Αρχική Διατροφή Πως θα παραμείνω στα κιλά μου;

Πως θα παραμείνω στα κιλά μου;

To πως θα παραμείνω στα κιλά μου είναι ένα από τα συχνότερα ερωτήματα που καλούνται να απαντήσουν οι διαιτολόγοι. Είτε ανήκετε σε εκείνους που έχουν σταθερό βάρος πολλά χρόνια στη ζωή τους, είτε σε εκείνους που έχουν καταφέρει να χάσουν κιλά και θέλουν να τα διατηρήσουν, σημαντικό ρόλο παίζει η θέληση να κρατήσουμε διατροφικές συνήθειες που θα μας βοηθήσουν να παραμείνουμε στα κιλά μας.

Γράφει η Θάλεια Μαραγκοπούλου, Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, Καματερό

Η σημαντικότητα των γευμάτων

Για μία ισορροπημένη διατροφή χρειαζόμαστε 5 γεύματα (πρωινό, δεκατιανό, μεσημεριανό, απογευματινό και βραδινό) ανά περίπου 3 ώρες και ο λόγος είναι απλός. Κρατάμε το μεταβολισμό μας ενεργό και του δίνουμε τη δυνατότητα να κάνει τις απαραίτητες καύσεις. Δεν παραλείπουμε κανένα γεύμα και κυρίως το πρωινό γιατί μας δίνει την ενέργεια που χρειαζόμαστε για να ξεκινήσει η ημέρα. Προσπαθούμε να τρώμε το τελευταίο μας γεύμα περίπου 3 ώρες πριν κοιμηθούμε, ώστε να γίνει η πέψη της τροφής.

Ισορροπία στο γεύμα

Φροντίζουμε κάθε γεύμα να είναι πλήρες και να περιλαμβάνει πληθώρα θρεπτικών συστατικών. Δεν αποκλείουμε κατηγορίες τροφών που θεωρούμε παχυντικές (π.χ. υδατάνθρακες), γιατί έτσι επέρχεται η στέρηση. Στο πιάτο μας είναι σημαντικό να μην βάζουμε μεγάλες μερίδες και ταυτόχρονα να προσπαθούμε να μοιράζουμε πρωτεΐνες, υδατάνθρακες και λιπαρά στο ίδιο γεύμα.

Λέμε όχι στο τσιμπολόγημα

Δεν είναι σημαντική μόνο η ποσότητα της μερίδας μας για να παραμείνουμε στα κιλά μας, αλλά και η αποφυγή των μικρών τσιμπολογημάτων κατά τη διάρκεια του μαγειρέματος ή στο ενδιάμεσο των βασικών γευμάτων. Έτσι, αποφεύγουμε περιττές θερμίδες οι οποίες μπορεί να φαίνονται λίγες αλλά αθροιστικά αρκούν για να ξεπεράσουμε το καθημερινό θερμιδικό ισοζύγιο. Γιατί μπορεί κάτι μικρό, όπως ένα κουλουράκι ή ένα μπισκότο, να κρύβει παραπάνω θερμίδες απ’ όσο νομίζουμε.

Προσέχουμε αλλά δεν στερούμαστε

Η στέρηση φέρνει τα αντίθετα αποτελέσματα από αυτά που θέτουμε ως στόχο. Επομένως, πάντα τρώμε αυτό που μας αρέσει και θέλουμε (π.χ. σουβλάκι, πίτσα, ποτό, γλυκό, αναψυκτικό) αλλά με μέτρο και χωρίς υπερβολές. Μπορούμε να κάνουμε “παρασπονδίες” μία με δύο φορές την εβδομάδα (π.χ. Σαββατοκύριακο, γιορτές, έξοδοι, τραπέζια), αρκεί να προσέχουμε όλες τις υπόλοιπες μέρες. Μία κακή θερμιδικά ημέρα δεν αναιρεί την προσπάθεια να μένουμε σταθεροί στο βάρος μας.

πως θα παραμεινω στα κιλα μου μαγειρεμα

Προσοχή στο μαγείρεμα

Διαχειριζόμαστε το ελαιόλαδο προσεκτικά, καθώς μπορεί να περιέχει καλά λιπαρά αλλά είναι και εξαιρετικά πλούσιο σε θερμίδες (1 κουταλιά της σούπας = 135 θερμίδες). Στο μαγείρεμα υπολογίζουμε μία κουταλιά της σούπας για κάθε μερίδα φαγητού που θα φτιάξουμε και στις σαλάτες μας βάζουμε ελάχιστο και προτιμούμε να τις νοστιμίσουμε με βαλσάμικο ξίδι ή λεμόνι. Εξάλλου, μπορούμε να κάνουμε πιο πλούσια τη γεύση στα φαγητά μας προσθέτοντας μπαχαρικά και μυρωδικά. Τέλος, είναι προτιμότερο να αντικαταστήσουμε τα προϊόντα που είναι πλήρη σε λιπαρά με τα αντίστοιχα light προϊόντα τους (π.χ. γιαούρτι 2% αντί για 10%), προκειμένου να γλιτώσουμε θερμίδες και κορεσμένα λιπαρά.

Βάζουμε την άσκηση στη ζωή μας

Για να παραμείνουμε στα κιλά μας η άσκηση ένας τρόπος να αυξήσουμε τις καύσεις στον οργανισμό μας δημιουργώντας θερμιδικό έλλειμα. Ο καθένας μπορεί να επιλέξει ποιο είδος άσκησης είναι πιο κοντά στις επιθυμίες και τις απαιτήσεις του και να εισάγει στην καθημερινότητά του ένα πλάνο άθλησης, που θα τον βοηθήσει σε συνδυασμό με έναν ισορροπημένο τρόπο ζωής και διατροφής.

ευτυχισμένος

Έχουμε τον έλεγχο του βάρους μας

Προσπαθούμε να παρακολουθούμε το βάρος μας χωρίς να μας γίνεται έμμονη ιδέα. Ζυγιζόμαστε μία φορά την εβδομάδα ή το δεκαπενθήμερο και όχι καθημερινά, ώστε ακόμη και αν έχουμε πάρει 1-2 κιλά να μπορούμε να τα χάσουμε με ευκολία πριν εγκατασταθούν στο σώμα μας. Τέλος, ακόμη και να πάρουμε ή να χάσουμε 1 κιλό, δεν παύει να σημαίνει ότι παραμένουμε σταθεροί στα κιλά μας.

Ακολούθησε το fmh.gr στο Twitter, στο Facebook στο Υoutube και στο Instagram

Θάλεια Μαραγκοπούλου, Διαιτολόγος , Καματερό

Θάλεια Μαραγκοπούλου, Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, Καματερό

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

10 τρόποι για να είσαι κύριος και στο γυμναστήριο – Fitness...

Μπορεί να φταίει το περίσσευμα τεστοστερόνης και αυτή η αίσθηση αρχέγονης δύναμης που συνοδεύουν την έντονη άσκηση, αλλά είναι γεγονός πως αρκετοί ξεχνάμε τους...

Ακολουθήστε μας

89,724ΥποστηρικτέςΚάντε Like
26,341ΑκόλουθοιΑκολουθήστε