More
    ΑρχικήFitness10 συμβουλές για να ξεκινήσετε να τρέχετε νωρίς το πρωί

    10 συμβουλές για να ξεκινήσετε να τρέχετε νωρίς το πρωί

    Δημιουργείστε μια πρωινή συνήθεια ακόμα κι αν δεν είστε πρωινός τύπος.

    Υπάρχουν τόσοι πολλοί υπέροχοι λόγοι για να τρέχεις το πρωί. Είναι ένας υπέροχος τρόπος για να ξυπνήσετε. Όχι μόνο σας δίνει μια μεγάλη ενεργειακή ώθηση, αλλά σας κάνει να νιώθετε σαν να έχετε καταφέρει κάτι ακόμα πριν καν ξεκινήσει η μέρα σας. Μπορεί ακόμη και να διαπιστώσετε ότι ένα πρωινό τρέξιμο ταιριάζει καλύτερα στο καθημερινό σας πρόγραμμα, ειδικά αν έχετε στόχο να τρέξετε σε έναν αγώνα.

    Γράφει η Νάντια Μαύρου, Γυμνάστρια, Πύργος 

    Αυτό δεν σημαίνει ότι το να αποκτήσετε τη συνήθεια να τρέχετε είναι εύκολο, ειδικά αν δεν είστε πρωινός τύπος. Αλλά υπάρχουν πράγματα που μπορείτε να κάνετε, τα οποία θα σας διευκολύνουν να ξεκινήστε το πρωινό τρέξιμο και στην συνέχεια θα αρχίσετε το απολαμβάνετε.

    1) Διδάξτε στον εαυτό σας καλές συνήθειες ύπνου

    Το ξεκίνημα της συνήθειας για το πρωινό τρέξιμο αρχίζει με έναν καλό βραδινό ύπνο. Αυτό μπορεί να είναι δύσκολο αν είστε συνηθισμένοι να βλέπετε τηλεόραση μέχρι αργά το βράδυ ή εάν χρησιμοποιείτε τηλεόραση για να κοιμηθείτε.

    Για να ξεκινήσετε, αρχίστε να αλλάζετε τις συνήθειες όσον αφορά τον ύπνο.

    ⦁ Αποφύγετε την καφεΐνη ή το αλκοόλ τρεις ώρες πριν τον ύπνο.

    ⦁ Μην κοιμάστε το μεσημέρι.

    ⦁ Ξεκινήστε μια νυχτερινή ρουτίνα που θα σας βοηθήσει να χαλαρώσετε, όπως ένα ζεστό μπάνιο, διαλογισμό ή ακούγοντας χαλαρωτική μουσική.

    ⦁ Σχεδιάστε να πηγαίνετε για ύπνο την ίδια ώρα κάθε βράδυ.

    ⦁ Δημιουργήστε ένα ήσυχο και άνετο υπνοδωμάτιο.

    ⦁ Σταματήστε να βλέπετε τηλεόραση, να διαβάζετε ή να χρησιμοποιείτε ηλεκτρονικές συσκευές μία ώρα πριν τον ύπνο.

    ΤΡΕΞΙΜΟ ΤΟ ΠΡΩΙ

    2) Κοιμηθείτε με τα ρούχα του τρεξίματος

    Είναι δύσκολο να απορρίψεις το τρέξιμο όταν είσαι ήδη ντυμένος για αυτό. Εάν θέλετε πραγματικά να ξεκινήσετε και να βρείτε κίνητρο μόλις ανοίξετε τα μάτια σας, απλά φορέστε τα ρούχα του τρεξίματος πριν κοιμηθείτε.

    Όσο κι αν σας φαίνεται παράξενο, είναι ένα κόλπο που χρησιμοποιούν πολλοί πρωινοί δρομείς. Απλά αφήστε τα παπούτσια σας δίπλα στο κρεβάτι και είστε έτοιμοι.

    3) Τακτοποίησε τα ρούχα σου

    Αν δεν σας αρέσει η ιδέα να κοιμάστε με τα ρούχα για το τρέξιμο, μπορείτε να τα βαλετε δίπλα στο κρεβάτι, ώστε να είστε έτοιμοι να ξεκινήσετε το πρωί. Άλλοι, προτιμούν να αφήνουν τα ρούχα τους στο μπάνιο. Με αυτόν τον τρόπο, δεν θα ρισκάρετε να ξυπνήσετε τον σύντροφό σας.

    Μπορείτε απλά να ανάψετε ένα φως, να ρίξετε λίγο νερό στο πρόσωπό σας και να αναζωογονηθείτε λίγο πριν το τρέξιμο.

    Μια άλλη συμβουλή είναι να φοράτε καπέλο ακόμα κι αν δεν χρησιμοποιείτε συνήθως. Αυτό σας εξοικονομεί πολύ χρόνο στην προσπάθεια να φτιάξετε το πρωί μαλλιά σας χωρίς ιδιαίτερη προετοιμασία.

    4) Τοποθετείστε το ξυπνητήρι μακριά σας

    Όταν το ξυπνητήρι χτυπά νωρίς το πρωί, είναι δελεαστικό να συνεχίσετε να πατάτε το κουμπί αναβολής για να κοιμηθείτε μερικά λεπτά ακόμα. Πριν το καταλάβετε, όμως, θα έχουν περάσει 30 με 40 λεπτά και ξαφνικά θα μείνετε χωρίς χρόνο για τρέξιμο..
    Για να δημιουργήσετε μια συνήθεια πρωινού τρεξίματος, χρειάζεται συνέπεια.
    Εάν δυσκολεύεστε να σηκωθείτε, τοποθετήστε το ξυπνητήρι μακριά σας, έτσι ώστε να πρέπει να σηκωθείτε από το κρεβάτι για να το σβήσετε. Ή καλύτερα, τοποθετήστε το στο μπάνιο πάνω από τα ρούχα του γυμναστηρίου σας. Όσο περισσότερα βήματα βάζετε ανάμεσα σε εσάς και το κρεβάτι, τόσο λιγότερες είναι οι πιθανότητες να ξανακοιμηθείτε.

    5) Δώστε κίνητρο στον εαυτό σας

    Εάν θέλετε να συμμετέχετε σε έναν αγώνα τρεξίματος και ακολουθείτε ένα πρόγραμμα προπόνησης, είναι πιο δύσκολο να απορρίψετε το πρωινό τρέξιμο. Είναι επειδή έχετε έναν καθορισμένο στόχο που θέλετε να επιτύχετε και πρέπει να ακολουθήσετε το πρόγραμμα για να φτάσετε ως εκεί.

    το πρωινο τρεξιμο

    Ακόμα κι αν δεν προπονείστε, θα πρέπει να κάνετε το ίδιο, θέτοντας στόχους και χρονοδιαγράμματα. Ο στόχος δεν χρειάζεται να είναι η απόσταση. Μπορείτε να ανταμείψετε τον εαυτό σας εάν πετύχετε συγκεκριμένους στόχους, κάνοντας δώρο στον εαυτό σας ένα μασάζ ή μια περιποίηση σπα.

    Μέχρι να ενσωματωθεί η πρωινή συνήθεια στον εγκέφαλό σας – και να νιώσετε ότι κάτι δεν πάει καλά αν  δεν  τρέξετε – δώστε στον εαυτό σας κίνητρα για να επιτύχετε την συνέπεια.

    6) Σχεδιάστε (και αλλάζετε τακτικά) τη διαδρομή σας

    Εάν δεν έχετε μπει ακόμα πλήρως στο πρωινό πνεύμα, το χειρότερο πράγμα που μπορείτε να κάνετε είναι να τρέχετε στην ίδια πορεία κάθε πρωί.
    Μπορείτε να χαρτογραφήσετε μια διαδρομή εκ των προτέρων χρησιμοποιώντας τους χάρτες της Google. Υπάρχουν ακόμη και εφαρμογές χαρτογράφησης που μπορείτε να κατεβάσετε στο τηλέφωνό σας που παρέχουν τις λεπτομέρειες μιας προγραμματισμένης διαδρομής.

    7) Βρείτε έναν φίλο που τρέχει

    Η εύρεση ενός φίλου ώστε να τρέχετε μαζί, είναι εξαιρετική επιλογή, γιατί σας υποχρεώνει να συνεχίσετε το πρόγραμμα τρεξίματος. Αν συνήθως τρέχετε μόνοι σας, δοκιμάστε να πείσετε έναν φίλο ή ένα μέλος της οικογένειας να έρθει μαζί σας, ακόμη και εναλλάσσοντας τις ημέρες με διαφορετικούς ανθρώπους.

    Αν σας αρέσει να τρέχετε με παρέα, μπορείτε να βρείτε ή ακόμα και να δημιουργήσετε μια ομάδα τρεξίματος μέσω του Facebook.

    Ωστόσο, όταν επιλέγετε κάποιον για να τρέξετε παρέα, φροντίστε να βρείτε κάποιον που έχει παρόμοιο επίπεδο φυσικής κατάστασης με εσάς. Εάν εσείς και ο φίλος σας δεν έχετε παρόμοιο προπονητικό επίπεδο, θα μπορούσε να είναι ενοχλητικό για τον πιο αργό και απογοητευτικό για τον πιο γρήγορο.

    8) Φάτε έξυπνα

    Δεν είναι ποτέ καλό να τρέχεις με άδειο στομάχι. Μετά από έναν βραδινό ύπνο, είστε σε κατάσταση πολλών ωρών χωρίς φαγητό και δεν έχετε ενέργεια. Εάν βγείτε από την πόρτα χωρίς να φάτε τίποτα, μπορεί να αισθανθείτε αδυναμία ή και ναυτία.

    Ακόμα χειρότερα, μπορεί να πείσετε τον εαυτό σας ότι «δεν είσαι φτιαγμένος για πρωινές διαδρομές», ενώ, στην πραγματικότητα, δεν τρέφεστε σωστά. Αντί να πηγαίνετε κατευθείαν προς την πόρτα, αφιερώστε λίγο χρόνο για να πάρετε μερικές γρήγορες  ενεργειακές τροφές, όπως μια μπανάνα, μια μπάρα δημητριακών ή μια φέτα του τοστ με φυστικοβούτυρο.

    9) Μείνετε ενυδατωμένοι

    Μετά από 7-8 ώρες ύπνου, το σώμα σας θα είναι ήδη μερικώς αφυδατωμένο. Το να τρέχεις χωρίς να αναπληρώνεις τα υγρά που έχουν χαθεί, είναι μεγάλο λάθος.

    Μπορείτε επίσης να έχετε μαζί σας ένα αθλητικό ποτό πλούσιο σε ηλεκτρολύτες για να πιείτε κατά την διάρκεια της διαδρομής.

    Αν και είναι απολύτως φυσιολογικό να ξεκινήσετε με ένα φλιτζάνι καφέ πριν φύγετε, να θυμάστε ότι ο καφές είναι διουρητικός. Ως εκ τούτου, όταν σχεδιάζετε την πρωινή σας διαδρομή, μπορεί να χρειαστείτε τουαλέτα κατά την διάρκεια.

    10) Φορέστε ρούχα που αντανακλούν το φως.

    Είναι σημαντικό να είστε ασφαλείς όταν κάνετε το πρωινό σας τρέξιμο, ειδικά κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, όπου ο ήλιος ανατέλλει πιο αργά. Για να βεβαιωθείτε ότι θα φαίνεστε πλήρως, φορέστε ρούχα που αντανακλούν το φως και μπορούν να τραβούν τους προβολείς των διερχόμενων οχημάτων.

    Σε αυτά περιλαμβάνονται σακάκια, γιλέκα, καπέλα, ακόμη και παπούτσια για τρέξιμο.
    Τα καλύτερα προϊόντα συνήθως έχουν έντονα χρώματα NEON που λάμπουν στο σκοτάδι. Υπάρχουν ακόμη και μερικά ρούχα με φώτα που αναβοσβήνουν, όπου μπορείτε να ανάψετε και να σβήσετε.

    Όταν τρέχετε μόνοι σας, μην φεύγετε ποτέ χωρίς το κινητό σας. Να έχετε πάντα μαζί σας κάποιο είδος ταυτότητας, όπως κάρτα ασφάλισης υγείας ή βραχιόλι με τα στοιχεία σας.
    Για λόγους ασφαλείας, είναι καλύτερο να τρέχετε με άλλους αν έξω είναι σκοτεινά. Εάν τρέχετε μόνοι σας, συνεχίστε στους πιο πολυσύχναστους και καλά φωτισμένους δημόσιους δρόμους, μέχρι να βγει τελείως ο ήλιος και να βρεθούν και άλλοι άνθρωποι ή δρομείς γύρω σας.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Φαγητό πριν και μετά το τρέξιμο: Πόσο κενό πρέπει να αφήνουμε;

    Ακολούθησε το fmh.gr στο Google News, στο Twitter, στο Facebook στο Υoutube και στο Instagram

    pilates πυργος

    Νάντια Μαύρου, Γυμνάστρια, Πύργος 

    Ακολούθησε την Νάντια στο Facebook και στο Instagram

    Πηγές:
    ⦁ American Sleep Association. ⦁ Sleep Hygiene Tips: Research ⦁ &⦁ Treatments.
    ⦁ Wilson PB. ‘I think I’m gonna hurl’: ⦁ A Narrative Review of the Causes of Nausea and Vomiting in Sport. Sports (Basel). 2019;7(7) doi:10.3390/sports7070162
    ⦁ Academy of Nutrition and Dietetics. ⦁ Caffeine⦁ and ⦁ Exercise⦁ .

    Ακολουθήστε μας

    97,961ΥποστηρικτέςΚάντε Like
    28,027ΑκόλουθοιΑκολουθήστε