Χωρίς να μπαίνω πάλι στα τετριμμένα, ότι ο εγωισμός και η κακή προπονητική τραυματίζουν, θα ήθελα να αναλύσουμε, όσο γίνεται σε ένα άρθρο, το μεγάλο κεφάλαιο των τραυματισμών της Σπονδυλικής Στήλης και ειδικά της Οσφυικής Μοίρας (Ο.Μ.Σ.Σ.)

Πάρα πολλές φορές έχω ακούσει την φράση “θέλω να δοκιμάσω το CrossFit, αλλά φοβάμαι την μέση μου ” που πραγματικά είναι ένα τεράστιο λάθος!
Κατ’ αρχήν ας εξηγήσουμε τι ορίζουμε Ο.Μ.Σ.Σ. κάτι που απασχολεί ή έχει απασχολήσει ίσως το μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού.


Ορισμός

Με την αυστηρή (ανατομική) έννοια του όρου, η σπονδυλική στήλη (spine ή vertebral column) είναι ένα σύνολο από οστά (κόκκαλα), κάθε ένα από τα οποία ονομάζεται σπόνδυλος (vertebra).
Στην πράξη όμως, με τον όρο αυτό, εννοούμε και το εσωτερικό της σπονδυλικής στήλης (δηλ. το νωτιαίο μυελό με την αρχή των νεύρων) αλλά και το εξωτερικό της μέρος (δηλ. τους μύες και συνδέσμους).

Ένας οσφυϊκός σπόνδυλος

Ένας οσφυϊκός σπόνδυλος. Στο δεξιό τμήμα της εικόνας φαίνεται η εντομή (σαν άνοιγμα) από όπου εξέρχεται το αντίστοιχο νεύρο.

Αριθμός και σχήμα των σπονδύλων

Οι σπόνδυλοι είναι 33. Σε γενικές γραμμές οι σπόνδυλοι έχουν ένα πρόσθιο τμήμα που είναι συμπαγές και λέγεται σώμα (vertebral body) και ένα οπίσθιο τμήμα που λέγεται πέταλο (lamina). Η αφαίρεση του πετάλου είναι η χειρουργική επέμβαση που ονομάζεται πεταλεκτομή. Το πέταλο έχει πολλές προεξοχές (σαν αγκάθια) – κάθε μια λέγεται απόφυση (process). Για παράδειγμα, οι ακανθώδεις αποφύσεις (spinal processes) είναι οι «κόμποι» που ψηλαφίζουμε   στην πλάτη μας, από τον αυχένα μέχρι τη μέση.
Ανάμεσα στο σώμα και το πέταλο του σπονδύλου, υπάρχει ένα κενό (μια τρύπα). Καθώς ενώνονται οι σπόνδυλοι, ο ένας πάνω στον άλλον σχηματίζεται ένας σωλήνας από αυτά τα «κενά», που έχει ανοίγματα στο πλάι. Ο σωλήνας αυτός λέγεται σπονδυλικός σωλήνας (spinal canal) και μέσα σε αυτόν βρίσκεται προστατευμένος ο νωτιαίος μυελός (spinal cord). Από τα ανοίγματα στο πλάι βγαίνουν τα νεύρα που πηγαίνουν στα χέρια και στα πόδια.
Ποια είναι τα είδη των τραυματισμών;
Για οικονομία χρόνου ,είναι αδύνατο να αναλύσουμε τα είδη των τραυματισμών, γι αυτό και θα τα αναφέρουμε επιγραμματικα.

Αυτά είναι
– Μυϊκές κακώσεις της περιοχής
-Σπονδυλολυση
-Σπονδυλολισθηση

Ο κοινός κανόνας σε όλους τους τύπους τραυματισμού είναι πως στο οξύ στάδιο επιβάλλεται ανάπαυση και φαρμακευτική αγωγή. Στο ιποξυ στάδιο συνήθως φυσικοθεραπειες με πιθανή χρήση κειδεμονων η και συνδυασμό φαρμακευτικής αγωγής.
Και πάμε τώρα στο χρόνιο στάδιο, αυτό που κυρίως μας ενδιαφέρει. Οι βασικές οδηγίες που λαμβάνει ο κάθε παθών είναι
– απώλεια βάρους
-ενδυνάμωση
-διατήρηση και αύξηση εύρους κίνησης των εμπλεκόμενων αρθρώσεων
– ανατομική στάση, βάδιση, κίνηση του ανθρώπινου σώματος.
-Ελξη,διάταση μεσοσπονδυλιων διαστημάτων

Μία απ τις πρώτες αλλαγές που διακρίνει ένας νεοεισερχομενος αθλούμενος στο χώρο του CrossFit, είναι η απώλεια περιτου λιπωδης ιστού και αύξηση του μυϊκου ιστού
Αύξηση μυϊκής ισχύος
Αύξηση ελαστικότητας και κατ επέκταση του εύρους κίνησης των αρθρώσεων .
Βελτίωση κ αποκατάσταση της ανατομικής θέσης (φυσιολογικη κυφωση-λορδωση)
Είναι περιττό να αναφέρω πόσο συμβάλλουν σ αυτό το ασκησειολογιο της ενόργανης και της Άρσης Βαρών σ αυτό. Και άρση βαρών μπορεί κάποιος να κάνει κ με πλαστική μπαρα βάρους 100 γραμμαριων…
Η τεχνική της άρσης θανατου (όπως μας λέει κ το βιβλίο της CrossFit) είναι ο φυσιολογικός τρόπος για ασφαλή άρση φορτίων στην καθημερινότητα μας πρόληψης κ αποκατάστασης παθήσεων Ο.Μ.Σ.Σ.
Το μονόζυγο αποτελεί μέσω αποκατάστασης σε κάθε φυσικοθεραπευτηριο και οι ασκήσεις ορθοσωμικης και κινητικότητας (mobility) που γίνονται σε κάθε box, έχουν πάρα πολλά κοινά σημεία με γνωστές μεθόδους αποκατάστασης που χρησιμοποιούν ορθοπεδικοι κ φυσικοθεραπευτες.
Συνοψίζοντας, όλο το ασκησιολογειο του CrossFit είναι ΙΔΑΝΙΚΟ για πρόληψη και αποκατάσταση παθήσεων της Ο.Μ.Σ.Σ.
Δεδομένη είναι η κλιμακωση κ σωστή επίβλεψη, οι λειτουργικές ασκήσεις , είτε με πρόσθετη επιβάρυνση είτε χωρίς, είναι αυτές που πρέπει θα θεωρούνται δεδομένες για ένα υγειη μυοσκελετικο σύστημα, είναι αυτές που πρέπει να επιβαλλονται κ να γίνονται μέρος της καθημερινότητας και…όχι να αποτελούν φόβητρο…
Καλές και ασφαλείς προπονήσεις.

Θανάσης Ζησιοπουλος
Πηγη :  theboxnews.gr