Αρχική Fitness Επίμονο τοπικό λίπος. Τι είναι και τι μπορείτε να κάνετε

Επίμονο τοπικό λίπος. Τι είναι και τι μπορείτε να κάνετε

Καταρχήν να πούμε ότι ο τρόπος με τον οποίο γίνεται η κατανομή του βάρους είναι καθαρά θέμα γενετικής. Το κάθε σώμα κατανέμει τα κιλά του με πολύ διαφορετικό τρόπο αφού και ο κάθε άνθρωπος είναι τόσο ξεχωριστός. Λυπάμαι αλλά  δεν υπάρχει καμία άσκηση η οποία να καίει λίπος μόνο από μια συγκεκριμένη περιοχή (κοιλιά – γλουτούς).  Η άσκηση μπορεί να αποτρέψει τη χαλάρωση που θα προκύψει μετά την απώλεια βάρους αλλά δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να προγραμματίσει τον οργανισμό να κάψει ενέργεια μόνο από το σημείο που εμείς επιθυμούμε. Μάλιστα εμφανίστηκαν και ‘’απόψεις’’ οι οποίες εμφανίζουν συγκεκριμένες τροφές ως αιτία του προβλήματος και άλλες ως πάλι ως τη ‘’λύση’’. Στην πραγματικότητα η διατροφή παίζει τεράστιο ρόλο στο σωματικό βάρος χωρίς όμως να καθορίζει τον τρόπο με τον οποίο αυτό θα ‘’εγκατασταθεί’’ στο σώμα.  Ωστόσο, εάν θέλουμε να βελτιώσουμε ουσιαστικά το κομμάτι της εμφάνισης, θα πρέπει να αποφύγουμε τα περιττά κιλά.

Τι προκαλεί το επίμονο λίπος;

Ευαισθησία ινσουλίνης – Η υπερκατανάλωση υδατανθράκων ειδικά ζαχαρούχων επεξεργασμένων υδατανθράκων (ψωμί και ζυμαρικά από λευκό, επεξεργασμένο αλεύρι, φρυγανιές, πατατάκια, κέικ, μπισκότα, γλυκά κ.λπ.). Αυτοί οι υδατάνθρακες επιβαρύνουν το πάγκρεας που παράγει ινσουλίνη σε ασυνήθιστα μεγάλο βαθμό για να κατεβάσει τα υψηλά επίπεδα γλυκόζης στο αίμα ευνοώντας έτσι την μετατροπή αυτών των υδατανθράκων σε λίπος.
Μειωμένη πρωτεϊνική πρόσληψη – Η λύσινη η οποία βρίσκεται σε αφθονία στο κρέας είναι ένα από τα 8 βασικά αμινοξέα και η έλλειψη της παρατηρείται κυρίως σε χορτοφαγικές δίαιτες. Η έλλειψη αυτού του αμινοξέος μειώνει την ικανότητα του μεταβολισμού μας να καίει λίπος.
Μειωμένη τεστοστερόνη – Η μείωση της κυρίως στους άντρες εμφανίζεται με την αύξηση της ηλικίας περίπου μετά την ηλικία των 30. Η μείωση αυτή προκαλεί απώλεια μυϊκής μάζας και ως αποτέλεσμα αύξηση του σωματικού λίπους.
Γενετική προδιάθεση – Οι περισσότεροι τείνουμε να παχαίνουμε σε συγκεκριμένα σημεία του σώματος ανάλογα με τον σωματότυπο που κληρονομήσαμε.
Στρες, υποθυρεοειδισμός, και άλλα ορμονικά προβλήματα.

Πώς να αποφύγετε την συσσώρευση τοπικού λίπους

Αν περιμένετε να σας πω κάποιον μαγικό γρήγορο τρόπο για να χάσετε τοπικό λίπος τότε θα σας απογοητεύσω, καθώς κάτι τέτοιο δεν υπάρχει. Το λίπος αυτό ίσως να μην εξαφανιστεί τελείως όμως μπορεί να μειωθεί σε μεγάλο βαθμό αν επιμείνετε κάνοντας τα εξής:

Γυμναστική –
 Ξεκινήστε ένα σταθερό πρόγραμμα γυμναστικής, είναι προτιμότερο να γυμνάζεστε δυο φορές την εβδομάδα όλο τον χρόνο παρά να ξεκινάτε εξοντωτικά προγράμματα γυμναστικής 3-4 μήνες πριν το καλοκαίρι. Ένα ιδανικό πρόγραμμα γυμναστικής περιλαμβάνει συνδυασμό προπόνησης με βάρη και αερόβιας/αναερόβιας γυμναστικής.

Αποφυγή αλκοόλ –
 Αποφύγετε την υπερκατανάλωση αλκοόλ. Το αλκοόλ επιβαρύνει ικανότητα του συκωτιού σας να το οποίο παίζει πολύ μεγάλο ρόλο στην αποτοξίνωση του οργανισμού σας από τοξίνες και ορμόνες που βρίσκονται σε περίσσεια ποσότητα  όπως η κορτιζόλη (ορμόνη του στρες). Επίσης είναι βασικός ρυθμιστής ορμονών που ρυθμίζουν την καύση του λίπους.

Υγιεινή διατροφή –
 Καταναλώστε πολλά λαχανικά, άπαχο κρέας (όχι τηγανητό) και αντικαταστήστε τους επεξεργασμένους υδατάνθρακες και τα γλυκά με τροφές πλούσιες σε “καλά λιπαρά” (με υψηλή περιεκτικότητα ωμέγα-3) στην φυσική τους μορφή όπως ελαιόλαδο, ψάρια, ξηρούς καρπούς (όχι παραπάνω από μια χούφτα την ημέρα), λινέλαιο κ.α. Μια καλή συμβουλή είναι να ξεκινάτε το γεύμα σας με λαχανικά μετά να τρώτε κρέας ή οτιδήποτε άλλο πρωτεϊνούχο περιλαμβάνει το γεύμα και να αφήνετε για το τέλος τους υδατάνθρακες. Με αυτό τον τρόπο να παίρνετε τα πιο βασικά θρεπτικά συστατικά στην αρχή του γεύματος, το σώμα σας θα έρχεται πιο γρήγορα σε κορεσμό και  θα τρώτε λιγότερους υδατάνθρακες.

Όχι εξπρές δίαιτες –
 Σταματήστε τις ακραίες δίαιτες που έχουν ως αποτέλεσμα να χάνετε και να ξαναβάζετε απότομα κιλά. Όσο μεγαλύτερες είναι αυτές οι ακραίες αποκλίσεις του βάρους σας τόσο πιο επίμονο γίνεται το τοπικό λίπος.

Νερό –
 Πίνετε πολύ νερό!
Η μείωση του βάρους γίνεται με αλλαγή του τρόπου ζωής. Συστηματική άσκηση και σωστή διατροφή είναι το άλφα και το ωμέγα της προσπάθειας. Όταν αποφασίσουμε λοιπόν να μπούμε στον αγώνα, το τοπικό πάχος θα παραμείνει σχεδόν αμετάβλητο ενώ το υπόλοιπο σώμα θα αρχίσει να χάνει πόντους. Στο επόμενο στάδιο θα παρατηρήσουμε ότι μαζί με το λίπος, θα χαθεί και ένα μικρό μέρος του τοπικού ‘’πλεονάσματος’’. Όταν πια έχει μειωθεί αρκετά το συνολικό βάρος του σώματος τότε θα ξεκινήσει η ουσιαστική επίλυση του προβλήματος.

Είναι λοιπόν γεγονός ότι το σημείο που μας ενοχλεί περισσότερο είναι αυτό που θα βελτιωθεί τελευταίο.
Θέλει υπομονή χρόνο και πρόγραμμα. Βάλτε στόχους και ξεκινήστε , δεν θέλει πολύ σκέψη και προπάντων μην χάνετε το χρόνο σας σε προϊόντα που μόνο στο τέλος μόνο χρήματα θα χάσετε και όχι λίπος.

ΔΙΑΒΑΣΕ ΕΠΙΣΗΣ : Βελτιστοποιώντας την καύση λίπους με αερόβια άσκηση

Κρίστη Παναγιώτου

Πηγή : must.com.cy

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι 4 πιο θεμελιώδεις ασκήσεις για πόδια και γλουτούς

Όλοι ξέρουν πώς να χτίσουν ένα εντυπωσιακό κορμό. Μπαίνουν στο γυμναστήριο και χτυπιούνται στις πιέσεις πάγκων, στις κωπηλατικές, στις πιέσεις ώμων και ατελείωτες ασκήσεις...