Hips Thrusters ή Squats για μέγιστη ανάπτυξη του γλουτιαίου; – Fitness Motivation Hellas

Οι γλουτιαίοι είναι μυς οι οποίοι είναι πολυπόθητοι για τις γυναίκες ιδιαίτερα αλλά είναι πρέπον να αναφέρουμε ότι είναι πολύ σημαντικοί μύες και για τους άντρες καθώς παράγουν έργο σε πολλές κινήσεις όπως την απαγωγή και την έκταση των μηρών. Γυμνάζοντας τους γλουτιαίους αποφεύγουμε την πιθανή δημιουργία λόρδωσης στην μέση αλλά και στην αντιμετώπιση της συγκεκριμένης πάθησης. Επίσης δυναμώνοντας τους γλουτιαίους παρατηρούμε αύξηση στην μέγιστη ταχύτητα αλλά και επιτάχυνση.

 

Πάμε όμως να δούμε ποια άσκηση οδηγεί στην μεγαλύτερη ενεργοποίηση των συγκεκριμένων μυών.

 

Squats vs Hipthrusters.

 

Εδώ και δεκαετίες τα squats αναφέρονται ως βασιλιάς των ασκήσεων και συγκεκριμένα κυρίαρχο βασιλιά στους μύες του μηρού αλλά και των γλουτιαίων. Πολλοί είναι οι προπονητές που ως βασική άσκηση για την εκγύμναση των γλουτιαίων εντάσσουν στο πρόγραμμά τους τα squats.

Σαφώς και τα squats είναι μία εξαιρετικής μορφής άσκηση και ενεργοποιεί σε μεγάλο ποσοστό τον μέγα γλουτιαίο.

 

Η αθλητική επιστήμη όμως μας επιφυλάσσει πολλές εκπλήξεις και αλλαγές με το πέρασμα των χρόνων καθώς οι μελέτες δεν σταματάνε. Νικητής στην μονομαχία αυτήν την φορά θα είναι τα HIP THRUSTERS. Εδώ έχουμε την μελέτη του Dr. Bret Contreras η οποία δημοσιεύτηκε πρώτη φορά στο Journal of aplied biomechanics το 2015. Η έρευνα αυτή σύγκρινε τις δύο αυτές ασκήσεις με ηλεκτρομυογραφήματα και κατέληξε στο ότι τα Hipthrustes παράγουν μεγαλύτερο activation στους γλουτιαίους απ’ ότι τα squats. Μάλιστα όπως αναφέρει η μελέτη τα Squats φαίνεται να ενεργοποιούν αρκετά πιο πολύ τους τετρακέφαλους απ’ ότι τους γλουτιαίους.

 

Παρ’ όλα αυτά τα squats όντας πολυαρθρική άσκηση διεγείρει πιο πολύ βασικές ορμόνες για την αύξηση της μάζας όπως την αυξητική ορμόνη και την τεστοστερόνη κάτι το οποίο είναι πολύ βασικό στην προσπάθειά μας για την αύξηση της μυικής μάζας. Επίσης σίγουρα μόνο μία άσκηση δεν πρόκειται να φέρει τα επιθυμητά αποτελέσματα επομένως σαν δεύτερη άσκηση τα squats είναι ιδανικά για την εκγύμναση των συγκεκριμένων μυών.

Λουγιάκης Φραγκίσκος  –  Strength and Conditioning Trainer Δ.Π.Θ

Fitness Motivation Hellas © 2017 All rigths reserved