Οι πρωτεΐνες αποτελούν το απαραίτητο δομικό υλικό που «χτίζει» ιστούς -όπως οι μύες, τα νύχια και τα μαλλιά- ή αναπληρώνει τις φθορές τους.

Για να έχετε λοιπόν λαμπερά μαλλιά, δυνατά νύχια, σφριγηλούς μυς και απαλό δέρμα, πρέπει να ακολουθείτε μια ισορροπημένη διατροφή πλούσια σε πρωτεΐνες.

Αν για κάποιους λόγους όμως θέλετε να αποφύγετε τις ζωικές πρωτεΐνες που περιέχουν το κρέας, τα ψάρια, τα πουλερικά, τα γαλακτοκομικά και τα αυγά, μπορείτε να εντάξετε στη διατροφή σας λαχανικά πλούσια σε πρωτεΐνες.

Αυτό που πρέπει να γνωρίζετε, ωστόσο, είναι ότι οι φυτικές πρωτεΐνες είναι «ατελείς» πρωτεΐνες, που σημαίνει ότι δεν περιέχουν όλα τα απαραίτητα αμινοξέα.

Για τον λόγο αυτόν πρέπει να τις συνδυάζετε με δημητριακά ολικής αλέσεως.

Τα 6 λαχανικά ιδιαίτερα πλούσια σε πρωτεΐνες είναι τα εξής:

Λαχανάκια Βρυξελλών: Αποτελούν μια πραγματική υπερτροφή, καθώς μισό φλιτζάνι περιέχει 2 γραμμάρια πρωτεΐνης, άφθονο κάλιο και βιταμίνη Κ.

Καλαμπόκι: Εκτός από πρωτεΐνη περιέχει και μεγάλες ποσότητες μαγνησίου, σιδήρου και φώσφορου.

Αρακάς: Μισό φλιτζάνι περιέχει 3,5 γραμμάρια πρωτεΐνης.

Ψητή πατάτα: Μία μεσαίου μεγέθους πατάτα περιέχει 3 γραμμάρια πρωτεΐνης.

Σπανάκι: Μισό φλιτζάνι περιέχει 3 γραμμάρια πρωτεΐνης.

Μπρόκολο: Το μπρόκολο είναι εξαιρετική πηγή φυτικών ινών (2,6 γραμμάρια ανά μισό φλιτζάνι) αλλά και πρωτεϊνών (2 γραμμάρια ανά μερίδα).

ΔΙΑΒΑΣΕ ΕΠΙΣΗΣ : Ποια είναι τα πιο «υγιεινά» δημητριακά;

Πηγή: onmed