Αρχική Διατροφή Θέλω να χάσω βάρος : Τι πρέπει να προσέξω

Θέλω να χάσω βάρος : Τι πρέπει να προσέξω

Προσέχω την διατροφή μου σε γενικές γραμμές αλλά βάζω βάρος. Αυτό που θέλω είναι να χάσω βάρος. Τι φταίει;

Καθιστική εργασία αλλά και καθιστική ζωή

Φροντίζουμε να είμαστε δραστήριοι ή και να ασκούμαστε όσο το δυνατόν περισσότερο για την υγεία μας αλλά και για το βάρος μας.  Όσο περισσότερο ασκούμαστε τόσο περισσότερες ενέργεια ξοδεύουμε. Με ήπιο  περπάτημα 30 λεπτών την ημέρα μπορεί να χάσουμε μέχρι και  μισό κιλό τον μήνα χωρίς να αλλάξουμε κάτι στην διατροφή μας!

Ηλικία

Ο μεταβολισμός μας δεν είναι το ίδιο στα τριάντα ή σαράντα κι όσο μεγαλώνουμε χρειάζεται μεγαλύτερη  προσπάθεια για να κάψουμε  τις θερμίδες που θα καίγαμε  εύκολα ως έφηβος/η ή ακόμη και στα είκοσι. Άρα αυξάνουμε τις ημερήσιες καύσεις μας (με άσκηση) για να ισορροπήσουμε την  απώλεια αυτή.

Νερό

Όταν θέλω να χάσω βάρος η επαρκής ενυδάτωση είναι ένα από τα ευκολότερα πράγματα που μπορώ να κάνω για να κρατήσω το σώμα και τον μεταβολισμό μου ενεργοποιημένο και να κάψω περισσότερες θερμίδες. Έχετε βαρεθεί να το ακούτε αλλά πραγματικά είναι σημαντικό να καταναλώνουμε τουλάχιστον 8 ποτήρια νερό την ημέρα.

“Υγρές  θερμίδες” και ζάχαρη

Αυτές οι θερμίδες μπορεί και να έχουν μικρή θρεπτική αξία.

Χυμοί, ροφήματα με ζάχαρη,  αναψυκτικά , ροφήματα καφέ , ενεργειακά ποτά  και τα αλκοολούχα ποτά αυξάνουν την ημερήσια θερμιδική πρόσληψη χωρίς να προσθέτουν κανένα διατροφικό όφελος. Κι επίσης δεν μας προκαλούν κορεσμό. Μας ξεδιψάνε απλά για λίγο.

Οι τεχνητές γλυκαντικές ουσίες συχνά οδηγούν σε τσιμπολόγηματα προσθέτοντας έτσι αρκετές θερμίδες στο διαιτολόγιο μας.

Παράλειψη γευμάτων

Όταν παραλείπουμε γεύματα τα επίπεδα του σακχάρου στο αίμα μειώνονται. Αποτέλεσμα αυτού είναι η  αύξηση  της πείνα μας η οποία  συχνά οδηγεί σε  υπερκατανάλωση  τροφής και τσιμπολογήματα  μέσα στην ημέρα. Η επιλογή να παραλείψετε το πρωινό μπορεί να είναι ιδιαίτερα επιζήμια, επειδή το σώμα σας θα είναι ανικανοποίητο από την αρχή της ημέρας και θα σας οδηγήσει σε μεγαλύτερη κατανάλωση φαγητού αργότερα.

 «Light τρόφιμα»

Στο σούπερ μάρκετ θα βρείτε χιλιάδες προϊόντα χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά, χαμηλής περιεκτικότητας σε ζάχαρη ή χωρίς λιπαρά. Άρα εξοικονομούμε θερμίδες, σωστά; Σίγουρα αν καταναλώσουμε ένα τρόφιμο χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά (π.χ παγωτό ή γιαούρτι ή ακόμη και γλυκά) ή χωρίς λιπαρά θα μας εξοικονομήσει θερμίδες αλλά και γραμμάρια λίπους.

Δυστυχώς η απουσία του λίπους σε πολλά από αυτά τα τρόφιμα μας αφήνει λιγότερο ικανοποιημένους και συνήθως έχει ως αποτέλεσμα την κατανάλωση μεγαλύτερων μερίδων από τροφές “υγιεινές” και light.

Η στέρηση ύπνου

Η ποιότητα του ύπνου παίζει σημαντικό ρόλο στο μεταβολισμό του σώματός. Μια πλήρη νύχτα χωρίς διακοπή του ύπνου επιτρέπει στο σώμα  να παράγει μια ιδανική ποσότητα της ανθρώπινης αυξητικής ορμόνης η οποία καίει το λίπος ακόμα και σε ξεκούραστη κατάσταση.

Ακολούθησε το fmh.gr στο Twitter, στο Facebook στο Υoutube και στο Instagram

Στέλλα Μορφογιάννη, Διαιτολόγος – Διατροφολόγος , Λάρισα

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τι πρέπει να ξέρεις για την αερόβια ικανότητα και πώς να...

Τι είναι η αερόβια ικανότητα;Η ικανότητα του οργανισμού να προσλαμβάνει και να μεταφέρει οξυγόνο, από την ατμόσφαιρα στους ιστούς και να το καταναλώνει για...