Οι περισσότεροι από εμάς είναι περισσότερο ή λιγότερο εξοικειωμένοι με την yoga και ίσως λιγότερο με το CrossFit. Παρόλα αυτά η δημοτικότητά του έχει αυξηθεί γρήγορα τα τελευταία χρόνια, τόσο που, εκτός κι αν ζείτε σε ένα έρημο νησί, δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι έχετε ακούσει για αυτό. Μερικοί το φοβούνται, άλλοι απλώς το λατρεύουν!

Ένα κοινό λάθος είναι να βλέπει κανείς το CrossFit ως μια άσκηση βαρέων βαρών υψηλής έντασης και τίποτα άλλο.

Τι είναι πραγματικά το CrossFit;

Το CrossFit είναι πολλά περισσότερα από μυς και φουσκωτά κορμιά (οι CrossFitters άλλωστε είναι πολύ πιο μικροσκοπικοί από αυτούς που σηκώνουν βάρη). Επίσης, δεν επικεντρώνεται στην εμφάνιση: σε ένα group CrossFit μπορείς να δεις άνδρες και γυναίκες όλων των σωματότυπων και ηλικιών. Η ομαδικότητα είναι σίγουρα ένα από τα χαρακτηριστικά που κάνουν το CrossFit να ξεχωρίζει. Και, το κυριότερο; Ακριβώς όπως η yoga, ωφελεί όχι μόνο το σώμα μας, αλλά το σύνολο της ζωής μας.

Ποια είναι τα οφέλη της yoga;

Η yoga συγκεκριμένα έχει αποδειχτεί ότι έχει τεράστια σωματικά αλλά και συναισθηματικά οφέλη. Η επιτυχία αυτής της μεθόδου έγκειται στο γεγονός ότι εκτός από αλλαγές στο σώμα μας, είναι υπεύθυνη και για σημαντικές αλλαγές στη ζωή μας:

  1. Η yoga προάγει τη δύναμη, την αντοχή, την ευελιξία και διευκολύνει τα χαρακτηριστικά της ψυχραιμίας και του αυτοελέγχου, καλλιεργώντας παράλληλα την αίσθηση της ηρεμίας και της ευημερίας.
  2. Η μακροχρόνια πρακτική οδηγεί επίσης σε σημαντικά αποτελέσματα, όπως αλλαγές στην προοπτική της ζωής, αυτογνωσία και αυξημένη ενέργεια.
  3. Η yoga χαλαρώνει το νευρικό σύστημα και οδηγεί σε έναν καλύτερο ύπνο.
  4. Ο διαλογισμός και η χαλάρωση βοηθούν το μυαλό να ενεργοποιηθεί, ώστε να συγκεντρώνεται και να καθαρίζει.
  5. Στροφές, γέφυρες, κάτω σκύλοι και άλλες asanas βοηθούν τον μεταβολισμό, αυξάνουν την ενέργεια, ενώ πετυχαίνουν ταχύτερη καύση θερμίδων.
  6. Η πρωινή yoga μας χαρίζει ενέργεια για όλη τη μέρα.
  7. Οι asanas, ο διαλογισμός ή ο συνδυασμός των δύο μπορεί να μειώσει τον πόνο και την αναπηρία ενώ παράλληλα βελτιώνει την ευελιξία και τη λειτουργική κινητικότητα σε άτομα που βιώνουν χρόνιο πόνο.

Τι κοινό έχουν η yoga και το CrossFit;

Ο κόσμος της yoga και του CrossFit μπορεί να μοιάζουν διαφορετικοί, μοιράζονται όμως πολλά κοινά χαρακτηριστικά. Το CrossFit έχει θεαματικά αποτελέσματα στην ενδυνάμωση και στην αντοχή, και το ίδιο ακριβώς κάνει και η yoga. Η αυτοσυγκέντρωση που απαιτεί η yoga είναι ίδια με την αυτοσυγκέντρωση που απαιτείται για να σηκώσεις πιο εύκολα τα βάρη του CrossFit. Τέλος, η yoga και το CrossFit συμβάλλουν στο να διατηρήσει κανείς τη μυϊκή μάζα, το οποίο βοηθά σε προβλήματα όπως η αρθρίτιδα, η οστεοπόρωση και οι πόνοι στη μέση.

Μπορεί η yoga να βοηθήσει το CrossFit;

Η yoga μας βοηθάει να αποκτήσουμε ισορροπία και να τοποθετούμε σωστά το σώμα μας, δύο στοιχεία που είναι απαραίτητα σε μία CrossFit προπόνηση.

Όσο σφιχτοί κι αν είναι οι ώμοι μας, μερικά session yoga αρκούν για να  βελτιώσουν την ευλυγισία και την κίνησή μας.

Οι αναπνοές της yoga μπορούν να φανούν εξαιρετικά χρήσιμες στην CrossFit εξάσκηση, αφού μας βοηθούν να έχουμε μεγαλύτερη δύναμη και να αντέχουμε περισσότερο.

Η παρατεταμένη διάταση των ασκήσεων yoga χαλαρώνει και επιμηκύνει τους μύες και αποσυμφορίζει την ένταση από τις αρθρώσεις.

Η yoga βοηθάει στη συγκέντρωση, οπότε επικεντρωνόμαστε καλύτερα στις άρσεις, τα jumps ή τα double under.

Παρόλα αυτά, το πιο σημαντικό όφελος που μπορεί να έχει η yoga είναι ότι βοηθάει στην εξομάλυνση του πόνου που μπορεί να αντιμετωπίσει κανείς μετά από μια έντονη προπόνηση CrossFit. Η yoga μπορεί να επιταχύνει την αποκατάσταση και να μειώσει τον πόνο.

Ταυτόχρονα, θα εκπλαγείτε από το πώς ένα session yoga μπορεί να σας χαλαρώσει μετά από μία έντονη και δυνατή προπόνηση CrossFit χαρίζοντάς σας την τέλεια ισορροπία.

Οπότε τι περιμένετε; Namaste και στο CrossFit!

Αριάδνη Οικονομίδη – Yoga Instructor