Αρχική Περισσότερα Motivation Άλλαξέ το: 10 γενναία βήματα - Fitness Motivation Hellas

Άλλαξέ το: 10 γενναία βήματα – Fitness Motivation Hellas

Είμαι παιδί στο προαύλιο του σχολείου. Τότε που «μπουφ! τα βγάζαμε» για να δούμε ποιος θα παίξει με ποιόν στο επόμενο παιχνίδι: έλεγες το τραγουδάκι και όλα λύνονταν υπακούοντας σε μια απλή δικαιοσύνη μετρικής –παιδικής – στιχουργικής:

 «το παπούτσι σου βρωμάααει, ά-λλα-ξε-το». Το άλλαζες – γιατί γεννήθηκες με 2 πόδια- και το τραγούδι ξεκινούσε πάλι, δίνοντάς σου άλλη μια ευκαιρία να κερδίσεις. Απλό;

Αλλαγή: πόσες Δευτέρες πέρασαν από τις εβδομάδες σου που είπες θα πάω γυμναστήριο, θα αρχίσω δίαιτα, θα βγω έξω να τρέξω; Πόσες Παρασκευές τελικά ήθελες απλώς να ξεκινήσει το ΣΚ; Και πόσα από τα ΣΚ σου ξεκίνησαν και τέλειωσαν με τον ίδιο τρόπο: μηχανικά, ρομποτικά, παθητικά. Κι όμως η χαρά δεν κρύβεται στις συνήθειες, η χαρά κρύβεται στις αλλαγές! Άλλωστε, πόσο μπορεί να σε εκπλήξει το κουμπί του τηλεκοντρόλ, το κουμπί του ίντερνετ ή…το κουμπί του παντελονιού που ξεκούμπωσες για να χυθείς στον καναπέ;

Όλοι φοβούνται τις αλλαγές γιατί φοβούνται το άγνωστο. Μάλιστα εμείς οι ίδιοι τις κάνουμε να δείχνουν δύσκολες, γιατί αναζητάμε την ψευδο-ασφάλεια και τον έλεγχο της καθημερινότητας, ακόμα κι αν δεν μας ικανοποιεί. Όταν όμως νιώθεις ότι η καθημερινότητα πια δεν σε καλύπτει, ότι το «παπούτσι σου έχει αρχίσει να …βρωμάει», τότε άλλαξέ το! Στο φινάλε, αν δεν προσπαθήσεις πώς θα μάθεις; Να 10 βήματα απ’ τη δική μου διαδρομή:

  1. Βάλε έναν στόχο. Έναν τη φορά, μην πελαγώσεις! Όλοι οι υπόλοιποι μπορούν να κάτσουν για λίγο στον…καναπέ. Εσύ σήκω και ξεκίνα!
  2. Μην ξεκινήσεις αύριο, ούτε τη Δευτέρα. Μην βιαστείς, οργανώσου και διάλεξε τη μέρα που θα τη θυμάσαι και θα την «τιμήσεις» ως day one.
  3. Γράψε τον στόχο, βάλε πρόγραμμα και τήρησέ το! Ξεκίνησε από κάτι μικρό που σταδιακά θα μεγαλώνει, (μη γελάς), δουλεύει: Π.χ. “Κάνω καθημερινά 10 κοιλιακούς”. Βρες τον τρόπο που σου ταιριάζει να σου υπενθυμίζει το πρόγραμμα σου: Γράψε το σε ένα χαρτί και κάνε τικ. Βάλτο στο organizer του κινητού σου. Κράτα σταθερές τις ώρες που ασχολείσαι. Φέρε το στα μέτρα σου και κάνε το δικό σου.
  4. Πες το παντού! Έτσι αν κάποια στιγμή θελήσεις να κάνεις πίσω θα έχεις δεσμευτεί παντού και θα γίνεις υπόλογος σε όλους (σατανικό;). Μην μείνεις σε μια απλή αναφορά στους γύρω σου, αλλά ενημέρωνέ τους συχνά για την πρόοδο σου: πχ. “σήμερα έκανα ελλειπτικό 30’ ”
  5. Ενημερώσου: διάβασε τα πάντα για το στόχο σου, μίλησε με ανθρώπους με παρόμοιους στόχους και ανταλλάξτε εμπειρίες. Χτίσε τη ζωή σου γύρω από αυτόν.
  6. Άρχισε να ζεις σαν να τον έχεις πετύχει. Κάθε μέρα: Στην ψυχολογία λέγεται self- fulfilling και όχι, αυτό δεν είναι κακό… ούτε πονάει. Το να ζεις σαν να έχεις πετύχει ήδη τον στόχο σου οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια στην επιτυχία σου!
  7. Απομάκρυνε τους αρνητικούς ανθρώπους: ή προσπάθησε να μην τους ακούς. Αντίθετα απάντησέ τους με τη συνέπειά σου. Διάλεξε ανθρώπους, ομάδες, forum που σε υποστηρίζουν.
  8. Μην τα παρατάς! Τα πισωγυρίσματα είναι μέσα στη ζωή – εμένα περίμενες να στο πω; Ωραία, δεν ακολούθησες το πρόγραμμα σου για κάποιες ημέρες. Ε, και; Έπεσες; σήκω και συνέχισε! Αν δεν μπορείς κάποια ημέρα να είσαι συνεπής, μείωσε το πρόγραμμα στο μισό: λίγη άσκηση είναι προτιμότερη από την καθόλου, σωστά;
  9. Ανέβαζε σταδιακά τους στόχους σου: αυτό σε βοηθά και να βελτιώνεσαι και να μην βαριέσαι. Πρόσθεσε ασκήσεις, επαναλήψεις, χρόνο, ημέρες. Θα γίνουν όλα αυτόματα χωρίς να νιώθεις ότι κόπιασες.
  10. Επιβράβευσε τον εαυτό σου! Να του λες μπράβο για την προσπάθεια και να το πιστεύεις! Να του το λες συνέχεια γιατί του αξίζει! Ο νέος σου εαυτός θα σου αρέσει τόσο πολύ που …πού πήγε ο στόχος; Έγινε πια τρόπος ζωής!

Η αλλαγή δεν χρειάζεται να είναι σκληρή. Κι αν είναι, δεν πειράζει, αυτόν τον τρόπο βρήκε το σύμπαν να σε πείσει. Δεν χρειάζεται κόπο ή άγχος, μπορείς να κλείσεις τα μάτια σου, να πας στην αυλή του σχολείου και καθώς αλλάζεις πόδι ταυτόχρονα να σιγοτραγουδάς: «το παπούτσι σου βρωμάααει, Α-ΛΛΑ-ΞΕ ΤΟ!». Εύκολο, θυμάσαι;  

Το άρθρο επιμελήθηκε για την fmh.gr
Γεωργια Χατζηγιαννακη – Ψυχολόγος, Παιδαγωγος

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

10 τεχνικές για μεγαλύτερα μπράτσα

Σε αυτό το άρθρο θα σας δώσουμε 10 εύκολες τεχνικές, οι οποίες αφορούν τόσο τους δικέφαλους όσο και τους τρικέφαλους (μπράτσα δεν είναι μόνοι...