More
    ΑρχικήFitnessCardio - RunningΠόνος στην σπλήνα στο τρέξιμο: Γιατί συμβαίνει;

    Πόνος στην σπλήνα στο τρέξιμο: Γιατί συμβαίνει;

    Ένας οξύς πόνος στο κάτω αριστερό μέρος του κορμού μας, στην σπλήνα ή στον σπλήνα, μερικές φορές, μας αποτρέπει από την αγαπημένη μας αερόβια άσκηση οποιαδήποτε μορφής (τρέξιμο, ποδήλατο, κολύμβηση κλπ). Σίγουρα θα το έχουμε νιώσει όλοι, είτε αρχάριοι, είτε καταξιωμένοι πρωταθλητές. Παρακάτω θα αναλύσουμε γιατί συμβαίνει αυτό στο σώμα μας.

    Γράφει ο Σούλιος Ζήσης, Γυμναστής – Προπονητής ποδηλασίας, Γλυφάδα

    Που οφείλεται ο πόνος στην σπλήνα

    Η σπλήνα είναι λεμφοειδές όργανο και βρίσκεται στον ανθρώπινο οργανισμό στην κοιλιά μεταξύ της 9ης και 12ης αριστερής πλευράς. Αποτελεί το μεγαλύτερο όργανο του λεμφικού συστήματος του οργανισμού μας και λειτουργεί ως φίλτρο όπου καθαρίζει το αίμα μας.

    Ο σάκος που περιβάλλει την σπλήνα λέγεται διαφραγματική επιφάνεια, είναι ελάχιστα ελαστικός και διαθέτει πολλές νευρικές απολήξεις. Έτσι, αν τεντωθεί λίγο από την προσπάθεια που καταβάλλει κάποιος πχ στο τρέξιμο, αρχίζει και πονά.

    Ποια είναι η λύση του “προβλήματος”;

    Όταν ο πόνος στην σπλήνα κατά το τρέξιμο είναι οξύς, προσπαθεί στην ουσία να μας αποτρέψει από αυτό που κάνουμε ή να ελαττώσουμε τον ρυθμό με τον οποίο το εκτελούμε. Η λύση είναι ιδιαίτερα απλή!

    Θα πρέπει απλά για λίγα λεπτά να καθίσουμε στην άκρη ή να ελαττώσουμε την ένταση της άσκησης και να επικεντρωθούμε στην αναπνοή μας.

    Εάν σταματήσουμε εντελώς κατά την διάρκεια μιας καθημερινής μας προπόνησης, θα πρέπει να πάρουμε βαθιές αναπνοές και να πιέσουμε με τα δάχτυλα μας το διάφραγμα ακριβώς κάτω από το θώρακα μας στην πλευρά που πονάμε για περιπου 10 έως 15 δευτερόλεπτα.

    Έχουμε στο μυαλό μας πως πρέπει να ρίξουμε τους παλμούς μας και να ηρεμήσουμε το σώμα μας.

    Από την άλλη εάν βρισκόμαστε κατά την διάρκεια κάποιου αγώνα θα πρέπει να κοντρολάρουμε την επίδοσή μας στο όριο του πόνου και να μην προσπαθούμε να πιέσουμε περεταίρω. Για παράδειγμα εάν κατά τη διάρκεια ενός αγώνα τρεξίματος νιώσουμε οξύ πόνο στην περιοχή θα πρέπει να σταθεροποιήσουμε τον ρυθμό και να συντονίσουμε το βήμα μας με την αναπνοή μας.

    Ένας απλός τρόπος είναι κατά τη διάρκεια της εκπνοής το πάτημα μας όταν τρέχουμε να είναι από την αντίθετη πλευρά από την περιοχή που μας πονάει.

    Γενικές συμβουλές για την μακροπρόθεσμη αποφυγή του πόνου της σπλήνας 

    • Προσπαθήστε να βελτιώσετε την γενική φυσική σας κατάσταση και εξασκείστε την αναπνοή σας
    • Πριν από οποιαδήποτε άσκηση προετοιμάστε καλά τον οργανισμό σας, πίνοντας αρκετό νερό και παραμείνετε ενυδατωμένοι
    • Ζεσταθείτε καλά και στη συνέχεια προοδευτικά ανεβάστε τον ρυθμό εκτέλεσης της δραστηριότητας σας
    • Ξεκινήστε από ασκήσεις ή αθλητικές δραστηριότητες χωρίς κρούση και στη συνέχεια ανεβάστε τον πήχη
    • Τρώτε τουλάχιστον 2 ώρες πριν από κάθε άσκηση, θα πρέπει να νιώθετε σχεδόν πεινασμένοι πριν από κάθε δραστηριότητα! Με αυτό τον τρόπο το σώμα σας θα μπορεί να αποδώσει τα μέγιστα

    Εάν νιώθετε επαναλαμβανόμενα τον ίδιο πόνο κατά την διάρκεια της άσκησης, τότε θα πρέπει να μιλήσετε σε κάποιον ειδικό σχετικά της περίπτωση σας.

    Ακολούθησε το fmh.gr στο Google News, στο Twitter, στο Facebook στο Υoutube και στο Instagram

    personal trainer στην γλυφαδα

    Σούλιος Ζήσης, Γυμναστής – Προπονητής ποδηλασίας, Γλυφάδα

    Ακολούθησε τον Ζήση στο Facebook και στο Instagram


    Ακολουθήστε μας

    97,961ΥποστηρικτέςΚάντε Like
    28,027ΑκόλουθοιΑκολουθήστε