Η παγκόσμια επιδημία της παχυσαρκίας δυσκολεύει τη διατήρηση ενός υγιούς βάρους και μιας συνολικής ισορροπημένης διατροφής. Ωστόσο, ενώ πολλοί άνθρωποι αγωνίζονται να αντιμετωπίσουν την υπερκατανάλωση τροφής, κάποιοι άλλοι παρουσιάζουν ανεπαρκή πρόσληψη θερμίδων και θρεπτικών συστατικών και ο οργανισμός τους παλεύει με σοβαρά προβλήματα υγείας.

Συχνά, η ύπαρξη πολλών πιέσεων και άγχους στην καθημερινή ζωή μας, η εμμονή σε μια εσφαλμένη εικόνα του σώματός μας, η κατανάλωση πάρα πολλών “κενών θερμίδων”, ή απλά όταν δεν υπάρχει η δυνατότητα επιλογής των κατάλληλων τροφίμων, είναι τα αίτια των παρακάτω συμπτωμάτων υποσιτισμού:

Χαμηλή ενέργεια

Αν δεν τροφοδοτήσουμε το σώμα μας με την ενέργεια που χρειαζόμαστε, θα κουραστεί και θα εξαντληθεί. Επιπλέον, αν με τη σωματική μας δραστηριότητα καίμε περισσότερες θερμίδες από ό, τι καταναλώνουμε, τα ενεργειακά μας επίπεδα θα μειωθούν επίσης.

Αίσθημα ψύχους

Ο περιορισμός θερμίδων προκαλεί μείωση του θυρεοειδούς Τ3, μιας ορμόνης που βοηθά στη διατήρηση της υγιούς θερμοκρασίας του σώματος. Έτσι, καθώς η θερμοκρασία του σώματος θα μειωθεί, θα νοιώθουμε ότι κρυώνουμε συνεχώς.

Δυσκοιλιότητα

Πολλές φορές, έχουμε δυσκοιλιότητα όχι μόνο όταν δεν τρώμε τα σωστά τρόφιμα αλλά και όταν δεν τρώμε αρκετές θερμίδες.

Είμαστε ευερέθιστοι

Όταν δεν τρώμε, το σώμα μας αποζητά την ενέργεια από τη γλυκόζη που δεν παίρνει. Τα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα πέφτουν και ο εγκέφαλός στέλνει σήματα στο σώμα για να απελευθερώσει τις ορμόνες. Μαζί με τη γκρελίνη, η οποία δεσμεύεται με έναν υποδοχέα στον εγκέφαλο για να σηματοδοτήσει την πείνα, η επινεφρίνη  (γνωστή και ως αδρεναλίνη) μπορεί να αυξήσει τα νεύρα και τη κακή μας διάθεση.

Προβλήματα συγκέντρωσης

Εάν το σώμα μας δεν αποκτήσει τη γλυκόζη που χρειάζεται (υπογλυκαιμία), μπορεί να αντιμετωπίσουμε προβλήματα συγκέντρωσης, εκμάθησης και απομνημόνευσης.

Συνεχές αίσθημα πείνας και λιγούρες

Υπάρχουν μέρες που μασουλάμε συνεχώς ακόμη και μετά από ένα αξιοπρεπές γεύμα. Τις περισσότερες φορές, αυτό συμβαίνει επειδή έχουμε φάει τροφές με “άδειες θερμίδες” όπως οι αμυλούχοι υδατάνθρακες. Αυτό μπορεί επίσης να συμβεί αν αποφασίσουμε να παραλείψουμε το πρωινό και / ή το μεσημεριανό γεύμα και όταν έρθει η ώρα του βραδινού, καταβροχθίζουμε ό,τι βρούμε μπροστά μας για να αντισταθμίσουμε αυτά που παραλείψαμε. Η αίσθηση ότι είμαστε πεινασμένοι όλη την ώρα είναι ένα σημάδι της μη κατανάλωσης τροφών πλούσιων σε θρεπτικά συστατικά.

Προβλήματα στον ύπνο και αίσθημα μόνιμης κούρασης

Αν στριφογυρίζετε όλη τη νύχτα στο κρεβάτι, ίσως είναι ένα από τα πολλά συμπτώματα του ότι δεν τρώτε αρκετά. Ακόμα κι αν κοιμηθείτε, μπορεί να ξυπνήσετε στη μέση της νύχτας κυρίως λόγω της διακυμάνσεως του σακχάρου στο αίμα. Φυσικά, η έλλειψη ύπνου επιφέρει και κούραση την επόμενη ημέρα.

Ανεπάρκεια θρεπτικών συστατικών

Εάν δεν καταναλώνετε αρκετές θερμίδες, πιθανότατα θα παρουσιάσετε έλλειψη σε ένα ή περισσότερα από τα μακροθρεπτικά συστατικά και τις βιταμίνες που χρειάζεται το σώμα σε μεγάλες ποσότητες για να λειτουργεί σωστά.

Συχνοί πονοκέφαλοι

Αυτή η συνεχιζόμενη ημικρανία που σας ταλαιπωρεί μέρα-νύχτα μπορεί να είναι ένα από τα συμπτώματα της μη κατανάλωσης αρκετών θερμίδων. Οι υπογλυκαιμικοί πονοκέφαλοι  παρουσιάζονται και όταν υπάρχει αφυδάτωση ή έλλειψη ύπνου και καφεΐνης.

Αίσθημα ανησυχίας

Με τον ίδιο τρόπο, μια πτώση των επιπέδων γλυκόζης στο αίμα, μπορεί να προκαλέσει ένα ορισμένο βαθμό άγχους. Αν υποβάλλετε το σώμα σας σε συνεχή, επαναλαμβανόμενη αυστηρή δίαιτα, το άγχος μπορεί να επιδεινωθεί.

Απώλεια μαλλιών και υπογονιμότητα

Η απώλεια μαλλιών είναι ένα από τα πρώτα σημάδια διατροφικής ανεπάρκειας, είτε πρόκειται για θερμίδες ή πρωτεΐνες είτε και για τα δύο. Επιδεινώνεται από τις ορμονικές αλλαγές που αναπτύσσονται από τον χρόνιο υποσιτισμό και συμπεριλαμβάνει τη μείωση των σεξουαλικών ορμονών αλλά και της γονιμότητας.

Πηγή : itrofi