Ο πόνος στα γόνατα συγκαταλέγεται μέσα στους πιο συχνούς πόνους που ένας ασθενής επισκέπτεται τον γιατρο.

Αφού γίνει η διάγνωση στην κάθε περίπτωση ξεχωριστά,τότε ο γιατρός θα προχωρήσει στην πρόταση των θεραπευτικών επιλογών που υπάρχουν.Εδώ σ αυτό το σημείο υπάρχει μια θεραπευτική πρόταση που δεν αλλάζει από κανέναν γιατρό και όλοι μα όλοι συμφωνούμε, στην απώλεια βάρους σε άτομα με παραπανίσια κιλά.

Τρεις κύριοι λόγοι υπάρχουν στην απώλεια βάρους και όλοι έχουν να κάνουν με την μείωση του πόνου:

  • Ακόμα και 5% απώλεια βάρους,βοηθάει σημαντικά στην μείωση του πόνου!
  • Με μισό (0,5kg) κιλό έξτρα βάρος,η άρθρωση δέχεται τέσσερις (4) φορές,δηλαδή δύο κιλά (2kg) περισσότερη επιβάρυνση.Π.χ εάν έχεις δέκα (10kg) παραπάνω κιλά,από το κανονικό σου βάρος,τότε τα γόνατα σου (και γενικά οι αρθρώσεις των κάτω άκρων και της σπονδυλικής στήλης),δέχονται φορτία της τάξεως των ΣΑΡΑΝΤΑ (40kg) κιλών!!
  • 10% μείωση του βάρους,μεταφράζεται σε 50% μείωση του πόνου!!!

Καταλαβαίνετε πόσο σημαντικό είναι λοιπόν,το να κάνετε πρώτα μια προσπάθεια για απώλεια βάρους και μετά να μεταβείτε σε πιο επεμβατικές μεθόδους ανακούφισης.

Ο πιο απλός τρόπος για να χάσετε βάρος σχετικά γρήγορα και εύκολα,είναι ο κανόνας των πεντακοσίων (500) θερμίδων.Ουσιαστικά μιλάμε για μια μείωση 500 θερμίδων καθημερινά,όπου μας οδηγεί σε απώλεια μισού κιλού (0,5kg) την εβδομάδα,δηλαδή δύο (2kg) κιλών τον μήνα.


Αυτές τις 500 θερμίδες μπορείτε να τις κάψετε,κάνοντας λίγη άσκηση (π.χ 30 λεπτά περπάτημα= -250 θερμίδες) και τρώγοντας μισή σοκολάτα αντί για ολόκληρη.

Σημαντικό είναι να γνωρίζετε,ότι αυτός ο κανόνας είναι για άτομα που έχουν αρκετά παραπανήσια κιλά και μόνο για τους πρώτους μήνες της δίαιτας και γι αυτό τον λόγο είναι απαραίτητος ένας επαγγελματίας της διατροφής για να σας καθοδηγήσει,στην υπόλοιπη απώλεια βάρους.

Χάρης Βαλσαμιδης 
Ιατρός Αποκατάστασης και Health Coach