σύνδρομο του επιγονατοδημηριαίου πόνου

    Το σύνδρομο του επιγονατοδημηριαίου πόνου παρουσιάζει ως σύμπτωμα πόνο στην άνω επιφάνεια του γόνατος κατά την διάρκεια αθλητικών δραστηριοτήτων, ειδικότερα σε κινήσεις που απαιτούν επαναλαμβανόμενες κάμψεις στα γόνατα, όπως το τρέξιμο, η άνοδος και η κάθοδος σκαλοπατιών ή τα καθίσματα.

    Παρουσιάζεται περισσότερο στις αθλήτριες παρά σε αθλητές. Αυτό το σύνδρομο συνδέεται με αρκετούς πιθανούς λόγους όπως η λανθασμένη μηροκνημιαία ευθυγράμμιση, ανισορροπία μεταξύ της δύναμης και της ενεργοποίησης του έσω και του έξω πλατύ καθώς και υπέρχρηση.

    Αιτίες και συμπτώματα για το σύνδρομο του επιγονατοδημηριαίου πόνου

    Ενώ οι αιτίες αυτού του συνδρόμου είναι άγνωστες, οι ερευνητές επικεντρώνονται στην σχέση μεταξύ του έσω και του έξω πλατύ. Έχει αποδειχθεί ότι η αδυναμία του έσω πλατύ σε σχέση με τον έξω πλατύ συνδέεται με πλάγια μετατόπιση προς τα έξω της επιγονατίδας κατά την αρχή της κάμψης του γόνατος (https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/10758294/).

    Έρευνες επίσης έδειξαν ότι άτομα με επιγονατιδομηριαίο πόνο ενδυναμώνουν τον έσω πλατύ και έτσι παρουσιάζουν μειωμένη επιβάρυνση της επιγονατιδομηριαίας άρθρωσης.

    Παράλληλα, αυτά τα άτομα ενεργοποιούν τον έξω πλατύ πριν από τον έσω πλατύ κατά την άνοδο σκαλοπατιών. Μία έρευνα, όπου ο έσω πλατύς και ο έξω πλατύς ενεργοποιήθηκαν με ηλεκτροδιέγερση, έδειξε μια αντίστοιχη αύξηση και μείωση στην επιβάρυνση της επιγονατιδομηριαίας άρθρωσης όταν η ενεργοποίηση του έσω πλατύ καθυστερήθηκε.

    Οπότε, είναι τεκμηριωμένο ερευνητικά ότι η εμφάνιση του επιγονατοδημηριαίου πόνου εξαρτάται πολύ από τη δύναμη των απαγωγών, δηλαδή όσο δυνατότεροι είναι οι γλουτιαίοι μας τόσο μικρότερη η πιθανότητα συμπτωμάτων εμφάνισης του συνδρόμου.

    Σε περίπτωση όμως, ήδη εμφάνισης του συνδρόμου, ένα πρόγραμμα ενδυνάμωσης των γλουτιαίων έχει πολύ μεγαλύτερα αποτελέσματα έναντι αντίστοιχου προγράμματος ενδυνάμωσης των τετρακεφάλων σε μόλις 4 εβδομάδες.

    Τεχνικές και ασκήσεις ενδυνάμωσης

    • Ακροστασίες με το ένα ή τα δύο κάτω άκρα. Χρησιμεύει για την ενδυνάμωση του γαστροκνημίου όταν το γόνατος είναι σε έκταση και του υποκνημιδίου όταν το γόνατο είναι σε κάμψη.

    ακροστασιες για το Σύνδρομο Επιγονατοδομηριαίου Πόνου

    • Στατικό ποδήλατο. Χρησιμεύει για την ελάττωση των δυνάμεων κατά τη φόρτιση βάρους στο κάτω άκρο, αλλά και για τη συντήρηση της καρδιοαναπνευστικής φυσικής κατάστασης.

    στατικο ποδηλατο για το Σύνδρομο Επιγονατοδομηριαίου Πόνου

    • Κάμψεις γόνατος στο μηχάνημα.

     

    Επισήμανση: Με την κνήμη σε έξω στροφή ενδυναμώνεται καλύτερα ο δικέφαλος μηριαίος, ενώ με την κνήμη σε έσω στροφή ο ημιυμενώδης και ο ημιτενοντώδης.

    • Κάμψεις – εκτάσεις γόνατος στην πρέσα.

    Ασκήσεις για την ανάκτηση του νευρομυικού ελέγχου

    • Ορθοστασία με το ένα ή τα δύο κάτω άκρα πάνω σε Bosu. Χρησιμεύει για τη δραστηριοποίηση των μυών της κνήμης και τη βελτίωση της ισορροπίας και της ιδιοδεκτικότητας του κάτω άκρου.

    σύνδρομο επιγονατιδομηριαίου πόνου ασκησεις

    • Μονοποδική ορθοστασία πάνω σε σανίδα ισορροπίας. Χρησιμεύει για τη δραστηριοποίηση των μυών της κνήμης και τη βελτίωση της ισορροπίας και της ιδιοδεκτικότητας του κάτω άκρου.

    Διατατικές ασκήσεις για το σύνδρομο του επιγονατοδημηριαίου πόνου

    • Διάταση των εκτεινόντων μυών του γόνατος από όρθια θέση.

    • Διάταση των καμπτήρων του γόνατος. Με την κνήμη σε έσω στροφή διατείνονται ο ημιυμενώδης και ο ημιτενοντώδης, ενώ με την κνήμη σε έξω στροφή ο δικέφαλος μηριαίος.

    Σύνδρομο Επιγονατοδομηριαίου Πόνου: Ασκήσεις ενδυνάμωσης

    ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ: Ασκήσεις ενδυνάμωσης για το σύνδρομο πόνου της κνήμης

    Ακολούθησε την fmh.gr στο Google News, στο Twitter, στο Facebook στο Υoutube και στο Instagram

    personal trainer Κομοτηνη Καβουρας Περικλης

    Περικλής Κάβουρας, Γυμναστής. Κομοτηνή

    Βιβλιογραφία

    1. Neptune R., (2000). The influence of orthotic devices and vastus medialis strength and timing on patellofemoral loads during running. Clinical Biomechanical. 8, 611 –8.
    2. Cowan S., et. al., (2001). Delayed onset of electromyographic activity of vastus medialis obliquus relative to vastus lateralis in subjects with patellofemoral pain syndrome. Arch Physiology Medicine Rehabilitation, 82, 183 – 9.
    3. Powers C., (2000). Patellar kinematics, part II: the influence of the depth of the trochlear groove in subjects with and without patellofemoral pain. Physiology Therapy, 80, 965 – 78.

    Ακολουθήστε μας

    97,961ΥποστηρικτέςΚάντε Like
    28,027ΑκόλουθοιΑκολουθήστε