Αρχική Fitness Μάθε πως η υδρογυμναστική μπορεί να βελτιώσει την ποιότητα ζωής

Μάθε πως η υδρογυμναστική μπορεί να βελτιώσει την ποιότητα ζωής

Με το πέρασμα των χρόνων ο άνθρωπος έρχεται αντιμέτωπος με μία φυσιολογική διαδικασία σταδιακών φθορών, οι οποίες δημιουργούν διάφορες αλλαγές όπως και σημαντικές απώλειες ικανοτήτων που επηρεάζουν άμεσα την φυσική του κατάσταση.

Γράφει ο Κωνσταντίνος Κάβουρας, Προπονητής κολύμβησης, Πειραιάς

Η ενηλικίωση με τις παραπάνω σωματικές και πνευματικές αλλαγές που φέρνει, βάζει σε ρίσκο τους μεγαλύτερους σε ηλικία αφού τους περιορίζει σε διάφορες δραστηριότητες με αποτέλεσμα να κάνουν περισσότερη καθιστική ζωή.

Έρευνες δείχνουν πως η φυσική άσκηση είναι ωφέλιμη σε όλη την διάρκεια της ζωής, αλλά αυτά τα οφέλη είναι ακόμα μεγαλύτερα κατά την 3η ηλικία όπου οι οδηγίες για φυσικές δραστηριότητες χαμηλών κραδασμών δημιουργούν ένα “δέσιμο” της υδρογυμναστικής με τους ηλικιωμένους.

υδρογυμναστικη

PIRES et al. ( 2002, p. 2) αναφέρει πως “μία ομαλή ενηλικίωση είναι το σύνολο όλων αυτών που ωφελούν τον οργανισμό, όπως για παράδειγμα φυσική άσκηση, ισορροπημένη διατροφή, χρόνος αναψυχής, καλές οικογενειακές σχέσεις, δηλαδή χρειάζεται να επενδύσουμε σε μία καλύτερη ποιότητα ζωής.”

- Advertisement -

Για να αποκτήσουμε αυτή την ποιότητα ζωής είναι απαραίτητο να υπάρχει μία ισορροπία μεταξύ της ευεξίας του ανθρώπου σαν άτομο, την κοινωνία που ζει και την υπάρχουσα κουλτούρα γύρω από αυτήν. Η φυσική δραστηριότητα εκτός του ότι καταπολεμά την καθιστική ζωή, βοηθά σημαντικά στην συντήρηση της φυσικής κατάστασης των ενηλίκων, και σε κοινωνικό επίπεδο είτε από άποψη υγείας στις λειτουργικές ικανότητες βοηθώντας το άτομο να πραγματοποιήσει τις καθημερινές δραστηριότητές του, είτε στην πνευματική και ψυχολογική του κατάσταση.

Η υδρογυμναστική σαν φυσική δραστηριότητα μπορεί να διευρύνει τις πιθανότητες για μία καλή ποιότητα ζωής  αλλά και να ωφελήσει σημαντικά αυτούς που ασκούνται στο νερό, αφού εκτός του ότι προσφέρει μικρότερο ρίσκο λόγω των ιδιοτήτων του νερού, παρουσιάζει οφέλη για τους ενήλικες, δίνοντας τους την δυνατότητα για μία καλύτερη κινητική, κοινωνική και ψυχολογική κατάσταση.

υδρογυμναστικη

Πως μπορούμε λοιπόν να αυξήσουμε την διάρκεια ζωής μας και να την ζούμε ποιοτικά; Πως η υδρογυμναστική μπορεί να μας βοηθήσει σε αυτό;

Η όλο και πιο έντονη αναζήτηση μίας καλύτερης ποιότητας ζωής κυρίως από ενήλικες και ηλικιωμένους με περισσότερη ευεξία και υγεία, σωματική και κοινωνική φέρνει στο προσκήνιο την κάθετη άσκηση στο νερό δείχνοντας πως μπορεί να μας βοηθήσει στην καταπολέμηση της ενηλικίωσης, έχοντας χαρούμενη και υγιή ζωή.

Σε προηγούμενο άρθρο, όπου έχουν αναλυθεί τα οφέλη της υδρογυμναστικής ερχόμαστε να προσθέσουμε τα ψυχοκοινωνικά οφέλη της, που βοηθάνε το άτομο να έχει μία καθημερινότητα περισσότερο ενεργή σε κοινωνικό επίπεδο, αλληλοεπιδρώντας με ανθρώπους με αποτέλεσμα την αύξηση της αυτοπεποίθησης και της ευχάριστης διάθεσης.

Τα παρακάτω οφέλη βελτιώνουν την ποιότητα ζωής, λειτουργούν προληπτικά σε σοβαρές ασθένειες και προσφέρουν ανεξαρτησία στην καθημερινή ζωή. Με λίγα λόγια μία κοινωνία πιο υγιής και πιο παραγωγική.

Ανατομικές / Φυσιολογικές οφέλη

Όπως προαναφέραμε, η διαδικασία των σωματικών αλλαγών εξαιτίας της γήρανσης αυξάνει το ρίσκο της καθιστικής ζωής. Η υδρογυμναστική προσφέροντας βελτίωση στην κινητικότητα των αρθρώσεων, στην μυϊκή δύναμη, στην οστική πυκνότητα και στην μέγιστη πρόσληψη οξυγόνου, μειώνει το ρίσκο των προβλημάτων στις αρθρώσεις, μειώνει την αρτηριακή πίεση, και την Μέση Καρδιακή Συχνότητα.

Βοηθάει στην καλύτερη κυκλοφορία του αίματος, στον έλεγχο του βάρους και βελτιώνει την λειτουργία του καρδιαγγειακού και του αναπνευστικού συστήματος.

Λειτουργικά οφέλη

Οι ιδιότητες του υγρού στοιχείου και συγκεκριμένα η αντίσταση του νερού, βοηθούν στην αύξηση της κιναισθησίας, της ευκινησίας, του χρόνου αντίδρασης και βελτίωση της ισορροπίας, μειώνοντας έτσι το ρίσκο πτώσεων.

γυμναστικη στο νερο

Κοινωνικά οφέλη

Η υδρογυμναστική αυξάνει την αυτοπεποίθηση, την αυτοεκτίμηση, την κοινωνικοποίηση, την ανεξαρτησία στις καθημερινές δραστηριότητες, μειώνει το άγχος και την κατάθλιψη και οι αθλούμενοι έχουν διάθεση για συμμετοχή σε δραστηριότητες αναψυχής και μεγαλύτερη όρεξη για ζωή.

Γνωστικά οφέλη

Αμερικάνικες μελέτες που μέτρησαν τον Δείκτη Νοημοσύνης ατόμων φυσικά δραστήριων και ατόμων μη δραστήριων, έδειξαν υψηλότερο Δ.Ν στην πρώτη ομάδα. Αυτό γιατί η κυκλοφορία του αίματος αυξάνεται με αποτέλεσμα να διοχετεύεται περισσότερο αίμα και στον εγκέφαλο. Άλλη εξήγηση είναι η απελευθέρωση αδρεναλίνης η οποία είναι υπεύθυνη για την αίσθηση εγρήγορσης του εγκεφάλου.” OLIVEIRA (1996, p.15).

Συμπέρασμα

Με όλα τα παραπάνω συμπεραίνουμε πως η υδρογυμναστική έχει σημαντικά οφέλη στην βελτίωση της ποιότητας ζωής των ανθρώπων κάθε ηλικίας, και ειδικότερα σε ενήλικες και ηλικιωμένους. Το άτομο νιώθει ανεξάρτητο, γεμάτο αυτοπεποίθηση, ευεξία, χαρά, υγεία και με όρεξη να κοινωνικοποιηθεί, να ζήσει. Χρέος των επαγγελματιών του χώρου της άσκησης είναι να σχεδιάζουν μαθήματα που όχι μόνο βελτιώνουν την φυσική κατάσταση των ανθρώπων αλλά και που τους κάνουν να νιώθουν χαρούμενοι.

Ακολούθησε το fmh.gr στο Google News, στο Twitter, στο Facebook στο Υoutube και στο Instagram

Κωνσταντίνος Κάβουρας, Προπονητής κολύμβησης, Πειραιάς

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

μελασα οφελη

Μελάσα: Τα τεράστια οφέλη της και δύο συνταγές με μελάσα

Σίδηρος, ασβέστιο, μαγνήσιο, κάλιο, νάτριο. Πόσο εύκολο είναι να λαμβάνεις τα συστατικά αυτά σε επαρκείς δόσεις καθημερινά; Έχουμε καλά νέα! Υπάρχει μια τροφή που περιλαμβάνει...