Τι πραγματικά κερδίζουμε από την άσκηση;

Καλύτερη διάθεση

Κινήσου. Η άσκηση, σε κάνει να αισθάνεσαι πιο ευτυχισμένο. ‘Οταν ασκείσαι, το σώμα σου παράγει ενδορφίνες- τις χημικές ουσίες που δίνουν ευφορία. Μπορείς να δείς τη διαφορά από τα πρώτα λεπτά κίνησης. Ωστόσο, η επίδραση της τακτικής άσκησης μπορεί να διαρκέσει για πολύ καιρό.

Περισσότερη ενέργεια

Μπορεί να μην το περιμένεις, αλλά η χρήση ενέργειας στην άσκηση σου δίνει περισσότερη ώθηση. Ορισμένες φορές, όταν είσαι κουρασμένος, το τελευταίο πράγμα που θέλεις είναι να κινηθείς. Ωστόσο, όταν ασκείσαι τακτικά, η κούραση φεύγει και βρίσκεσαι σε καλύτερη φάση.

Καλός ύπνος

Να ασκείσαι τακτικά για να μπορείς να κοιμάσαι πιο γρήγορα και πιο καλά. Όσο σκληρότερα ασκείσαι τόσο πιθανότερο είναι να κοιμηθείς καλά το βράδυ. Δεν έχει σημασία πότε ασκείσαι, αρκεί να μην έχεις πρόβλημα να αποκοιμηθείς. Αν όμως έχεις πρόβλημα, να ασκείσαι νωρίτερα την ημέρα.

Περισσότερη αυτοπεποίθηση

Μόλις περπάτησες 1 χιλιόμετρο. Μια τέτοια επιτυχία μπορεί να ενισχύσει την αυτοπεποίθησή σου και να σας κάνει έτοιμο να κατακτήσεις τα πάντα. Η άσκηση, σε κάνει να αισθάνεσαι καλά με τον εαυτό σου.

Λιγότερο στρες

Η άσκηση χαλαρώνει το σώμα και το μυαλό σου. Όταν το σώμα σου εργάζεται σκληρά, τα επίπεδα των ορμονών του στρες πέφτουν. Το άγχος απομακρύνεται ιδιαίτερα μετά την αεροβική.

Περισσότερο παραγωγικοί

Θέλεις να είσαι πιο αποδοτικός στη δουλειά σου; Κάνε ένα διάλειμμα και ασκήσου. Σε έρευνα, άνθρωποι που κινούνταν στη μέση της ημέρας ήταν πιο παραγωγικοί όταν επέστρεφαν στη δουλειά τους. ‘Ήταν επίσης πιο ευχαριστημένοι και συνεργάζονταν καλύτερα με τους συναδέλφους τους.

Έλεγχος βάρους

Η άσκηση και η διατροφή συνεργάζονται για να κρατήσουν το βάρος σου σε υγιή επίπεδα. Αν θές να χάσεις μερικά εκατοστά από τη μέση ή να αποφύγεις να αυξήσεις  το βάρος σου, το κλειδί είναι η άσκηση. Προσπάθησε να ασκείσαι 30 λεπτά τις περισσότερες ημέρες της εβδομάδας.

Μακροζωία

Η τακτική άσκηση μπορεί να αυξήσει τα χρόνια που θα ζήσεις. Αυτό μετρά, ακόμα και αν δεν ασκείσαι μανιωδώς. Αρκεί να κινείσαι. Ακόμα και λίγη άσκηση μπορεί να σε βοηθήσει να ζήσεις περισσότερο. Η Αμερικανική ‘Ενωση Καρδιολογίας, σημειώνει ότι κάθε ώρα άσκησης προσθέτει 2 ώρες στη ζωή σου.

Δυνατά κόκκαλα και μύες

Τα οστά και οι μυς σας δυναμώνουν όταν ασκείσαι. Είναι ιδιαίτερα σημαντικό να κάνεις ασκήσεις βάρους, όπως άρση βαρών, τέννις, περπάτημα και χορό. ‘Ετσι μπορεί να χτίσεις κόκκαλα καθώς μεγαλώνεις. Μπορεί να σας βοηθήσει να κρατήσεις μακριά την οστεοπόρωση και να προστατεύσεις την ισορροπία και το συντονισμό σου.

Υγιής καρδιά

Δεν είναι μυστικό ότι η άσκηση είναι πολύ καλή για την καρδιά. Η τακτική άσκηση μειώνει τον κίνδυνο της καρδιοπάθειας, βελτιώνει τα επίπεδα χοληστερόλης και βοηθά στον έλεγχο ή την αποφυγή της υπέρτασης.

Χαμηλότερος κίνδυνος καρκίνου

Η τακτική άσκηση μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο εμφάνισης ορισμένων ειδών καρκίνου, όπως του παχέος εντέρου, του μαστού και του πνεύμονα. ‘Ανθρωποι με καρκίνο, επίσης έχουν καλύτερη ποιότητα ζωής όταν ασκούνται.

Λιγότερος πόνος αρθρίτιδας
Αν πάσχεις από αρθρίτιδα, η τακτική άσκηση μπορεί να σε βοηθήσει στη μείωση του ύπνου. Μπορεί επίσης να κάνει ευκολότερες τις καθημερινές δραστηριότητες. Δοκίμασε το κολύμπι, που είναι εύκολο για τις αρθρώσεις.

Πηγή: Iatronet