More
    ΑρχικήFitnessΠως επιτυγχάνεται η μέγιστη πρωτεϊνοσύνθεση;

    Πως επιτυγχάνεται η μέγιστη πρωτεϊνοσύνθεση;

    Οι 5 από τις 10 συζητήσεις που πραγματοποιούνται μέσα σε ένα γυμναστήριο έχουν ως αντικείμενο συζήτησης τις πρωτεΐνες 

    – Αν κάποιος καταναλώσει 27γρ πρωτεΐνης και κάποιος άλλος 40γρ , δεν γνωρίζουμε ποιος θα πετύχει καλύτερη τιμή πρωτεϊνοσύνθεσης προτού μας γίνει γνωστό το τρόφιμο που κατανάλωσε ο καθένας τους. Είναι πολύ εύκολο τα 27γρ να επιφέρουν σημαντικότερη τιμή .
     Η ποιότητα των πρωτεϊνών είναι σημαντικότερη της ποσότητας . Η ποιότητα των πρωτεϊνών (εφόσον μιλάμε για Πρωτεϊνοσύνθεση) ορίζεται από την περιεκτικότητα της τροφής σε λευκίνη . Περισσότερη λευκίνη = αυξημένη Πρωτεϊνοσύνθεση.

    – Η παρουσία της λευκίνης ενισχύει την Πρωτεϊνοσύνθεση εξαιτίας της σχέσης λευκίνης – mTOR .Τα υπόλοιπα αμινοξέα(η λευκίνη ανήκει στα αμινοξέα) δεν έχουν την ίδια ιδιότητα . Μετά από την κατανάλωση λευκίνης και σε σχετικά σύντομο χρονικό διάστημα ,η διαδικασία της πρωτεϊνοσύνθεσης αποκτά την μέγιστη τιμή της .

    – Η διαδικασία της Πρωτεϊνοσύνθεσης απαιτεί αρκετή ενέργεια(ΑΤΡ) από τα κύτταρα . Μετά από ένα σημείο τα κύτταρα δεν μπορούν να καλύψουν τις ενεργειακές ανάγκες και η Πρωτεϊνοσύνθεση μειώνεται , παρά την παρουσία λευκίνης στο πλάσμα !

    – Σε παλαιότερο άρθρο μίλησα για την δράση του AMPK το οποίο δεν επιτρέπει να υπάρξει Πρωτεϊνοσύνθεση όταν τα επίπεδα ενέργειας στα κύτταρα είναι πολύ χαμηλά . Συνδέστε τα στο μυαλό σας .

    – Αν φροντίσουμε να καλύψουμε τις ενεργειακές ανάγκες των κυττάρων την στιγμή που η Πρωτεϊνοσύνθεση βρίσκεται στο Peak της , τότε μπορούμε να παρατείνουμε το χρονικό διάστημα που διαρκεί το Peak . Οι ενεργειακές ανάγκες μπορούν να καλυφτούν με κατανάλωση α) αμινοξέων β) υδατανθράκων γ) α+β.

    - Advertisement -

    – α) Αμινοξέα = λευκίνη = η λευκίνη μεταβολίζεται από τα μυϊκά κύτταρα με σκοπό την παραγωγή ενέργειας β) Υδατάνθρακες = γλυκόζη = ενέργεια

    – Η μέση ημερήσια τιμής Πρωτεϊνοσύνθεσης θα είναι μέγιστη αν η κατανάλωση πρωτεϊνών πραγματοποιείται ανά 3-4 ώρες . Όχι ανά 1-2 , ούτε ανά 6.

     Δεν υπάρχει γραμμική σχέση μεταξύ της κατανάλωσης πρωτεϊνών και της πρωτεϊνοσύνθεσης. Η Χ ποσότητα πρωτεΐνης δεν αυξάνει την Πρωτεϊνοσύνθεση κατά 50% οταν η 2Χ την αυξάνει 100% . Είναι πολύ πιθανό η Χ ποσότητα να μην την αυξάνει καθόλου .

    Υπάρχει κατώφλι !

    Επιμέλεια: Μαρίνος Πέϊος
    Πηγή : askisi.eu

     

    Ακολουθήστε μας

    97,961ΥποστηρικτέςΚάντε Like
    28,027ΑκόλουθοιΑκολουθήστε