...
Γυμναστές στα νηπιαγωγεία

Γυμναστές στα νηπιαγωγεία

Την εισαγωγή της Φυσικής Αγωγής στο Νηπιαγωγείο ως δίωρη θεματική σε εβδομαδιαία βάση (πιλοτικό πρόγραμμα), την οποία θα αναλάβει εκπαιδευτικός Φυσικής Αγωγής σε συνεργασία με τον/τη νηπιαγωγό, προτείνει με επιστολή στην υπουργό Παιδείας Ν. Κεραμέως, η Πανελλήνια Ένωση Εκπαιδευτικών Φυσικής Αγωγής (ΠΑΝΕΛΦΑ).

Κυριότερος βέβαια στόχος γι’ αυτές τις ηλικίες είναι να περνούν τα παιδιά ευχάριστα, να παίζουν και να εκτονώνονται μέσα από δομημένες δραστηριότητες με ποικιλία ασκήσεων και βοηθητικών μέσων, έτσι ώστε ν’ αγαπήσουν το μάθημα της γυμναστικής, να τονωθεί η αυτοπεποίθησή τους και να διευρύνουν τις κινητικές τους δεξιότητες. Στη σχετική επιστολή η ΠΑΝΕΛΦΑ αναφέρει: «Το νήπιο μαθαίνει να κινείται και, ταυτόχρονα, μαθαίνει μέσα από την κίνηση. Το δεδομένο αυτό ανάγει τη φυσική δραστηριότητα και την κίνηση σε κομβικό σημείο της γνωστικής, ψυχοκινητικής και συναισθηματικής/κοινωνικής ανάπτυξης και καθιστά απαραίτητη την ενσωμάτωση της Φυσικής Αγωγής στο πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου». Για τη σχετική πρόταση η διευθύντρια του 13ου Νηπιαγωγείου Λάρισας Στέλλα Μπούρα μας λέει: «Η Φυσική Αγωγή στο νηπιαγωγείο πρέπει να αντιμετωπιστεί ως πηγή γνώσεων και διαδικασία ανάπτυξης για το νήπιο, αφού ως το βασικό μέσο είναι το ίδιο του το σώμα και η κίνηση. Στο Πρόγραμμα Σπουδών του Νηπιαγωγείου η φυσική αγωγή πρέπει να έχει ως στόχο την ανάπτυξη της αγάπης για την κίνηση, τη διασκέδαση, την εδραίωση σταθερών ρουτινών, την ανάπτυξη δεξιοτήτων επικοινωνίας, τη συνεργασία, την εκμάθηση κανόνων ενώ ταυτόχρονα το παιδί αναπτύσσει το θάρρος και την αυτοπεποίθησή του».

*Συνδέεται με μαθησιακές περιοχές;

« Όχι μόνο συνδέεται και με όλες τις μαθησιακές περιοχές αλλά βοηθάει και το παιδί να ενταχθεί στο μαθησιακό περιβάλλον του σχολείου, να βελτιώσει τη γνωστική λειτουργία κατά την προσπάθειά του να αναλύσει και να κατανοήσει σύνθετες έννοιες. Ολοφάνερη είναι και η συσχέτιση με τη μαθησιακή περιοχή των μαθηματικών, αφού το παιδί καλείται να κατανοήσει τα γεωμετρικά σχήματα, να κάνει εκτιμήσεις ύψους, όγκου, απόστασης. Το σώμα του μικρού παιδιού αποτελεί ένα «σημαντικό εργαλείο», με τη βοήθεια του οποίου οικοδομούνται εκείνες οι βάσεις της κινητικής, νοητικής, κοινωνικής και συναισθηματικής ανάπτυξης που θα συντελέσουν στην δημιουργία μιας ολοκληρωμένης προσωπικότητας. Μία μαθησιακή περιοχή απαραίτητη για το νηπιαγωγείο, η οποία θα πρέπει να αντιμετωπιστεί με σοβαρότητα και ευθύνη. Ο εκπαιδευτικός φυσικής αγωγής θα πρέπει να εκμεταλλευτεί την ορμέφυτη τάση του παιδιού για κίνηση και εξερεύνηση, την περιέργεια, την τάση για μάθηση, τη φαντασία του και τη μεγάλη φυσική αντοχή του». Ο πρόεδρος της ΠΕΠΦΑ ν. Λάρισας Κώστας Τσιτώτας υπερασπίζεται ένθερμα την πρόταση λέγοντας ότι «Με βάση το Ψήφισμα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου της 13ης Νοεμβρίου 2007, που αναφέρεται στον ρόλο του αθλητισμού στην εκπαίδευση, σύμφωνα με το οποίο η Φυσική Αγωγή είναι: ’’το μόνο σχολικό μάθημα που στόχο έχει να προετοιμάσει τα παιδιά για έναν υγιή τρόπο ζωής και επικεντρώνεται στη συνολική τους σωματική και διανοητική ανάπτυξη, εμφυσώντας επίσης σημαντικές κοινωνικές αξίες όπως η δικαιοσύνη, η αυτοπειθαρχία, η αλληλεγγύη, το πνεύμα ομαδικότητας, η ανεκτικότητα και το ευ αγωνίζεσθαι’’ πρέπει να γίνει εισαγωγή του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής στην Προσχολική Εκπαίδευση» και συνεχίζει προσθέτοντας: «Η Φυσική Αγωγή, είναι ένα μάθημα το οποίο απευθύνεται και στους τρεις βασικούς τομείς της προσωπικότητας του νηπίου: τον ψυχοκινητικό τομέα, τον συναισθηματικό και τον γνωστικό. Η εφαρμογή του προγράμματος μπορεί να εφαρμοστεί σε όσα νηπιαγωγεία ή παιδικούς σταθμούς υπάρχουν οι απαραίτητες εγκαταστάσεις και οι απαραίτητες υποδομές. Η άποψη αυτή τονίστηκε και στη συνάντηση που είχε το Δ.Σ. του Νομαρχιακού Τμήματος της ΠΕΠΦΑ ν. Λάρισας με τον Περιφερειακό Δ/ντή Εκπ/σης Θεσσαλίας κ. Δοδοντσάκη».

ΓΙΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΚΕΣ ΤΑΞΕΙΣ Η ΠΑΝΕΛΦΑ

προτείνει επίσης στην υπουργό Παιδείας την εξασφάλιση τριών ωρών τουλάχιστον φυσικής αγωγής την εβδομάδα στην πρωτοβάθμια (Ε’ και ΣΤ’ τάξη) και εν συνεχεία στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. “Η άσκηση και η φυσική δραστηριότητα είναι εξίσου απαραίτητες με τις γνώσεις ζωής των άλλων μαθημάτων αλλά, ίσως πιο αναγκαία, επειδή άπτεται όχι μόνο της μάθησης, αλλά και της υγείας, η οποία έχει καθοριστικό ρόλο στην εξασφάλιση της κοινωνικής ευημερίας, π.χ. μέσω της πρόληψης ασθενειών των οποίων η θεραπεία θα επιβάρυνε τα κρατικά Ταμεία” σημειώνει η ΠΑΝΕΛΦΑ. Τέλος, για τις αθλητικές τάξεις η Ενωση υπογραμμίζει τα εξής: «Είναι λυπηρό ότι από το 2013 που σταμάτησαν οι αθλητικές τάξεις, δεν παρέχεται στους μαθητές-αθλητές μας εξειδικευμένη αθλητική εκπαίδευση παράλληλα με τη σχολική εκπαίδευση. Η δημιουργία αμιγώς αθλητικών σχολείων (πιλοτικό πρόγραμμα) για την υποστήριξη των μαθητών – αθλητών κρίνεται αναγκαία». Δυστυχώς, η απουσία μακροπρόθεσμων στόχων στη νομοθεσία του αντικειμένου της ειδικής φυσικής αγωγής, η έλλειψη χώρου, εξοπλισμού και εποπτικών μέσων των σχολικών μονάδων σε συνδυασμό με τις αρνητικές στάσεις που επικρατούν στην εκπαιδευτική κοινότητα και την ελλιπή επιμόρφωση των εκπαιδευτικών φυσικής αγωγής, αποτελούν τους κυριότερους παράγοντες υποβάθμισης του αντικειμένου προς τους μαθητές µε ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

ΔΙΑΒΑΣΕ ΕΠΙΣΗΣ : Διατροφικές ανάγκες του παιδιού που αθλείται

Πηγή : eleftheria

Σωκράτους 147, Καλλιθέα, Αθήνα
Ακολουθήστε μας και στα Social Media