Ξεκουράστε το σώμα σας για μυική ανάπτυξη

Όσοι ήδη γυμνάζεστε το πιο πιθανό να γνωρίζετε ήδη πως η ξεκούραση είναι ένα σημαντικό μέρος της μυϊκής σας ανάπτυξης.
Οι μύες σας και τα συστήματα ενέργειας που τους τροφοδοτούν χρειάζονται χρόνο για ανάκαμψη.

Με άλλα λόγια, έστω κι αν οι ατομικές μυϊκές ομάδες ανακάμπτουν κάποιες μέρες, το συνολικό κεντρικό νευρικό σύστημα, το οποίο τροφοδοτεί όλα τα σημεία του σώματος, χρειάζεται επίσης ξεκούραση από τις απαιτήσεις της προπόνησης. Εάν το κεντρικό νευρικό σύστημα δεν πάρει την ξεκούραση που χρειάζεται, σύντομα θα εξαντληθεί επηρεάζοντας σοβαρά την προπόνηση σας.

Αρκετοί bodybuilders προπονούνται 4-5 ημέρες την εβδομάδα, με 2-3 ημέρες ξεκούρασης κάθε βδομάδα. Σύμφωνα με ειδικούς τα καλύτερα αποτελέσματα μυϊκής ανάπτυξης συμβαίνουν με 4-5 μέρες προπόνησης την εβδομάδα.

Μπορείτε επίσης να εκτελέσετε λίγη μέτριας έντασης αερόβια άσκηση ή διατάσεις κατά τις ημέρες ξεκούρασης. Έστω κι αν οι στόχοι σας αφορούν περισσότερο την συνολική υγεία ή αντοχή αντί την αυξημένη μυϊκή ανάπτυξη και δύναμη, πάλι θα πρέπει να αποφεύγετε την καθημερινή προπόνηση. Εάν δεν ξεκουράζεστε από το γυμναστήριο, δεν θα έχετε τα απαραίτητα καύσιμα με αποτέλεσμα να επηρεαστεί αρνητικά η προπόνηση σας.

Ακόμη ένας παράγοντας που πρέπει να λάβετε υπόψη είναι το στρες που τοποθετείτε στις αρθρώσεις σας από την προπόνηση. Ένα παράδειγμα είναι οι ώμοι, μία ενεργή άρθρωση που εμπλέκετε σε πολλές ασκήσεις του άνω σώματος. Έστω κι αν κάνετε κινήσεις πιέσεων (όπως πιέσεις στήθους στον πάγκο) την μία ημέρα και κινήσεις έλξεων την επόμενη (όπως lat pull down), και οι δύο προπονήσεις εμπλέκουν τους ώμους σας, έτσι εισάγοντας μεθοδικά τις ημέρες ανάπαυσης μέσα στη βδομάδα σας σίγουρα θα βοηθήσει στην αποφυγή της φθοράς.

Πηγή: Muscleandfitness.com