Αρχική Fitness Τα μεγαλύτερα οφέλη της άσκησης που δεν αφορούν το σώμα

Τα μεγαλύτερα οφέλη της άσκησης που δεν αφορούν το σώμα

Άσκηση δε σημαίνει μόνο γράμμωση, καύση λίπους , μυϊκή ενδυνάμωση και φυσική κατάσταση. Άσκηση σημαίνει υγεία όχι μόνο σωματική αλλά και ψυχική. Είναι κάτι παραπάνω από ένα καλλίγραμμο σώμα ή ένα εξωτερικά γυμνασμένο σώμα. Η άσκηση είναι ευεξία , είναι υγεία ,είναι ποιότητα ζωής που δυστυχώς όμως όλα αυτά δεν αποτελούν κίνητρο για το μέσο άνθρωπο και αυτόματα στο μυαλό του καθενός η άσκηση έχει συνδυαστεί με την εξωτερική εμφάνιση.

Γράφει η Βασιλειάδου Χριστίνα, Γυμνάστρια – Χαλκίδα

Η τακτική και συστηματική άσκηση προσφέρει οφέλη που βοηθούν στη μακροζωία και αποτελεί το καλύτερο φάρμακο για πολλές παθήσεις που σίγουρα δεν έχουν να κάνουν με την εξωτερική εμφάνιση.

Πάμε να δούμε πώς η άσκηση ωφελεί όχι μόνο το σώμα αλλά…

Μειώνει το στρες και το άγχος

Το στρες από μόνο του είναι ικανό να προκαλέσει βλάβες στον εγκέφαλο. Η άσκηση βοηθά στην αύξηση του ρυθμού της καρδιάς αλλά και την παραγωγή ορμονών όπως η νορεπινερφίνη, με αποτέλεσμα να μειώνεται το στρες και να αυξάνεται η καλή μας διάθεση κάνοντάς μας να αντιμετωπίζουμε την όποια δυσκολία με μεγαλύτερη ψυχραιμία.

Ταυτόχρονα , η σωματική άσκηση αυξάνει τα επίπεδα των ενδορφινών, των ορμονών της χαράς, λέγοντας αντίο στο καθημερινό άγχος.

- Advertisement -

ενδορφινες και ασκηση

Καλύτερη λειτουργία του εγκεφάλου – Ενδυνάμωση του μυαλού

Η συστηματική άσκηση είναι ικανή να βελτιώσει τη νοημοσύνη και να ενισχύσει τη μνήμη. Συγκεκριμένα , η καρδιαγγειακή άσκηση έχει την ικανότητα να δημιουργεί νέα κύτταρα στον εγκέφαλο, μια διαδικασία που ονομάζουμε νευρογένεση και βελτιώνει γενικά τη λειτουργία του εγκεφάλου. Επίσης, προλαμβάνει την απώλεια μνήμης ενώ ενισχύει τη δημιουργικότητα και την πνευματική απόδοση. Θέλετε να σας έρθει έμπνευση ή μια καλή ιδέα; Ασκηθείτε!

Καλύτερη ποιότητα ύπνου

Έχετε ανήσυχο ύπνο; Ξεκινήστε να γυμνάζεστε! Η σωματική άσκηση αυξάνει τη θερμοκρασία του σώματος με αποτέλεσμα να χαλαρώνουμε πιο εύκολα. Επίσης, βοηθά στη ρύθμιση του κιρκάδιου ρυθμού ,τον ημερήσιο κύκλο που επηρεάζει μια σειρά από βιοχημικούς δέκτες οι οποίοι παίζουν σπουδαίο ρόλο στη σωστή λειτουργία του οργανισμού μας.

Μειώνει τα έξοδά σου

Όταν ασκούμαστε αυξάνεται η ντοπαμίνη, η ορμόνη της ανταμοιβής, και παραμένει σε υψηλά επίπεδα για αρκετές ώρες μετά την άσκηση. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να αισθανόμαστε πλήρης και γεμάτοι και δε νιώθουμε την ανάγκη για περεταίρω έξοδα και σπατάλες.

Προσφέρει αυτοσυγκράτηση και αυτοέλεγχο

Ακόμα και η πιο απλή μορφή άσκησης ή το πιο εύκολο σπορ είναι ικανό να αυξήσει την αυτοσυγκράτησή σου και να σε κάνει να μπορεί να ελέγχεις καλύτερα τον εαυτό σου και τις καταστάσεις. Πιο συγκεκριμένα , ακόμη και ένα μικρό ξέσπασμα άσκησης ( πχ μια βόλτα στο τετράγωνο ή ένα μίνι τρέξιμο) είναι ικανό να αυξήσει την κυκλοφορία του αίματος στο μετωπιαίο λοβό , την περιοχή του εγκεφάλου που θεωρείται ζωτικής σημασίας για τη συγκέντρωση και τον έλεγχο.

Βάλε την άσκηση στην καθημερινή σου ρουτίνα και νιώσε πως είναι πραγματικά να έχεις ποιότητα ζωής , ευεξία αλλά και σωματική και ψυχική υγεία!

Ακολούθησε το fmh.gr στο Google News, στο Twitter, στο Facebook στο Υoutube και στο Instagram

Χριστίνα Βασιλειάδου

Βασιλειάδου Χριστίνα, Γυμνάστρια – Χαλκίδα

Φώτο : Simetria Fitness Box Περιστέρι

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κυρτοί διάδρομοι

Κυρτοί διάδρομοι: Αλλάζουν και σε ποιο βαθμό το τρέξιμο;

Τα τελευταία χρόνια οι εταιρείες οργάνων γυμναστικής έχουν εισάγει ένα νέο είδος διαδρόμων, τους «κυρτούς» μηχανικούς* διαδρόμους (curved treadmill). Ποια είναι η διαφορά τους, όμως...