Παχυσαρκία και Pilates. Ποσο βοηθάει; – Fitness Motivation Hellas

 Η παχυσαρκία ορίζεται ως η κατάσταση γενικευμένης συσσώρευσης λίπους στο σώμα, η οποία στις περισσότερες περιπτώσεις συνοδεύεται με χρόνιες ασθένειες όπως τα καρδιαγγειακά νοσήματα, ο σακχαρώδης διαβήτης και τα μυοσκελετικά προβλήματα.  Oφείλεται τόσο σε γενετικούς παράγοντες όπως ο ασθενής κορεσμός, όσο και στην υπερκατανάλωση μεγάλων ποσοτήτων τροφών υψηλής περιεκτικότητας σε λίπος.
Ο συνδυασμός μέτριων μειώσεων της θερμιδικής πρόσληψης και επαρκών επιπέδων φυσικής δραστηριότητας είναι απαραίτητος για την απώλεια βάρους και την πρόληψη ανάκτησης βάρους στα παχύσαρκα άτομα.
Η άσκηση που προτείνεται για άτομα που πάσχουν από παχυσαρκία είναι 150’/εβδομάδα μέτριας έντασης αερόβια δραστηριότητα σε συνδυασμό με ασκήσεις με αντιστάσεις 3-5 φορές/εβδομάδα.

 Το Pilates Reformer είναι μια μορφή άσκησης με αντιστάσεις που μπορούμε να συστήσουμε στους ανθρώπους με περιττα κιλα , καθώς ο εξοπλισμός κάνει την φυσική δραστηριότητα να πραγματοποιηθεί με μεγαλύτερη ευκολία. Γιατί θα πρέπει να πρέπει ένας παχύσαρκος να ακολουθήσει ένα πρόγραμμα Pilates;

1) Οι μύες στο σύνολο τους οδηγούνται από την αδράνεια στην ενεργό δράση, με ασκήσεις που δεν επιφορτίζουν τις ήδη καταπονημένες από το περιττό βάρος,αρθρώσεις.

2) Ενίσχυση της σταθερότητας και της ισορροπίας. Οι άνθρωποι με περιττό βάρος αρχίζουν να αντιλαμβάνονται πως κινείται το σώμα τους μέσα στο χώρο και να έχουν έλεγχο των κινήσεων τους, προκειμένου να ισορροπούν και να κινούνται με μεγαλύτερη άνεση.

3) Βελτιώνει την στάση σώματος. Λόγω των περιττών κιλών, όλο το βάρος του σώματος έχει την τάση να πέφτει  στην άρθρωση του γόνατος και της ποδοκνημικής καθώς και στην κατώτερη μοίρα της σπονδυλικής στήλης, τα οποία δεν έχουν την ικανότητα να συγκρατούν τόσο μεγάλα φορτία. Με την μέθοδο του pilates ενδυναμώνουμε και ενισχύουμε τις αρθρώσεις και τους μύες που φορτίζονται λόγω των περιττών κιλών, χωρίς να δημιουργούμε επιπλέον καταπόνηση.

4) Ενδυνάμωση του Powerhouse. Οι κοιλιακοί μύες και οι μύες της ράχης αποτελούν το κέντρο μας και είναι υπεύθυνοι για την προστασία της σπονδυλικής στήλης και των εσωτερικών οργάνων. Συνήθως είναι και η περιοχή που συσσωρεύεται το μεγαλύτερο ποσοστό λίπους στα παχύσαρκα άτομα. Με τις ασκήσεις που επικεντρώνονται στο κέντρο μας οι  μαθητές θα ενισχύσουν τους μύες αυτούς, καθιστώντας έτσι αποτελεσματικότερη την ευθυγράμμιση του σώματος τους και οικοδομώντας ισχυρούς κοιλιακούς και ραχιαίους μύες.

5) Οι άνθρωποι με περιττα κιλα έχουν -συχνά- αποσυνδεθεί από το σώμα τους, καθώς δεν τους αρέσει η εικόνα τους απομακρύνονται από την αγάπη που έτρεφαν προς αυτό. Το Pilates έρχεται να επαναφέρει το δεσμό νου και σώματος καθώς οι ασκήσεις για να πραγματοποιηθούν χρειάζεται πλήρη συνεργασία σώματος και πνεύματος.

6)  Εκμάθηση της σωστής διαφραγματικής αναπνοής, η οποία θα οξυγονώσει όλο το σώμα για να παράγει ενέργεια και να καθαρίσει όλα τα όργανα. 
 
   H μέθοδος Pilates από μόνη της δεν είναι ικανή να συντελέσει στην απώλεια λίπους στα άτομα με περιττα κιλα. Σε συνδυασμό με αερόβια προπόνηση και κατάλληλη διατροφή είναι ικανή να επιφέρει σημαντικές βελτιώσεις στην υγεία ενός   ατόμου και να συντελέσει στην απώλεια περιττών κιλών. Η επιλογή του γιατρού και του εξειδικευμένου εκπαιδευτή είναι η σημαντικότερη επιλογή που πρέπει να κάνετε προκειμένου να έχετε τα αποτελέσματα που επιθυμείτε.

Πηγές:
1) National Heart,Lung and Blood Institute. Clinical Guidelines on the identification,evaluation and treatment of overweight and obesity in adults;the evidence report: National institutes of Health,1998
2) www.acsm.org to access the position stands on overweight and obesity

Για την Fitness Motivation Hellas

 Καρυώτη Σοφία
 BSc  Physical Education&Sports Science
 MSc Sports Injuries Rehabilitation
                                       

Fitness Motivation Hellas © 2017 All rigths reserved