Αρχική Fitness Ποιους μύες γυμνάζεις όταν κολυμπάς;

Ποιους μύες γυμνάζεις όταν κολυμπάς;

Η κολύμβηση αποτελεί μία ολοκληρωμένη μορφή αερόβιας άσκησης που γυμνάζει ολόκληρο το σώμα.

Η κολύμβηση συγκαταλέγεται στις πιο ολοκληρωμένες αθλητικές δραστηριότητες που υπάρχουν. Αυτό γιατί, όταν κολυμπάς ενεργοποιείς διάφορες μυϊκές ομάδες ταυτόχρονα.

Δεν είναι τυχαία μία από τις πιο προτεινόμενες δραστηριότητες για όσους επιθυμούν να αυξήσουν την μυϊκή τους μάζα, να κάψουν θερμίδες και να γραμμώσουν τους μύες τους με ασφαλή τρόπο, αφού οι κραδασμοί και η πιθανότητα τραυματισμού μειώνονται σημαντικά λόγω των ιδιοτήτων του νερού σε σχέση με την γυμναστική εκτός του νερού.

Γράφει ο Κωνσταντίνος Κάβουρας, Προπονητής κολύμβησης, Πειραιάς

Η αλήθεια είναι πως η κολύμβηση προτείνεται από γιατρούς σαν μία δραστηριότητα με οφέλη όχι μόνο σωματικά αλλά και ψυχοπνευματικά. Ας αφήσουμε όμως τα οφέλη της κολύμβησης για τα οποία θα μιλήσουμε αναλυτικά σε επόμενο άρθρο και ας απαντήσουμε στο βασικό ερώτημα που φέρνουμε σήμερα:

Ποιους μύες γυμνάζεις όταν κολυμπάς;

Όπως αναφέρθηκε και προηγουμένως η κολύμβηση ενεργοποιεί διάφορες μυϊκές ομάδες ταυτόχρονα αλλά και ισορροπημένα αφού όλες έχουν έναν κοινό σκοπό: να νικήσουν την αντίσταση του νερού. Το γεγονός πως βρισκόμαστε μέσα στο νερό απαιτεί μία συνεχή προσπάθεια του κέντρου του σώματος ή πυρήνα ή core όπως ονομάζεται ώστε να διατηρήσει την επιθυμητή θέση σώματος αλλά και την συνεχή κίνηση των άκρων του. Όλα τα στυλ δουλεύουν συλλογικά το σώμα μας ωστόσο με διαφορές που θα αναλύσουμε παρακάτω.

ΕΛΕΥΘΕΡΟ (CRAWL ή FREESTYLE)

Στον άνω κορμό, ο Τρικέφαλος είναι ο μυς που δουλεύει περισσότερο, ωστόσο εάν το στυλ του ελευθέρου εκτελεστεί τεχνικά, απαιτείται μεγαλύτερη προσπάθεια από τον Πλατύ Ραχιαίο και τον Δικέφαλο Βραχιόνιο με μικρότερη συμμετοχή και του στήθους.

- Advertisement -

ελευθερο στυλ κολυμβησης

Στον κάτω κορμό δουλεύουν κυρίως οι μύες των γλουτών, με σκοπό να διατηρήσουν το σώμα στην επιφάνεια με συμμετοχή του τετρακέφαλου μηριαίου και των μυών εσωτερικά του μηρού.

YΠΤΙΟ

Το ύπτιο γυμνάζει κυρίως τους μύες του θώρακα, ισορροπημένα με τις μυϊκές ομάδες της ράχης και του ώμου κατά την διάρκεια της χεριάς υπτίου. Στα κάτω άκρα, ο τετρακέφαλος και οι οπίσθιοι μηριαίοι μύες ενεργοποιούνται σημαντικά.

υπτιο στυλ κολυμβησης

ΠΡΟΣΘΙΟ

Στο στυλ προσθίου υπάρχει μεγάλη συγκέντρωση στους μύες των κάτω άκρων τόσο για να αναπτυχθεί ταχύτητα όσο και για να διατηρηθεί, κάτι που δεν συναντάμε στα υπόλοιπα στυλ. Ο Τετρακέφαλος, οι Προσαγωγοί, ο Δικέφαλος Βραχιόνιος αλλά και ολόκληρη η θωρακική περιοχή γυμνάζεται έντονα σε αυτό το κολυμβητικό στυλ.

προσθιο στυλ κολυμβησης

ΠΕΤΑΛΟΥΔΑ

Το πιο δύσκολο στυλ όσον αφορά την εκτέλεση σε σχέση με τα προηγούμενα, η πεταλούδα ενεργοποιεί έντονα αλλά και ισορροπημένα την ράχη, το θώρακα, τον Δικέφαλο Βραχιόνιο, τον τραπέζιο, τον γλουτό και τους μηριαίους μύες. Οι ραχιαίοι μύες και οι κοιλιακοί ενεργοποιούνται σημαντικά ώστε να δώσουν την “κυματιστή” κίνηση του στυλ της πεταλούδας.

στυλ κολυμβησης πεταλουδα

Για αυτό το λόγο είναι το στυλ που απαιτεί την περισσότερη ενέργεια και καίει περισσότερες θερμίδες, ωστόσο αυτό εξαρτάται και από την ένταση που εκτελείται. Τα υπόλοιπα στυλ του ελευθέρου, υπτίου και προσθίου απαιτούν παρόμοια ενέργεια άρα “καίνε” τις ίδιες θερμίδες μεταξύ τους.

4 ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΤΟΥ COACH

  • Η κολύμβηση μπορεί να αποδώσει αποτελεσματικά στη γράμμωση του σώματος, ωστόσο αυτό εξαρτάται από τον τύπο της προπόνησης και την διατροφή. Ο στόχος δεν πρέπει να περιορίζεται μόνο σε αυτό αλλά και στην εκγύμναση όλων των μυών ισορροπημένα και ποιοτικά.
  • Η κολύμβηση όπως και η υδρογυμναστική είναι δραστηριότητες για όλους. Ωστόσο η αξιολόγηση, η προπόνηση και η επίβλεψη από έναν ειδικό επαγγελματία της άσκησης είναι πολύ σημαντική ώστε να αποφευχθούν λάθη και τυχόν τραυματισμοί.
  • Βασιζόμενος στην συμβουλή 2, τονίζω την τεράστια σημασία των διαφορετικών ερεθισμάτων. Το σώμα μας όπως σε όλες τις δραστηριότητες έτσι και στην κολύμβηση μπορεί να συνηθίσει μία κίνηση γρήγορα. Για αυτό η αλλαγή των ερεθισμάτων είτε στην ένταση, είτε στα στυλ, είναι κάτι που ο προγραμματισμός των προπονήσεων σας πρέπει να περιέχει. Παράδειγμα πάνω σε αυτό είναι το γεγονός πως σετ μόνο ελευθέρου καίνε λιγότερες θερμίδες από σετ οργανωμένα μαζί με τα υπόλοιπα στυλ.
  • Η πεταλούδα δουλεύει εξαιρετικά την ΔΥΝΑΜΗ για να εκτελείται καλύτερα το ελεύθερο λόγω της παρόμοιας τεχνικής της χεριάς. Το πρόσθιο εξαιτίας της μοναδικότητας της κίνησης, μπορεί να χαλαρώσει το σώμα μετά από έντονη προσπάθεια.

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ : Κολύμβηση και αναπνοή: Πως να αναπνέουμε όταν κολυμπάμε;

Εύχομαι σε όλους τους αναγνώστες καλό και ασφαλές κολύμπι!!

Ακολούθησε το fmh.gr στο Google News, στο Twitter, στο Facebook στο Υoutube και στο Instagram

Κωνσταντίνος Κάβουρας, Προπονητής κολύμβησης, Πειραιάς

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το φρούτο που ρίχνει την αρτηριακή πίεση μέσα σε δυο ώρες

Αισιόδοξα μηνύματα ως προς τη ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης καθώς και των επιπέδων της ινσουλίνης αφήνει η επίδραση ενός αγαπημένου καλοκαιρινού φρούτου στην ανθρώπινη...