Αρχική Φυσικοθεραπεία Τετράγωνος Οσφυϊκός Μυς: Πως θα ανακουφιστείτε από τον πόνο που προκαλεί στη...

Τετράγωνος Οσφυϊκός Μυς: Πως θα ανακουφιστείτε από τον πόνο που προκαλεί στη μέση

Εκτιμάται ότι το 60-70% των ανθρώπων θα βιώσουν πόνο στη μέση σε κάποιο στάδιο της ζωής τους. Μία από τις πιο κοινές αιτίες είναι ο τετράγωνος οσφυϊκός μυς.

Ο τετράγωνος οσφυϊκός (quadratus lumborum  στα Λατινικά) είναι ένας μυς του οπίσθιου κοιλιακού τοιχώματος, μάλιστα είναι ο βαθύτερος κοιλιακός μυς. Έχει ακανόνιστο και τετράπλευρο σχήμα και είναι ευρύτερος στο άνω τμήμα του.

Ανατομικά στοιχεία

Ο μυς εκφύεται από τη λαγόνια ακρολοφία, και καταφύεται στη 12η πλευρά και στις  εγκάρσιες αποφύσεις των οσφυϊκών σπονδύλων. Αυτό σημαίνει ότι καταλαμβάνει νευραλγική ανατομική θέση, μιας και συνδέει τη λεκάνη με τη σπονδυλική στήλη.

Λειτουργίες 

Ο τετράγωνος οσφυϊκός συντελεί στη ρύθμιση της πλάγιας κάμψης του κορμού.

Επίσης, σταθεροποιεί τη 12η πλευρά κατά την εκπνοή, βοηθά το διάφραγμα στην εισπνοή και συντελεί στην ανύψωση του λαγόνιου οστού.

Τι προκαλεί πόνο στον τετράγωνο οσφυϊκό μυ;

Οι παρακάτω παράγοντες μπορούν να ενεργοποιήσουν ή να επανενεργοποιήσουν τα σημεία πόνου του μυός:

  • Κάθε δραστηριότητα που περιλαμβάνει κάμψη και στροφή στη μέση, όπως το σκύψιμο για να πιάσουμε ένα αντικείμενο που βρίσκεται στο δάπεδο.
  • Η ανύψωση βαρέων και ογκωδών αντικειμένων, ειδικά αν αυτό περιλαμβάνει στροφή της μέσης.
  • Μυϊκές ανισορροπίες, δηλαδή να σφίξει ο μυς προσπαθώντας να αντισταθμίσει άλλους αδύναμους μυς της περιοχής.
  • Φτωχή εργονομία, ειδικά για όσους εργάζονται πολλές ώρες στο γραφείο.
  • Κάποιο τροχαίο ατύχημα.
  • Εκ γενετής ανισοσκελία που προκαλεί πλευρική κλίση στη λεκάνη.
  • Το περπάτημα και το τρέξιμο για πολλή ώρα σε κεκλιμένη επιφάνεια (ή πλευρά του δρόμου).
  • Ένα μαλακό στρώμα που δεν υποστηρίζει τη σπονδυλική στήλη.

Αντιμετώπιση

- Advertisement -

Αρχικά είναι απαραίτητα να επισκεφθείτε έναν ορθοπαιδικό ιατρό προκειμένου να γίνει μία σωστή αξιολόγηση. Έτσι θα διαπιστωθεί εάν το πρόβλημα είναι πράγματι μυϊκό και πως αυτό σχετίζεται με την εμβιομηχανική της περιοχής και πιθανές συνοδές ανατομικές παρεκκλίσεις.

Εάν όντως το πρόβλημα προκύπτει από δυσλειτουργία του τετράγωνου οσφυϊκού, ακολουθήστε τις παρακάτω συμβουλές:

Θερμά επιθέματα: Τοποθετήστε ένα θερμό επίθεμα στην περιοχή για 15-20 λεπτά. Η θερμότητα θα αυξήσει τη ροή του αίματος στην περιοχή, θα χαλαρώσει τον μυ και θα τον βοηθήσει έτσι να ανακτήσει μέρος της ελαστικότητας του, προσφέροντας μικρής διάρκειας ανακούφιση.

Διατάσεις: Οι διατάσεις μπορούν επίσης να βοηθήσουν στην ανάκτηση της ελαστικότητας του μυός και να προσφέρουν βραχυπρόθεσμη ανακούφιση. Απευθυνθείτε σε έναν φυσικοθεραπευτή, ο οποίος θα σας καθοδηγήσει σωστά για την επιλογή των διατάσεων.

Κίνηση: Παραμείνετε όσο το δυνατόν δραστήριοι για να αποτρέψετε επιδείνωση του πόνου. Εάν εργάζεστε σε ένα γραφείο, κάντε τακτικά διαλείμματα κάθε 30 λεπτά. Σηκωθείτε και περπατήστε λίγο προκειμένου να ενεργοποιηθούν οι μύες της μέσης σας.

Μασάζ: Το μασάζ του τετράγωνου οσφυϊκού είναι εξαιρετικά αποτελεσματικό, ειδικά όταν ο πόνος είναι οξύς. Απευθυνθείτε σε έναν πιστοποιημένο φυσικοθεραπευτή!

Ξηρά βελόνα: Επίσης εξαιρετικά αποτελεσματική θεραπεία, φτάνει να απευθυνθείτε σε πιστοποιημένο φυσικοθεραπευτή.

Θεραπευτική γυμναστική:Με κατάλληλες ασκήσεις  ενδυνάμωση της περιοχής, επαναφέρουμε τη λειτουργικότητα, αντιμετωπίζοντας τον πόνο στην ρίζα του.

Ακολούθησε το fmh.gr στο Twitter, στο Facebook στο Υoutube και στο Instagram

Νάσος Κουτσουραδής, Φυσικοθεραπευτής, PhysioAthens, Μαρούσι

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τα οφέλη της άσκησης σε ανθρώπους με κατάθλιψη

Άνθρωποι με κατάθλιψη που ασκούνται τακτικά, έχουν λιγότερες πιθανότητες να πεθάνουν από καρδιακές παθήσεις, από τους καταθλιπτικούς ανθρώπους που δεν ασκούνται. Επιπλέον, η τακτική άσκηση...