Αρχική Fitness 5 απλές ασκήσεις που μπορείς να κάνεις για να μείνεις σε φόρμα

5 απλές ασκήσεις που μπορείς να κάνεις για να μείνεις σε φόρμα

Έχεις ανάγκη να πας στο γυμναστήριο αλλά δεν μπορείς, και θες να γυμναστείς.  Χωρίς να χρειάζεσαι ιδιαίτερο εξοπλισμό και πολύ απλά με το βάρος του σώματός σου, μπορείς να πετύχεις μια ολοκληρωμένη ενδυνάμωση για όλο το σώμα.

Γράφει η Βαλεντίνα Δημητρίου – Γυμνάστρια, Ρέντης

Κάνοντας αυτές τις πέντε ασκήσεις, γυμνάζεις μεγάλες και μικρές μυϊκές ομάδες, οι οποίες προσφέρουν τα ίδια οφέλη, όπως μια παραδοσιακή προπόνηση στο γυμναστήριο στα μηχανήματα.

Πολυαρθρικές ασκήσεις

Οι ασκήσεις που θα δούμε ονομάζονται πολυαρθρικές. Τι σημαίνει αυτό.  Ότι στη συγκεκριμένη άσκηση που κάνουμε, παρατηρούμε περισσότερες από μια αρθρώσεις να κινούνται.  Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την ενεργοποίηση πολλών μυών ταυτόχρονα για την εκτέλεση της άσκησης.

Καθίσματα

Τα καθίσματα ενεργοποιούν κυρίως τους μυς του κάτω μέρους του σώματος.  Κυρίως τους τετρακέφαλους, τους οπίσθιους μηριαίους και τους γλουτούς. Ταυτόχρονα όμως ενεργοποιούν και τους μυς του πυρήνα καθώς αυτοί σταθεροποιούν το σώμα κατά τη διάρκεια της κίνησης.  Είναι μια άσκηση στην οποία συμμετέχουν μεγάλοι μυς στο σώμα και ως αποτέλεσμα ανεβάζει πολύ γρήγορα τη θερμοκρασία του σώματος και τους παλμούς της καρδιάς.

squat

- Advertisement -

Για να δώσουμε και μια επιπλέον ενεργοποίηση στο σώμα μας, μαζί με τη κίνηση συμμετέχουν και τα χέρια, με μια κίνηση προς τα εμπρός για την ενεργοποίηση της πρόσθιας μοίρας του δελτοειδή.

Έλξεις

Οι έλξεις είναι μια αρκετά δυναμική άσκηση γιατί στην ουσία, είναι μια κατακόρυφη προσπάθεια του σώματος να σηκώσει όλο του το βάρος μόνο από τα χέρια.  Αυτό προσφέρει μεγάλη βελτίωση στη δύναμή σου.

Στη συγκεκριμένη κίνηση, οι σημαντικότεροι μυς που συμμετέχουν είναι ο πλατύς ραχιαίος και ο δικέφαλος βραχιόνιος.

Εάν δεν έχει δοκιμάσει ποτέ τις έλξεις στην προπόνησή σου, είναι μια πολύ καλή προσθήκη στο να την έχεις στην καθημερινή σου προπόνηση.

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ : Έλξεις στο μονόζυγο: Ποιους μύες γυμνάζω και τι να προσέχω

Pushups

Λατρεμένη άσκηση τα pushups.  Μια άσκηση πρόκλησης για το λόγο ότι προσπαθείς να φέρεις το σώμα σου παράλληλα με το έδαφος κουνώντας μόνο τα χέρια.

push ups

Είναι μια άσκηση στη οποία ενεργοποιούνται πάρα πολλοί μυς ταυτόχρονα.  Κυρίως δουλεύουν οι θωρακικοί μυς, η πρόσθια μοίρα του δελτοειδή, και οι τρικέφαλοι.  Παράλληλα όμως για να μπορέσει το σώμα να κρατηθεί σε μια ευθεία τη στιγμή που το σώμα κινείται, μεγάλη ενεργοποίηση έρχεται στους μυς του πυρήνα και των ποδιών.  Μια άσκηση που μπορείς να φέρεις μεγάλο “ κάψιμο” στο σώμα σου χωρίς καν να μετράς επαναλλήψεις.

V-situps

Δεν θα μπορούσαμε να μην αναφέρουμε μια άσκηση όπου κατά κύριο λόγο ενεργοποιεί τους κοιλιακούς.  Η συγκεκριμένη άσκηση κοιλιακών παρατηρούμε εκτός από την κάμψη και άρση του κορμού από το έδαφος και την ταυτόχρονη έλξη των ποδιών προς το στήθος.  Αυτή η κίνηση προσφέρει μεγάλη ενεργοποίηση στον ορθό κοιλιακό.

Με την ταυτόχρονη όμως έλξη των ποδιών η ενεργοποίηση των κοιλιακών φτάνει μέχρι χαμηλά και έχει ως αποτέλεσμα την ταυτόχρονη ενεργοποίηση και των καμπτήρων του ισχίου αλλά και των τετρακέφαλων.

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ : Κάθε πότε πρέπει να γυμνάζεις τους κοιλιακούς σου;

Σανίδα

Άσκηση στην οποία συνηθίζουμε να βλέπουμε σε πολλά στυλ γυμναστικής.  Είναι μια άσκηση που δεν παρατηρείται κίνηση στο σώμα για αυτό λέγεται ισομετρική.  Το σώμα δηλαδή είναι σταθερό σε μια θέση χωρίς να παρατηρείται κίνηση.  Παρόλο που στην αρχή αναφέραμε ότι οι ασκήσεις που θα δούμε είναι πολυαρθρικές γιατί συμμετέχουν περισσότερες από μια αρθρώσεις για την κίνηση και την ενεργοποίηση πολλών μυών ταυτόχρονα.

Η συγκεκριμένη αποτελεί την εξαίρεση, γιατί στη συγκεκριμένη δεν παρατηρείται καμία κίνηση σε άρθρωση και παρόλα αυτά ενεργοποιούνται πολλοί μυς μαζί.  Προκαλεί μεγάλη αύξηση της θερμοκρασίας του σώματος και πολύ γρήγορα αντιλαμβανόμαστε το πόσο ενεργοποιεί το σώμα χωρίς να περάσει αρκετός χρόνος.

Ακολούθησε το fmh.gr στο Google News, στο Twitter, στο Facebook στο Υoutube και στο Instagram

Βαλεντίνα Δημητρίου – Γυμνάστρια, Ρέντης

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

απόδοσης της προπόνησης

3 Tips για μεγιστοποίηση απόδοσης της προπόνησης σου

Το ήξερες πως με κάποιες απλές αλλαγές στον τρόπο της άθλησης μπορείς να πετύχεις το μέγιστο της απόδοσης της προπόνησης σου σε λιγότερο χρόνο...