Αρχική Fitness Aqua Fitness: Μάθε τα οφέλη της κάθετης γυμναστικής στο νερό

Aqua Fitness: Μάθε τα οφέλη της κάθετης γυμναστικής στο νερό

Το νερό είναι το καλύτερο περιβάλλον για κάθε τύπο προπόνησης, αφού καταφέρνουμε μία ελευθερία κίνησης και απίστευτη ευλυγισία. Η αντίσταση του νερού, επιβραδύνει την κίνηση, υποχρεώνοντας σε μία πολύ καλή κιναισθησία και ελάχιστη πιθανότητα τραυματισμών. Μειωμένη βαρύτητα, σημαίνει λιγότεροι κραδασμοί στα γόνατα και στο σώμα.

Η φυσική συμπίεση του νερού προς το σώμα βοηθά σε μία καλή κυκλοφορία αίματος, επιτρέποντας καλύτερη αποκατάσταση. Είναι δυνατόν να αναπτυχθούν τα κύρια χαρακτηριστικά της φυσικής κατάστασης όπως η καρδιοαναπνευστική αντοχή, μυϊκή αντοχή, ευλυγισία και ισορροπία με την άσκηση στο νερό. Λένε πως αν υπάρχει κάποια άσκηση που δεν μπορείς να κάνεις στο έδαφος, δοκίμασε στο νερό και θα τα καταφέρεις.

γυμναστικη στο νερο

Τι είναι το Aqua Fitness;

Σε όλο τον κόσμο γίνεται αναφορά στο Αqua fitness, την κάθετη γυμναστική στο νερό, και αυτό γιατί σήμερα βρίσκουμε στις πισίνες διάφορα είδη μαθημάτων: Aqua Cardio (αερόβια προπόνηση), Aqua Force (προπόνηση μυϊκής αντοχής) , Aqua Total (συνδυασμός των δύο παραπάνω προσθέτοντας ισορροπία και ευλυγισία), Αqua Interval Training ( αναερόβια προπόνηση), Aqua Core (προπόνηση κοιλιακών), Αqua Circuit (αερόβια και μυϊκή αντοχή σε κυκλική προπόνηση), Aqua bike (αερόβια και μυϊκή αντοχή σε ποδήλατα νερού), Aqua jump (αερόβια και μυϊκή αντοχή σε τραμπολίνα), Aqua pilates (body and mind).

Οι προπονήσεις είναι πιο εξειδικευμένες, ώστε μέσα σε έναν προγραμματισμό να έχουμε μία καλύτερη απόδοση των στόχων μας. Αυτό γιατί καθένας από εμάς έχει τους δικούς του προσωπικούς στόχους, είτε είναι μείωση βάρους, αύξηση της αερόβιας ή μυικής αντοχής ή απλά να χαλαρώσει.

Για αυτό υπάρχει μία ανάπτυξη στον τρόπο που οργανώνουμε την προπόνηση στο νερό. Υπάρχει μεγάλη αύξηση στην ζήτηση και στην προσφορά. Υπάρχουν όλο και περισσότεροι άνθρωποι που προπονούνται και γνωρίζουν όλο και περισσότερο το πως.

- Advertisement -

γυμναστικη στο νερο με ποδηλατο

Οφέλη

Όλοι γνωρίζουμε πως η υδρογυμναστική προσφέρει μία λίστα πλεονεκτημάτων σε σχέση με την άσκηση στο έδαφος, όπως η μείωση των κραδασμών στις αρθρώσεις κατά την διάρκεια της άσκησης και την μείωση της αρτηριακής πίεσης εξαιτίας της υδροστατικής πίεσης. Τι προσφέρει όμως η άσκηση στο νερό μακροχρόνια;

Αύξηση της μυϊκής δύναμης

Διάφορες έρευνες έχουν δείξει πως η υδρογυμναστική είναι ικανή να προωθήσει την αύξηση της μυϊκής δύναμης διαφόρων πληθυσμιακών ομάδων, σε νέους, ενήλικες και ηλικιωμένους. Η αύξηση της δύναμης, βοηθάει στην καθημερινότητά μας, και μπορεί να μειώσει το ρίσκο πτώσεων ακόμη και θανάτου.

Βελτιώνει την ποιότητα ύπνου

Εάν έχεις δυσκολίες να κοιμηθείς ή ξυπνάς συχνά κατά την διάρκεια της νύχτας, έχουμε ευχάριστα νέα! Είναι αποδεδειγμένο ότι η υδρογυμναστική μειώνει τον χρόνο της έναρξης του ύπνου και βελτιώνει την ποιότητά του!

Μειώνει την χοληστερίνη

Περισσότερο από 35% των Ελλήνων έχει υψηλή χοληστερίνη. Και αυτό το νούμερο αυξάνεται σε γυναίκες μετά την εμμηνόπαυση και ηλικιωμένες, ένα μεγάλο κομμάτι του κοινού που συναντάμε στα μαθήματα υδρογυμναστικής. Σίγουρα όλοι εμείς καθηγητές έχουμε στα τμήματά μας μαθητές με υψηλή χοληστερίνη. Το καλό νέο είναι πως η άσκηση στο νερό μπορεί να μειώσει την χοληστερίνη σημαντικά!

Μείωση του στρες

Το νούμερο των ατόμων με υπερβολικό στρες μεγαλώνει καθημερινά. Τα αισθήματα του φόβου, της ανασφάλειας και της ανησυχίας μπορούν να δημιουργήσουν κινδύνους τόσο στην επαγγελματική όσο και στην προσωπική ζωή. Έρευνες δείχνουν ότι η άσκηση στο νερό μπορεί να μειώσει τα επίπεδα άγχους.

Βελτιώνει την κινητικότητα

Με την πάροδο του χρόνου, ειδικότερα στους ενήλικες, υπάρχει μείωση της κινητικότητας των αρθρώσεων. Η υδρογυμναστική προσφέρει βελτίωση της κινητικότητας, ώστε οι αθλούμενοι, ειδικά οι ηλικιωμένοι, να μπορούν να πραγματοποιούν τις καθημερινές τους δραστηριότητες, ανεξάρτητα.

Δοκιμάστε να κάνετε ένα μάθημα υδρογυμναστικής ή όπως το ονομάζουμε πλέον Aqua fitness. Υπάρχουν πολλές πισίνες στην Ελλάδα με εξαιρετικές εγκαταστάσεις και με πολύ καλούς γυμναστές. Αισθανθείτε το νερό και προσπαθήστε να καταλάβετε εάν η τεχνική ποιότητα του μαθήματος και οι στόχοι σας, είναι ίδιοι με αυτών του μαθήματος. Τότε σίγουρα αξίζει τον χρόνο και το χρήμα. Η άσκηση στο νερό δεν είναι μόνο για μεγάλους, είναι για όλους.

Ακολούθησε το fmh.gr στο Google News, στο Twitter, στο Facebook στο Υoutube και στο Instagram

Κωνσταντίνος Κάβουρας, Προπονητής κολύμβησης, Πειραιάς

Πηγές:

https://www.elikar.gr/cms/files/2019/03/Hypercholesterolaimia.pdf

https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/03630242.2013.870634

https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S188875461500101X?via%3Dihub

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Λίγη γυμναστική την ημέρα την κατάθλιψη την κάνει πέρα

Νιώθετε μια έντονη κούραση και έλλειψη ενέργειας; ο ύπνος σας έχει διαταραχθεί και είτε θέλετε να κοιμάστε πολλές ώρες είτε δεν σας κολλάει ο...
Stay Active

Workout Of the Day #37 – Stay Active