Η γιόγκα γεννήθηκε στις αρχές του ανθρώπινου πολιτισμού όταν ο άνθρωπος συνειδητοποίησε το πνευματικό δυναμικό του και άρχισε να αναζητά τεχνικές για να το αναπτύξει και να το εξελίξει. Αρχαιολογικά ευρήματα στην κοιλάδα του Ινδού ποταμού, κοντά στο σημερινό Πακιστάν, μαρτυρούν την ύπαρξη και την άσκηση της γιόγκα εδώ και τουλάχιστον 10.000 χρόνια.

Σήμερα , παρότι η γιόγκα βρίσκεται παντού ( yoga studio , ομαδικά προγράμματα ) ,  αρκετοί άνθρωποι – ιδιαίτερα οι άντρες – δε γνωρίζουν τί συμβαίνει μέσα σε ένα τέτοιο μάθημα. Πρόκειται απλά για διατάσεις και διαλογισμό ή είναι κάτι εντελώς διαφορετικό που μπορεί να βελτιώσει τη ποιότητα ζωής και τις αθλητικές επιδόσεις ;

Μην αναρωτιέστε άλλο ,εδώ θα αναλύσουμε γιατί δεν έχετε τίποτα να φοβάστε – και πολλά να κερδίσετε- από τη προσθήκη της γιόγκα στο εβδομαδιαίο σας πρόγραμμα.

  1. Η ΓΙΟΓΚΑ ΑΥΞΑΝΕΙ ΤΟ ΕΥΡΟΣ ΚΙΝΗΣΗ

Μπορεί να πιστεύετε ότι το εύρος της κίνησης είναι το ίδιο με την ευελιξία, αλλά είναι λίγο διαφορετικό. Οι περισσότεροι γνωρίζουν ότι έχουν μία ή δύο βραχυμένες μυικές ομάδες ( συνήθως οι οπίσθιοι μηριαίοι- γλουτοι ή θωρακικοί – δελτοειδείς ) , όμως δε γνωρίζουν αφενός τους περιορισμούς που προκαλούν στη προπόνηση , αφετέρου το ότι όσο περισσότερο γυμνάζετε ένας βραχυμένος μυς , τόσο θα αυξάνεται και η βράχυνση . Το περιορισμένο εύρος κίνησης , έχει επίπτωσεις όχι μονο στη προπόνηση άλλα και στη καθημερίνη ζωή. Ένα καλοσχεδιασμένο μάθημα γιόγκα ‘’ανοίγει’’ τις περιοχές που αντιμετωπίζουν τέτοιο πρόβλημα και αποσυμπιέζει τις αρθώσεις , έτσι βελτιώνεται η καθημερινότητα και κατ’ επέκταση και η προπονητική ικανότητα του ασκουμένου.

  1. Η ΓΙΟΓΚΑ ΒΕΛΤΙΩΝΕΙ ΤΗΝ ΑΝΑΠΝΟΗ.

Ίσως να νομίζετε ότι αναπνέετε τέλεια , αλλά πιθανότατα θα βρεθείτε αντιμέτωπος με μία μεγάλη πρόκληση όταν δείτε το κατά πόσο η γιόγκα σας ζητά να επικεντρωθείτε στην εισπνοή και την εκπνοή, ιδιαίτερα όταν προσπαθείτε να κρατήσετε δύσκολες και άγνωστες στάσεις.

Όσο αυξάνεται η ένταση στο μάθημα , τόσο επιβραδύνεται η αναπνοή . Αυτό διδάσκει τον ασκούμενο να παίρνει βαθιές και αργές αναπνοές , αυξάνοντας έτσι τη χωρητικότητα στους πνεύμονες και επιτρέποντας τον να λαμβάνει περισσότερο οξυγόνο , με λιγότερες εισπνοές.

Γι΄αυτό είναι πιθανό στα πρώτα μαθήματα γιόγκα , να νιώσετε μια ζαλάδα. Το πιο σημαντικό όμως είναι ότι το σώμα μας θα ‘’ μάθει ‘’ να οξυγονώνεται καλύτερα , που είναι πολύ σημαντικό όχι μόνο για καρδιοαναπνευστικές δραστηριότητες άλλα και για προπόνηση με βάρη.

  1. Η ΓΙΟΓΚΑ ΔΥΝΑΜΩΝΕΙ ΤΟΥΣ ΣΤΑΘΕΡΟΠΟΙΗΤΕΣ.

Η γιόγκα περιλαμβάνει πολλές μοναδικές κινήσεις οπώς ο σκύλος , η σανίδα και οι παραλλαγές της στάσης του πολεμιστή. Ένα μάθημα μπορεί να περιλαμβάνει πλάγιες κάμψεις , περιστροφές , κάμψη και έκταση σπονδυλικής στήλης , καθώς και πολλές ασκήσεις ισσοροπίας , εκ των οποίων καμία δε βρίσκεται στο κλασσικό ασκησιολόγιο στη προπόνηση με βάρη.

Αυτές οι κινήσεις ωθούν το σώμα και ενεργοποιηθεί και καινούρια μοτίβα κίνησης , δυναμώνοντας μικρούς σταθερποιητικούς μυς και βελτιώνοντας την υγεία των αρθώσεων. Θα νιώστε πιο δυνατοί και μπορεί να αποτρέψετε και κάποιον τραυματισμό που ισώς παθαίνατε , εξ αιτίας αδύναμων σταθεροποιητών.

  1. Η ΓΙΟΓΚΑ ΕΙΝΑΙ ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΗ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ.

Μία από τις προκλήσεις του να είσα ένας αφοσιωμένος αθλητής , είναι το τί δραστηριότητα να κάνεις τη μέρα της ξεκούρασης από το βασικό σου πρόγραμμα. Η δραστηριότητα που θα επιλέξεις , πρέπει να διαφέρει για να δώσεις στ σώμα σου το χρόνο να ξεκουραστεί από τη βασική του ενασχόληση. Η γιόγκα είναι η τέλεια λύση γι’ αυτές τις μέρες. Το πιθανότερο είναι ότι θα το βρείτε , ένα μάθημα γιόγκα , πολύ πιο δύσκολο απ’ οσο περιμένετε και  να νιώσετε πιασμένοι μετά.

  1. Η ΓΙΟΓΚΑ ΒΕΛΤΙΩΝΕΙ ΓΕΝΙΚΑ ΤΗΝ ΥΓΕΙΑ.

Κάθε είδος άσκσης , συμβάλει στη βελτίωση της υγείας , η κατάχρηση όμως , συγκεκριμένων κινήσεων για μεγάλο χρονικο διαστημα και σε υψηλή ένταση , προκαλεί φθορά στο σώμα.

Η γιόγκα όχι μόνο σας βοηθά να αισθάνεστε καλά μετά από σκληρή προπόνηση, αλλά παρέχει και άλλα πιο ξεχωριστά πλεονεκτήματα υγείας. Η αποτελεσματικότερη αναπνοή συμβάλλει στη μείωση της αρτηριακής πίεσης και μειώνει την ανταπόκριση στο στρες. Η γιόγκα έχει επίσης αποδειχθεί ότι είναι εξαιρετική για να βοηθά στην πρόληψη ή τη μείωση προβλημάτων που σχετίζονται με την ισχιαλγία, το καρπιαίο σωλήνα  ή ακόμα και το στροφικό πέταλο.  Μπορεί στην αρχή να ντρέπεστε να μπείτε μέσα στο πρόγραμμα , και όταν ξεκινήσει να σας φαίνεται λίγο βαρετό , στο τέλος όμως θα νιώθετε άλλος ανθρωπος. Ξεκινήστε από τα χαμηλά . Προσθέστε μία ώρα γιογκα στο εβδομαδιαίο σας πρόγραμμα και όταν δείτε τα θετικά αποτελέσματα που θα έχει γενικά στη ζωή σας , θα αυξήσετε από μόνοι σας τις ώρες αυτές. 

Γιώργος Χατζηκυριάκος
Personal & Group Trainer
Pilates Instructor