More
    ΑρχικήΔιατροφή10 τροφές που είναι πλούσιες σε μαγνήσιο για τη διατροφή σου

    10 τροφές που είναι πλούσιες σε μαγνήσιο για τη διατροφή σου

    Μήπως λείπει από τη διατροφή μας το σημαντικό ιχνοστοιχείο που ακούει στο όνομα μαγνήσιο; Ας δούμε σε ποιες τροφές μπορούμε να βρούμε τη χρήσιμη θρεπτική ουσία.

    Το μαγνήσιο (Mg) είναι ένα μέταλλο που είναι απαραίτητο για την εύρυθμη λειτουργία του οργανισμού μας, με πολλές δράσεις στον μεταβολισμό μας, όπως τη σύνθεση των πρωτεϊνών, τη λειτουργία μυών και νεύρων, στον έλεγχο της γλυκόζης στο αίμα μας και της αρτηριακής πίεσης. Το σώμα μας περιέχει 25 γραμμάρια μαγνησίου, με το 50-60% αυτού να βρίσκεται στα οστά.

    Πρώιμα σημάδια έλλειψης μαγνησίου αποτελούν η μειωμένη όρεξη, η ναυτία και ο έμετος, η κόπωση και αίσθημα αδυναμίας. Συμπτώματα έλλειψης είναι το μούδιασμα και η αίσθηση μυρμιγκίσματος, οι συσπάσεις στους μυς και κράμπες, καθώς και ανωμαλίες στον καρδιακό παλμό. Σοβαρή έλλειψη μαγνησίου μπορεί να οδηγήσει σε υποασβεσταιμία ή υποκαλιαιμία, δηλαδή χαμηλή συγκέντρωση ασβεστίου και καλίου στο αίμα, αντίστοιχα. Τα χαμηλά επίπεδα μαγνησίου μάλιστα συνδέονται με την αντίσταση στην ινσουλίνη, το μεταβολικό σύνδρομο, τα καρδιαγγειακά νοσήματα, την οστεοπόρωση και τις ημικρανίες.

    Πόσο μαγνήσιο χρειάζομαι;

    Οι ενήλικες γυναίκες χρειάζονται 310 mg Μαγνησίου ημερησίως και οι άνδρες 400 mg Μαγνησίου ημερησίως.

    Ποιες τροφές αποτελούν καλές πηγές μαγνησίου;

    Το μαγνήσιο βρίσκεται σε πολλές τροφές φυτικής και ζωικής προέλευσης. Τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, το αβοκάντο, οι ξηροί καρποί και οι σπόροι, η μπανάνα, το γάλα, τα όσπρια και τα προϊόντα ολικής άλεσης αποτελούν καλές πηγές μαγνησίου, ενώ βρίσκεται ακόμη και στο νερό.

    Συνεπώς, η επαρκής πρόσληψη μαγνησίου από τη διατροφή είναι εφικτή, ειδικά όταν καταναλώνουμε ποικιλία τροφίμων από όλες τις ομάδες τροφίμων!

    Πηγή Μαγνησίου Ποσότητα Μαγνησίου σε mg
    Κολοκυθόσπορος (28 γρ)

    156
    Σπόροι chia (28 γρ)

    - Advertisement -

    τι ειναι οι σποροι chia και ποια τα οφελη τους

    111
    Αμύγδαλα (28 γρ)

    αμυγδαλα μεριδα 10 ή 15 θερμιδες

    80
    Σπανάκι (1/2 φλ. βρασμένο)

    σπανακι πρωτεινη

    78
    Γιαούρτι 2% (180 γρ)

    το γιαουρτι εχει προβιοτικα

    42
    Γάλα (1 φλ.)

    χαρούπι

    24-27
    Μπανάνα (1 μπανάνα)

    χειμωνιατικο φρούτο μπανανα

    32
    Σολομός (90 γρ)

    μανησιο στο σολωμο

    26
    Αβοκάντο (1/2 φλ.)

    αβοκαντο και μαγνησιο

    22
    Κοτόπουλο (90 γρ)

    καλύτερες τροφές

    22

     

    Τέλος να αναφέρουμε ότι και το νερό έχει μαγνήσιο οπου φτάνει τα 1-120 mg ανάλογα τη πηγή.

    Ακολούθησε το fmh.gr στο Google News, στο Twitter, στο Facebook στο Υoutube και στο Instagram

    Μαρία Μαντζώρου , Διαιτολόγος-Διατροφολόγος , Μυτιλήνη

    Πηγές

    Magnesium: https://ods.od.nih.gov/factsheets/Magnesium-HealthProfessional/

     

    Ακολουθήστε μας

    97,961ΥποστηρικτέςΚάντε Like
    28,027ΑκόλουθοιΑκολουθήστε