Όλοι μας συμμετέχουμε ομαδικά η ατομικά σε προγράμματα άσκησης, στο γυμναστήριο, σε ένα αθλητικό σύλλογο ή ακόμα και μόνοι μας στο σπίτι με ότι γνωρίζει ο καθένας.

Πέρα από την σωματική άσκηση όλοι μας καθημερινά εκτελούμε εργασίες και δραστηριότητες που καταπονούν το σώμα μας π.χ. : ψώνια στη λαϊκή, οδήγηση, κλάδεμα φυτών, καθάρισμα του σπιτιού κ.α. 
Το σίγουρο είναι ότι όλοι μας καταπονούμε το σώμα μας με διάφορες κινήσεις-δραστηριότητες. Το πρόβλημα σε όλα αυτά ξεκινάει όταν το σώμα μας δεν έχει το απαραίτητο επίπεδο φυσικής κατάστασης και γνώσης της σωστής τεχνικής για όλες αυτές τις δραστηριότητες, με αποτέλεσμα να καταπονείται το σώμα και να δημιουργούνται σύνδρομα υπέρχρησης και τραυματισμοί.

Οι παρακάτω συμβουλές θα σας βοηθήσουν να αποφεύγετε τραυματισμούς κατά την διάρκεια της  σωματική σας άσκησης καθώς και στις καθημερινές σας δραστηριότητες:

  1. Ξεκινήστε πρώτα από όλα να ασκείστε υπό την καθοδήγηση εκπαιδευμένου γυμναστή.
  2. Πριν από οποιαδήποτε προπόνηση δραστηριότητα ζεστάνετε το σώμα σας με ήπια μορφή άσκησης για να προετοιμαστεί το σώμα και να μειωθούν οι πιθανότητες τραυματισμού.
  3. Ζητήστε από εκπαιδευμένο γυμναστή να σας δείξει τη σωστή τεχνική ανύψωσης βάρους μέσα από λειτουργικές ασκήσεις.
  4. Αυξήστε την ευλυγισία όλου του σώματος μέσα από ασκήσεις διατάσεων.
  5. Σταματήστε αμέσως την άσκηση-δραστηριότητα σε περίπτωση που νιώσετε άβολα, πόνο ή ενόχληση.
  6. Ενδυναμώστε όλους τους μυς του σώματος με ασκήσεις που ενεργοποιούν πολλές μυϊκές ομάδες ταυτόχρονα.
  7. Μην ασκείστε σε πολύ υψηλές εντάσεις.
  8. Μην υπερβαίνετε τα όρια του σώματος σας.
  9. Αποφύγετε επαναλαμβανόμενες κινήσεις που καταπονούν συνέχεια τις ίδιες περιοχές του σώματος σας.
  10. Ζητήστε από εκπαιδευμένο γυμναστή να σας δείξει τη σωστή στάση του σώματος και προσπαθήστε να την διατηρείτε σε όλη τη διάρκεια της μέρας σας.

Χάλαρης Δημήτριος
Personal Trainer – Aπόφοιτος ΤΕΦΑΑ