More
    ΑρχικήΔιατροφήΥγιεινά και νόστιμα φαγητά με λίγες θερμίδες: Πως να τα μαγειρέψω;

    Υγιεινά και νόστιμα φαγητά με λίγες θερμίδες: Πως να τα μαγειρέψω;

    Αρκετοί είναι αυτοί που θέλουν συμβουλές για το μαγείρεμα των φαγητών για να γλιτώσουν θερμίδες. Η μαγειρική είναι μία ασχολία που είτε σου αρέσει είτε όχι. Είναι ασχολία που σου δίνει ευχαρίστηση, σε φέρνει κοντά με τους ανθρώπους και σε κάνει να δοκιμάζεις νέες κουλτούρες.

    Δεν χρειάζεται όμως να παίρνεις και extra βάρος από τις πολλές θερμίδες που μπορεί να έχουν τα γεύματα που ετοιμάζεις.

    Ξέρουμε όμως, πώς να μαγειρεύουμε υγιεινά; Χωρίς αυτό να σημαίνει πως δε θα είναι και νόστιμα!

    Γράφει η Χριστιάνα Αμπατζή , Διατροφολόγος – Διαιτολόγος , Λέσβος

    Συμβουλές για υγιεινό μαγείρεμα φαγητών για να γλιτώσουμε περιττές θερμίδες

    Ας ξεκινήσουμε πρώτα με τον τρόπο μαγειρέματος. Ξέρουμε πως τα τηγανιτά είναι και τα πιο νόστιμα, αλλά είναι υγιεινά; Η απάντηση είναι όχι. Τι γίνεται τώρα με το βρασμό; Μπορεί εκεί να έχουμε πιο υγιεινό αποτέλεσμα, όμως πολλά θρεπτικά συστατικά των τροφίμων χάνονται με την επαφή με το νερό σε υψηλές θερμοκρασίες.

    μαγειρεμα στο τηγανι

    Στον ατμό και με λιγες θερμίδες

    Ο πιο υγιεινός τρόπος μαγειρέματος στα φαγητά για λιγότερες θερμίδες στο μαγείρεμα είναι ο ατμός, όπου τα τρόφιμα δεν έρχονται σε επαφή με το νερό. Φυσικά και μπορούμε να έχουμε ένα πολύ νόστιμο πιάτο, και επίσης γλυτώνουμε και τις θερμίδες από το τηγάνι.

    Λάδια

    Υπάρχει ένας μύθος για το σπορέλαιο ότι έχει λιγότερες θερμίδες από το ελαιόλαδο και ότι είναι πιο υγιεινό στα φαγητά. Αυτό δεν ισχύει, καθώς όλα τα έλαια αποδίδουν 9 θερμίδες ανά γραμμάριο. αυτό που ισχύει όμως είναι πως το ελαιόλαδο είναι πιο υγιεινό, άλλοι το χαρακτηρίζουν υγρό θησαυρό, καθώς είναι φτωχό σε κορεσμένα λιπαρά οξέα και πλούσιο σε μονοακόρεστα, τα υγιεινά.

    Επίσης, καλό θα είναι το ελαιόλαδο στα φαγητά, να προστίθεται προς το τέλος του μαγειρέματος για να είναι όσο πιο άψητο γίνεται.

    Βούτυρα

    Πάμε να δούμε για το βούτυρο τώρα. Το βούτυρο παρασκευάζεται από το λίπος του γάλακτος και το 1 κουταλάκι του γλυκού προσδίδει 45 περίπου θερμίδες. Ξέρουμε πως τσιγαρίζοντας κάτι στο βούτυρο γίνεται πιο νόστιμο.

    Όμως υπάρχουν εναλλακτικές που μας δίνουν εξίσου νόστιμο αποτέλεσμα με λιγότερες θερμίδες στο μαγείρεμα. Διαβάστε τις συμβουλές: Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε κάτι απλό, το βούτυρο χαμηλών λιπαρών που πλέον έχουν βγάλει και με γεύση γιαούρτι.

    Εναλλακτικά μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε βούτυρο από αβοκάντο, βούτυρο ξηρών καρπών , όπως φυστικοβούτυρο η αμυγδαλοβούτυρο, ακόμα και βούτυρο από καρύδα που γίνεται πολύ στη μόδα, ακόμα και φιλαδέλφεια χαμηλών λιπαρών.

    Tips για να γλυτώσετε θερμίδες στο μαγείρεμα

    Ζάχαρη 

    Πάμε να δούμε τώρα το θέμα της ζάχαρης με τις πολλές της θερμίδες. Υπάρχουν πολλές συνταγές, γλυκές η μη, που χρησιμοποιούν ζάχαρη. Υπάρχουν επίσης εναλλακτικές για να την αποφύγουμε.

    Μπορούμε να την αντικαταστήσουμε με ζάχαρη στέβια, ή κάποιο άλλο γλυκαντικό, μπορούμε να βάλουμε μέλι ή σιρόπι αγαύης, ακόμα και ζάχαρη καρύδας για να γλιτώσουμε θερμίδες.

    Αλεύρι

    Τι γίνεται τώρα με το αλεύρι το λευκό; Ένας τρόπος να γίνει πιο υγιεινό το γλυκό μας είναι να αντικαταστήσουμε το λευκό αλεύρι με αλεύρι ολικής, αλεύρι ζέας ακόμα και αλεύρι ντίνκελ. Προσοχή, τα λευκά με τα ολικής είναι ίδια θερμιδικά, αλλά τα ολικής είναι πιο υγιεινά και έχουν περισσότερες φυτικές ίνες και βιταμίνες. Επίσης τα αλεύρια ολικής χρειάζονται περισσότερο χρόνο στο ψήσιμο γιατί κρατάνε περισσότερη υγρασία.

    Σοκολάτα

    Επίσης, σε περίπτωση που θέλω να κάνω κάτι που να έχει μέσα σοκολάτα. Προτιμάμε την σοκολάτα υγείας, την καθαρή κουβερτούρα ακόμα και σοκολάτες με 100% κακάο.

    Γάλα

    Όσον αφορά το γάλα τώρα, μπορούμε να αντικαταστήσουμε το γάλα το πλήρες με γάλα αμυγδάλου ή καρύδας, που θα μας δώσει μία άλλη εναλλακτική στη γεύση και ενδεχομένων να είναι πιο ελαφρύ αυτό που θα φτιάξουμε. Και φυσικά υπάρχει και το light που θα μας δώσει αρκετά λιγότερες θερμίδες στα φαγητά μας.

    Πατάτες

    Οι πατάτες τώρα, που είναι λίγο παρεξηγημένες, μας προσδίδουν περίπου 168 θερμίδες ανά μεσαίο μέγεθος. Ένας τρόπος να τις κάνετε πιο υγιεινές είναι να τις ψήσετε στο φούρνο με τη φλούδα και ελαιόλαδο.

    Κρέμα γάλακτος

    Θέλετε να κάνετε ζυμαρικά αλλά σας αρέσει με κρέμα γάλακτος και δεν θέλετε να φορτώσετε τον οργανισμό σας με θερμίδες; Αντικαταστήστε την κρέμα γάλακτος με κάποια κρέμα τυριού χαμηλών λιπαρών, ψήστε σε αντικολλητικό τηγάνι τα λαχανικά σας και κάντε μία πολύ νόστιμη τύπου καρμπονάρα.

    Παγωτά

    Τέλος, είστε από αυτούς που σας αρέσουν τα παγωτά; Μπορείτε να φτιάξετε μόνοι σας εύκολα και υγιεινά παγωτά με λίγες εως ελάχιστες θερμίδες πολύ εύκολα. Φτιάξτε ένα σμούθις αρεσκείας σας, με γάλα , φρούτα που σας αρέσουν, λίγο γιαούρτι, ακόμα και βούτυρο ξηρών καρπών και βάλτε το στην κατάψυξη και απολαύστε ένα πολύ θρεπτικό σπιτικό παγωτό.

    Ελπίζω να σας βοήθησα αρκετά με τις συμβουλές μου. Και πιστέψτε με, το υγιεινό φαγητό με λίγες θερμίδες δεν σημαίνει πως δεν είναι και νόστιμο!!

    Ακολούθησε το fmh.gr στο Twitter, στο Facebook στο Υoutube και στο Instagram

    Χριστιάνα Αμπατζή , Διατροφολόγος – Διαιτολόγος , Λέσβος


    Ακολουθήστε μας

    97,961ΥποστηρικτέςΚάντε Like
    28,027ΑκόλουθοιΑκολουθήστε