Αρχική Fitness Μέχρι την τελευταία επανάληψη

Μέχρι την τελευταία επανάληψη

Υπάρχει ένας όρος στο bodybuilding που ονομάζεται failure. Είναι η «αποτυχία» να συνεχίσουμε ένα σετ. Που σημαίνει ότι σε κάθε σετ φτάνουμε στα όριά μας και κάθε περαιτέρω επανάληψη είναι αδύνατη. Είναι το γνωστό συναίσθημα που όλοι λίγο πολύ έχουμε βιώσει, να μετράμε 6,7,8 επαναλήψεις και στην 9η να παρατάμε τα βάρη στο πάτωμα βρίζοντας. Αυτό ακριβώς είναι το failure. Μια κατάσταση που αν γίνει σωστά μπορεί να αλλάξει προς το καλύτερο το σώμα μας ενώ αν γίνει λάθος μπορεί να προκαλέσει κατάρρευση ή τραυματισμό.

Τι ακριβώς γίνεται όμως όταν φτάνουμε σε σημείο «αποτυχίας» σε ένα σετ;

Η βασική πηγή ενέργειας των μυών είναι η τριφωσφορική αδενοσίνη (ΑΤΡ). Μετά τις πρώτες 3 περίπου επαναλήψεις, η ΑΤΡ αρχίζει να πέφτει, όπως επίσης και η κρεατίνη των μυών, η οποία άλλωστε παράγει και το ΑΤΡ. Ως εκ τούτου τα ενεργειακά αποθέματα των μυών δεν μπορούν να ξαναγεμίσουν. Αν προσθέσουμε σε αυτό και τα αυξημένα επίπεδα γαλακτικού οξέος που παράγεται κατά τη διάρκεια ενός σετ και που κι αυτό με τη σειρά του αδειάζει ακόμα περισσότερο τα αποθέματα του ΑΤΡ, τότε ακριβώς φτάνουμε στο τελευταίο όριο, όπου οι μυς δεν μπορούν να ανταποκριθούν και χρειάζονται ανάρρωση λίγων λεπτών.

Όμως είναι τόσο κακό όλο αυτό;

Όχι βέβαια γιατί αλλιώς δεν θα γυμναζόμασταν σκληρά και εντατικά. Όλο και περισσότεροι αθλητές επιζητούν την τελική τους πτώση κι αυτό δεν είναι τυχαίο.

Τι συμβαίνει λοιπόν;

Όταν γίνεται όλη αυτή η διαδικασία της εξάντλησης του ΑΤΡ, οι μυς «σχίζονται», ταλαιπωρούνται, πληγώνονται. Αυτές οι ουλές, τα σχισίματα όμως προκαλούν και την μυϊκή ανάπτυξη. Ακούγεται παράδοξο αλλά δεν είναι, αφού το σχίσιμο των μυϊκών ινών, όταν συνδυαστεί βέβαια με την σωστή ανάρρωση και διατροφή, προκαλεί την ανάπτυξη περισσότερων (σε αριθμό) και μεγαλύτερων (σε ποσότητα) μυϊκών ινών, που σημαίνει μεγαλύτεροι μυς.

Όλα αυτά όμως δεν θα έχουν καμία μα καμία σημασία αν η διατροφή μας δεν είναι η ανάλογη.

Ιδανικά συμπληρώματα για ένα τέτοιο πρόγραμμα θα ήταν οπωσδήποτε η Γλουταμίνη και τα BCAA, ο συνδυασμός των οποίων θα επιταχύνει την αποθεραπεία και θα αυξήσει την πρωτεϊνοσύνθεση.

Ο υδατάνθρακας που θα επανατροφοδοτήσει τους μύες με το χαμένο γλυκογόνο αλλά και οι βιταμίνες που θα ενισχύσουν το ανοσοποιητικό σύστημα, το οποίο πέφτει μετά από μια σκληρή προπόνηση και θα βοηθήσει στο σωστό μεταβολισμό και τη βιοδιαθεσιμότητα όλων των υπόλοιπων συμπληρωμάτων από το σώμα.

Πηγή: www.xtr.gr

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η κανέλα και οι ιδιότητές της στην υγεία

«Από την πόλη έρχομαι και στην κορφή κανέλα». Πολύ γνωστή παροιμιακή έκφραση, που την αναφέρουμε όταν περιγράφουμε μια συζήτηση χωρίς κανένα λογικό ειρμό. Στη...