Πέμπτη, 21 Φεβρουάριος, 2019
Αρχική Motivation Μπορεί η γυμναστική να σε κάνει καλύτερο άνθρωπο;

Μπορεί η γυμναστική να σε κάνει καλύτερο άνθρωπο;

Η γυμναστική και γενικότερα η σωματική άσκηση αποτελεί χωρίς αμφιβολία μια συνήθεια με πολυάριθμα οφέλη.
Πιο συγκεκριμένα η συστηματική άσκηση ευρέως ομολογείται ως μια διαδικασία που σε κάνει καλύτερο άνθρωπο. Όχι, όχι, θαύματα δεν μπορεί να κάνει, δεν μετακινεί βουνά, όμως μπορεί να σε οπλίσει με τη θέληση και γιατί όχι τη δύναμη να τα μετακινήσεις, κατακτώντας τα.

Θυμήσου όμως πως το «καλύτερο» προϋποθέτει πάντα το «καλό» και φυσικά η διαδρομή του καλού προς το καλύτερο αποτελεί μια υποκειμενική κατάσταση για κάθε αθλούμενο βάσει του είδους της γυμναστικής που επιλέγει και φυσικά της συχνότητάς της. Χαίρω πολύ, το ξέραμε θα πεις.
Ας αφήσουμε τότε στην άκρη τα υποκειμενικά και ας μιλήσουμε για τα αντικειμενικά αποτελέσματα προς τη βελτίωση μας.

Λοιπόν, τί το καλύτερο μπορεί να κάνει η άσκηση;
Ως μια πολυδιάστατη έννοια γνωρίζουμε πως μπορεί να σε κάνει πιο όμορφο άνθρωπο αφού δυναμώνει το μυϊκό σύστημα, βελτιώνει τη στάση και την εικόνα του σώματος, την όψη του δέρματος και των μαλλιών λόγω της καλύτερης κυκλοφορίας του αίματος και της καλύτερης οξυγόνωσής του.

Ξέρουμε επίσης πως μπορεί να σε κάνει πιο υγιή σωματικά καθώς μερικά μόνο από τα οφέλη είναι πως ενισχύει τη λειτουργία της καρδιάς, μειώνει το λίπος, ελαττώνει τα επίπεδα της χοληστερίνης στο αίμα, θωρακίζει τον οργανισμό απέναντι σε ιούς και βακτήρια και δυναμώνει τα οστά. Είναι επιπλέον γνωστό πως οι άνθρωποι που αθλούνται είναι ψυχικά πιο υγιείς καθώς παρουσιάζουν λιγότερες πιθανότητες κατάθλιψης και μειωμένα επίπεδα άγχους. Όλα αυτά προφανώς αποδεικνύουν πως η γυμναστική είναι το κλειδί για να γίνεις όχι μόνο πιο υγιής και πιο όμορφος αλλά παράλληλα:

  1. Αυξάνει τα επίπεδα της αυτοεκτίμησης και χτίζει την αυτοπεποίθησή σου. Τηρώντας το πρόγραμμα που έθεσες αποκτάς την αίσθηση πως ολοκληρώνεις τον σκοπό σου ενώ ταυτόχρονα το αποτέλεσμα αποτελεί από μόνο του κίνητρο να συνεχίσεις λειτουργώντας ως φυσικός ενισχυτής (κάτι σαν …Dog Treats).

  2. Σε αναγκάζει να λειτουργείς ομαδικά, να σέβεσαι κανόνες, να είσαι μέρος μιας ομάδας, βάζοντας στην άκρη τον εγωισμό σου. Μέσω της άσκησης γίνεσαι πιο κοινωνικός και με μεγαλύτερη όρεξη για νέες εμπειρίες. Πλέον δεν λειτουργείς για το «εγώ» αλλά για το «εμείς».

  3. Καθώς κατακτάς τους στόχους που κάποτε σου φαίνονταν αδύνατοι, παρακινείσαι να κάνεις ακόμα περισσότερα. Με αυτόν τον τρόπο αλλάζει ο τρόπος που βλέπεις γενικότερα τα πράγματα και τις καταστάσεις, γίνεσαι πιο αισιόδοξος και δραστήριος και τίποτα δεν μοιάζει να είναι ανυπέρβλητο εμπόδιο. Go!

  4. Είσαι πιο χαλαρός και νιώθεις πιο ευτυχισμένος. Η διάθεσή σου αλλάζει, τα επίπεδα του στρες μειώνονται, αισθάνεσαι καλύτερα με το σώμα σου, οι «ορμόνες της ευτυχίας» ενεργοποιούνται και τα αποτελέσματά τους λειτουργούν για 12 ώρες μετά την άσκηση.

  5. Γίνεσαι πρότυπο για τους γύρω σου τους οποίους επηρεάζεις άμεσα ή έμμεσα. Δεν το είχες σκεφτεί; Παρατήρησε τη ζωή σου και τους δικούς ανθρώπους. Ίσως κάποιος άλλος να έγινε πρότυπο και για σένα.

  6. Σε βοηθά να κάνεις συνειδητές επιλογές κατά τη διάρκεια της ημέρας και να αποφεύγεις τις κακές συνήθειες που γίνονται συνήθως ασυνείδητα. Θα σκεφτείς δύο φορές αν θα πάρεις τυρόπιτα ή γιαούρτι για πρωινό…

  7. Βελτιώνει τη σεξουαλική ζωή και τον ύπνο. Πολλές έρευνες δείχνουν πως οι συστηματικά αθλούμενοι έχουν καλύτερη εικόνα του σώματός τους και σημαντικά βελτιωμένη λίμπιντο. Από τη άλλη η άσκηση αρκετές ώρες πριν την κατάκλιση αυξάνει τη θερμοκρασία του σώματος και επηρεάζει θετικά την ποιότητα του ύπνου.

Τι σημαίνει τελικά καλύτερος άνθρωπος; Σημαίνει να είσαι πιο ευτυχισμένος, πιο χαρούμενος, πιο υγιής για/με τον εαυτό σου και τους γύρω σου, σημαίνει σήμερα να είσαι καλύτερος από ό,τι ήσουν χθες. Μέχρι να αποφασίσεις πόσο πολύ καλύτερος θέλεις να γίνεις … απλώς συνέχισε να ασκείσαι. Μην ανησυχείς, στη διαδρομή για την βελτίωση υπάρχει απόθεμα για όλους. Και είναι κρίμα να πάει χαμένο…