Αρχική Fitness Θέλω να χάσω λίπος σε ένα μήνα

Θέλω να χάσω λίπος σε ένα μήνα

Όλοι μας θέλουμε κορμί φέτες και να χάσουμε λίπος σε ένα μόλις μήνα, το λεγόμενο «one month transformation» και να δούμε το ποσοστό λίπους σε ένα μήνα να κατεβαίνει.Η ερώτηση πως να χάσω λίπος γρήγορα είναι πάντα της μόδας. Τι συμβαίνει όμως, στην πραγματικότητα; Είναι στ’ αλήθεια εφικτό και εύκολο;

Γράφει η Βασιλειάδου Χριστίνα, Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής – Χαλκίδα

Είναι η στιγμή που θα ήθελες να σου αποκαλύψω το μαγικό μου ραβδί με τις μαγικές ιδιότητες, ή το μαγικό χάπι με το μαγικό εύκολο μηχάνημα γυμναστικής για να χάσεις λίπος σε ένα μήνα…

Η αλήθεια βέβαια κρύβεται σε κάτι πιο απλό, στην επιστήμη που μαθαίνουμε από την πρώτη δημοτικού…Τα γνωστά σε όλους μας, μαθηματικά! Για να μπορέσει ένας οργανισμός να κάψει λίπος και γενικά να χάσει βάρος θα πρέπει :

  1. Να μειώσει τις θερμίδες που προσλαμβάνει καθημερινά
  2. Να αυξήσει τη σωματική του δραστηριότητα και καύσεις
  3. Να κάνει το 1 και το 2 μαζί!!!

Κακά τα ψέματα, αν στην προπόνησή σου καις κάποιες x θερμίδες και στο φαγητό σου τις αναπληρώνεις τότε απλά θα μένεις στο ιδιο βάρος. Αν καις περισσότερες θερμίδες από αυτές που προσλαμβάνεις τότε θα χάσεις βάρος. Απλά μαθηματικά!

Υπάρχουν ένα σωρό υποθερμιδικές διατροφές που σου υπόσχονται ότι θα χάσεις λίπος σε ένα μήνα  και σε συνδυασμό με αυξημένη άσκηση ίσως δεις το αποτέλεσμα που θέλεις! Το ζητούμενο βέβαια, δεν είναι να γίνεις φέτες μέσα σε ένα μήνα, το ζητούμενο είναι το αποτέλεσμα που θα καταφέρεις να το διατηρήσεις! Εάν πχ, η διατροφή που επέλεξες ,και δυστυχώς είναι συνήθως από το διαδίκτυο, σου επιβάλει πχ. αυγά κάθε πρωί , κι εσύ το κάνεις για ένα μήνα και μετά επιστρέψεις στις προηγούμενες συνήθειες σου γιατί αυτό σου αρέσει να κάνεις και αυτό έχει συνηθίσει ο οργανισμός σου να κάνει τόσα χρόνια ή για ένα μήνα εσύ πεθαίνεις στη γυμναστική και έχεις επιδοθεί σε κάθε είδους άσκηση και μετά το πέρας αυτού επιστρέψεις στην κανονικότητά σου γιατί απλά αυτό βολεύει την καθημερινότητά σου , την εργασία σου , τα επίπεδα κούρασης του σώματός σου τότε αργά ή γρήγορα ο κόπος του ενός μήνα θα πάει χαμένος, το σώμα σου θα βρεθεί σε κατάσταση σοκ κι εσύ ένα μπαλόνι που φουσκώνει και ξεφουσκώνει!

Τι πρέπει ,λοιπόν, να γίνει;

Θέλω να χάσω λίπος σε ένα μήνα αφού!!!

Κι εγώ μαζί σου είμαι!!!

Αρχικά, θα σου προτείνω κάποιες μορφές άσκησης που θα σε βοηθήσουν να κάψεις περισσότερο και να συνεχίσεις να καις για περισσότερες ώρες από το πέρας τους.

Διαλειμματική Προπόνηση

Η λύση στο πρόβλημα χρόνου και αξιοπρεπών καύσεων! Ως διαλειμματική προπόνηση ή αλλιώς ΗΙΙΤ (high-intensity interval training), ορίζουμε την προπόνηση που καταφέρνει να εναλλάσσει υψηλές εντάσεις σε σύντομες περιόδους με περιόδους χαμηλών εντάσεων και ξεκούρασης. Αποτέλεσμα; Περισσότερες καύσεις σε σύντομο χρονικό διάστημα!

Επιλέξτε τη λειτουργική προπόνηση –Functional , προπόνηση με εναλλασσόμενες ασκήσεις με τη βοήθεια kettlebell ή εναλλασσόμενες εντάσεις ακόμη και στην αερόβια άσκηση σου.

Βάρη

Τα βάρη είναι ένα κατεξοχήν βασικό εργαλείο για την απώλεια λίπους αλλά και την καύση θερμίδων καθώς  μπορείς με τον κατάλληλο συνδυασμό ασκήσεων και επαναλήψεων να γραμμώσεις , να κάψεις και να διατηρήσεις τη μυϊκή σου δύναμη. Επέλεξε, να δουλέψεις 2 ή και 3 ασκήσεις  μαζί για 12 έως 15 επαναλήψεις με βάρος που να είναι ανεκτό και να σε ζορίζει στις τελευταίες επαναλήψεις. Ιδανικά απευθύνσου στον γυμναστή σου που ξέρει το σώμα σου και μπορεί να σε καθοδηγήσει κατάλληλα.

Αερόβιο

Και δεν εννοώ να αρχίσεις να τρέχεις δίχως αύριο! Σίγουρα η αερόβια άσκηση (τρέξιμο, περπάτημα, κολύμπι, χορός, ποδήλατο) βοηθάει στην καύση λίπους , αρκεί βέβαια να συνδυαστεί και με κάποιας μορφή ενδυνάμωσης (βάρη, Pilates, TRX, κτλ). Μια μορφή αερόβιας άσκησης με συνεχόμενο ρυθμό για 30-40’ και με μέτρια ένταση παλμών καθώς επίσης και με τη μορφή διαλειμματικής προπόνησης, (πχ 3’ τρέξιμο, 2΄περπάτημα) ,θα βοηθήσει στην καύση λίπους.

Τέλος, θα σε συμβουλέψω να έχεις από κοντά τον διατροφολόγο που θα επιλέξεις για να σου δώσει ένα διατροφικό εξατομικευμένο πλάνο καθώς και τον γυμναστή σου για να σε καθοδηγήσει με ασφάλεια στο αποτέλεσμα που επιθυμείς.

Πίστεψέ με, είναι οι μόνοι που γνωρίζουν επιστημονικά το σώμα σου και τι ταιριάζει σε αυτό!

Γιατί… για να μπορέσεις να διατηρήσεις το «one month transformation» θα πρέπει οι αλλαγές που θα κάνεις να ταιριάζουν με εσένα και την καθημερινότητά σου έτσι ώστε το αποτέλεσμα να είναι μόνιμο και οι συνήθειες που θα αποκτήσεις να γίνουν… ΤΡΟΠΟΣ ΖΩΗΣ!!!

Ακολούθησε το fmh.gr στο Twitter, στο Facebook στο Υoutube και στο Instagram

Χριστίνα Βασιλειάδου

Βασιλειάδου Χριστίνα, Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής – Χαλκίδα

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Fitness και λύσεις express….Γιατί να μην τις επιλέξω.

Κατά καιρούς έχουν παρουσιαστεί διάφορα προγράμματα προπόνησης και διατροφής, τα οποία υπόσχονται αποτελέσματα σε ελάχιστο χρόνο. Είναι, όμως, όντως αποτελεσματικά και -το κυριότερο- ασφαλή...