More
    ΑρχικήFitnessΗ προπόνηση HIIT στο νερό αδυνατίζει;

    Η προπόνηση HIIT στο νερό αδυνατίζει;

    Πριν απαντήσουμε ναι ή όχι, πρέπει να υπενθυμίσουμε πως αδυνάτισμα είναι συνώνυμο του θερμιδικού ελλείμματος. Έτσι, με απλά λόγια, μπορούμε να πούμε πως για να αδυνατίσουμε, η ποσότητα θερμίδων που “καίμε” (από προγράμματα άσκησης) πρέπει να είναι μεγαλύτερη από τις θερμίδες που λαμβάνουμε μία συγκεκριμένη μέρα. (από την διατροφή μας).

    Γράφει ο Κωνσταντίνος Κάβουρας, Προπονητής κολύμβησης, Πειραιάς

    Κάνοντας απλούς λογαριασμούς, αν η ποσότητα που λάβαμε από την διατροφή μας είναι μεγαλύτερη από την ποσότητα θερμίδων που “κάψαμε” τότε θα υπάρξει αύξηση σωματικής μάζας, από την άλλη πλευρά αν οι θερμίδες που καταναλώσαμε και οι θερμίδες που ξοδέψαμε είναι ίδιες θα υπάρξει συντήρηση της σωματικής μάζας, και αν οι θερμίδες που ξοδέψαμε είναι περισσότερες από αυτές που καταναλώσαμε θα χάσουμε εν τέλει βάρος.

    Υπενθυμίζουμε πως αυτός είναι ένας απλός τρόπος του τι συμβαίνει πίσω από το αδυνάτισμα, αφού άλλοι παράγοντες όπως ο μεταβολικός ρυθμός ηρεμίας που δεν λήφθηκε υπόψη.

    Μία εξαιρετική φόρμα να κάψουμε θερμίδες, είναι μέσω προγραμμάτων άσκησης, όπως η υδρογυμναστική, αλλά και το τρέξιμο, η κολύμβηση, το περπάτημα, η ποδηλασία κτλ.

    ασκηση στο νερο

    Τώρα, για να δώσουμε απάντηση στο αρχικό ερώτημα:

    Η διαλειματική άσκηση στο νερό αδυνατίζει;

    Η πιο ειλικρινή απάντηση που μπορούμε να δώσουμε είναι: Εξαρτάται!

    Aπό τι;

    Εάν καταφέρουμε να κάψουμε έναν μεγάλο αριθμό θερμίδων από την άσκηση στο νερό και ταυτόχρονα ο αριθμός θερμίδων που θα καταναλώσουμε από την διατροφή μας δεν ξεπερνά αυτόν τον αριθμό τότε ναι, θα αδυνατίσουμε. Εάν οι θερμίδες που κάψαμε είναι ισόποσες με αυτές που λάβαμε τότε δεν θα αδυνατίσουμε.

    Ο ρόλος της Διαλειμματικής Προπόνησης Υψηλής Έντασης (HIIT) στην άσκηση στο νερό.

    Η Διαλειμματική Προπόνηση Υψηλής Έντασης (HIIT) έχει κερδίσει τεράστιο έδαφος σε γυμναστήρια και στον αθλητισμό γενικότερα. Το συγκεκριμένο πρωτόκολλο έχει αναλυθεί από πληθώρα ερευνών που μας παρουσιάζουν τα οφέλη του όσον αφορά την καρδιοαναπνευστική ικανότητα και τον έλεγχο της σωματικής μάζας. Έτσι προέκυψαν απορίες: Μπορούμε να κάνουμε προπόνηση HIIT μέσα στο νερό με τα ίδια οφέλη για την υγεία μας; Η πρώτη έρευνα που τα ερωτήματα αυτά απαντήθηκαν ήταν του McDaniel et al. (2020).

    Σε αυτή την έρευνα, 11 νέοι ενήλικοι με παραπανίσιο βάρος (άντρες και γυναίκες) πραγματοποίησαν τρεις φορές την εβδομάδα προγράμματα HIIT στο νερό για 5 εβδομάδες. Στο τέλος της έρευνας αυτής παρατηρήθηκε αύξηση της Μέγιστης Πρόσληψης Οξυγόνου και μείωση του ποσοστού του σωματικού λίπους.

    Μπορούμε λοιπόν να πούμε πως η HIIT στο νερό προσφέρει οφέλη ως προς την καρδιοαναπνευστική ικανότητα και τον έλεγχο της σωματικής μάζας, ωστόσο μελλοντικές έρευνες υπόσχονται να αναλύσουν περισσότερο αυτό το θέμα.

    γυμναστικη στο νερο

    Αδυνάτισμα και άλλα οφέλη

    Τα οφέλη της άσκησης στο νερό υπερβαίνουν πολύ την απλή (πιθανή) μείωση του σωματικού μας βάρους. Δεν πρέπει να βλέπουμε την άσκηση στο νερό (και οποιαδήποτε άλλη μορφή άσκησης κατά την γνώμη μου) από καθαρά αισθητική άποψη, γιατί η σημασία της για όσους γυμνάζονται στο νερό τις περισσότερες φορές φορές είναι πολύ μεγαλύτερη!

    Αμέτρητα είναι τα οφέλη που αποδεικνύονται ήδη σε αξιόπιστες επιστημονικές μελέτες που παρουσιάζουν ότι η πρακτική της άσκησης στο νερό σχετίζεται με τη βελτίωση παραμέτρων υγείας, εξαιρετικά σημαντικές για τους ασκούμενους:

    Ελεγχος της αρτηριακής πίεσης, του λιπιδαιμικου προφίλ (μείωση των επιπέδων χοληστερόλης, τριγλυκερίδια, LDL και αύξηση της καλής χοληστερόλης – HDL) και των γλυκαιμικών επιπέδων (προσαρμογή των επιπέδων γλυκόζης σε κανονικές τιμές), μέχρι και την ποιότητα της ζωής και του ύπνου.

    Συχνά, όλα αυτά τα οφέλη παρατηρούνται χωρίς να πάρετε ή να χάσετε απαραίτητα βάρος.

    Οποιαδήποτε μορφή άσκησης και αν επιλέξετε να κάνετε μέσα στο νερό, προτιμήστε να είναι ένα πρόγραμμα άσκησης επιμελημένο από έναν πτυχιούχο Καθηγητή Φυσικής Αγωγής, άρτια εκπαιδευμένο στο Aquafitness, όπου θα σας βοηθήσει να φτάσετε τους στόχους σας με τον ασφαλέστερο τρόπο.

    Ακολούθησε το fmh.gr στο Google News, στο Twitter, στο Facebook στο Υoutube και στο Instagram

    Κωνσταντίνος Κάβουρας, Προπονητής κολύμβησης, Πειραιάς

    Βιβλιογραφία : https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7039013/


    Ακολουθήστε μας

    97,961ΥποστηρικτέςΚάντε Like
    28,027ΑκόλουθοιΑκολουθήστε