Αρχική Διατροφή Πώς να απολαύσουμε τις γιορτές χωρίς αύξηση βάρους

Πώς να απολαύσουμε τις γιορτές χωρίς αύξηση βάρους

Καθώς οι γιορτές πλησιάζουν και ετοιμαζόμαστε για τα γιορτινά τραπέζια, ένα πράγμα μας απασχολεί πολύ συχνά: ‘Πως θα καταφέρω να απολαύσω τις γιορτές χωρίς αύξηση βάρους;’

Φαίνεται ότι κατά τη διάρκεια των γιορτών ο περισσότερος κόσμος προσλαμβάνει κατά μέσο όρο 1-2 κιλά. Παρ’ όλο που αυτή η αύξηση βάρους δεν είναι μεγάλη, τα κιλά αυτά συνήθως παραμένουν και μετά τις γιορτές, με αποτέλεσμα να προστίθενται και να μας οδηγούν σε αύξηση του βάρους μας μακροπρόθεσμα. Αν σκεφτούμε ότι προσλαμβάνουμε 1 κιλό κάθε χρόνο στις γιορτές των Χριστουγέννων, το οποίο μετά δε χάνουμε, σε 10 χρόνια θα είμαστε 10 κιλά βαρύτεροι !!! Με λίγη προσοχή και μερικά κόλπα μπορούμε να απολαύσουμε τις γιορτές χωρίς αύξηση βάρους, απολαμβάνοντας ωστόσο τα γιορτινά τραπέζια με τους φίλους και τους συγγενείς μας.

1. Όταν πρόκειται να πάτε σε κάποιο δείπνο ή πάρτι, μην παραλείπεται γεύματα κατά την διάρκεια της ημέρας προκειμένου να φάτε χωρίς ενοχές το βράδυ. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε υπερκατανάλωση φαγητού στο γιορτινό τραπέζι καθώς η πείνα σας θα είναι πολύ μεγάλη και τα εδέσματα πλούσια. Αντίθετα, εάν έχετε φάει κανονικά τα γεύματά σας κατά την διάρκεια της ημέρας, επιλέγοντας τρόφιμα με πολλές φυτικές ίνες που δημιουργούν το αίσθημα του κορεσμού και είναι χαμηλότερα σε θερμίδες (λαχανικά, φρούτα, δημητριακά ολικής αλέσεως) και επιλέγοντας ένα ελαφρύτερο μεσημεριανό, θα μπορέσετε να απολαύσετε το βραδινό σας χωρίς να καταφύγετε σε υπερβολές.

2. Συνήθως το φαγητό στα γιορτινά τραπέζια είναι πλούσιο και οι μερίδες που σερβίρονται τεράστιες. Αποφύγετε τις πολύ μεγάλες μερίδες και τα ‘συμπληρώματα’. Βοηθάει πολύ να σερβίρετε στο πιάτο σας εξαρχής αυτά που θέλετε να φάτε και να μην τσιμπολογάτε ή συμπληρώνετε φαγητό καθ’ όλη τη διάρκεια του γεύματος.

3. Ξεκινήστε με τη σαλάτα. Έρευνες δείχνουν ότι εάν η σαλάτα καταναλώνεται πριν το κυρίως γεύμα, το συνολικό φαγητό που τρώμε είναι σημαντικά λιγότερο.

4. Περιμένετε 10 λεπτά πριν το συμπλήρωμα. Εάν νιώθετε ότι θέλετε να σερβίρετε στο πιάτο σας λίγο ακόμα, καθυστερήστε το 10 λεπτά. Μπορεί στο διάστημα αυτό να μην νιώθετε πλέον πεινασμένοι και έτσι να αποφύγετε το δεύτερο πιάτο.

5. Το αλκοόλ μειώνει την αίσθηση του κορεσμού γι’ αυτό καλό είναι να το αποφύγουμε πριν το φαγητό, γιατί τελικά ανοίγει πράγματι την όρεξη. Και κατά τη διάρκεια του φαγητού όμως, καλό είναι να πίνουμε με μέτρο, γιατί πέρα από το γεγονός ότι το αλκοόλ έχει πολλές θερμίδες, μας κάνει να τρώμε και περισσότερο.

6. Αφήστε λίγο χώρο για το επιδόρπιο. Για όσους είναι λάτρεις του επιδορπίου, καλό θα ήταν να το προβλέψουν και να μην ξεχνάνε ότι και η μικρή ποσότητα μας δίνει την ίδια ικανοποίηση.

7. Τέλος, μην ξεχνάτε ότι η φυσική δραστηριότητα πάντα βοηθάει. Στον ελεύθερο χρόνο σας βγείτε για περπάτημα, ποδηλασία ή τρέξιμο στη πόλη ή στη φύση.

Ακολούθησε το fmh.gr στο Twitter, στο Facebook στο Υoutube και στο Instagram

Αναστασία Παπαδοπούλου , Διαιτολόγος – Διατροφολόγος

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Όταν ο χρόνος για γυμναστική είναι πολύ λίγος

Ο ελεύθερος χρόνος στις μέρες μας για κάποιους είναι ελάχιστος. Παρ’ όλα αυτά, τίποτα δεν σε εμποδίζει ακόμα και όταν έχεις ένα ελεύθερο μισάωρο...

Ακολουθήστε μας

89,180ΥποστηρικτέςΚάντε Like
26,052ΑκόλουθοιΑκολουθήστε