Αρχική Fitness Η θεραπευτική άσκηση βοηθάει σε 26 χρόνιες παθήσεις

Η θεραπευτική άσκηση βοηθάει σε 26 χρόνιες παθήσεις

Βασικός στόχος της θεραπευτικής άσκησης είναι η βελτίωση της σωματικής,αλλά και της ψυχικής υγείας του ασκούμενου,καθώς και η γενικότερη λειτουργικότητα του, μέσα στην καθημερινότητα, εξαιτίας σε κάποιες χρόνιες παθήσεις. Η διαφορά ανάμεσα στη Θεραπευτική άσκηση και τον όρο γενική άσκηση,βρίσκεται στο ότι, στην πρώτη περίπτωση μιλάμε για συγκεκριμένη δοσολογία,ένταση,συχνότητα,χρόνο και είδος ασκήσεων, για την κάθε πάθηση ξεχωριστά.

Στη σημερινή εποχή,έχουμε στη διάθεσή μας,ένα τεράστιο όγκο επιστημονικής αρθρογραφίας και έρευνας, που μας δείχνει πως, η έλλειψη σωματικής δραστηριότητας,σχετίζεται με την παρουσία χρόνιων και σοβαρών νοσημάτων,καθώς επίσης,ότι η άσκηση στη ¨σωστή δοσολογία¨( όπως είπαμε ) ,συμβάλει σημαντικά ως θεραπεία ή/και ως συμπληρωματική θεραπεία ή/και ώς μέσο πρόληψης.

Για να έχουμε μια καλύτερη εικόνα για το πόσο σημαντική είναι η θεραπευτική άσκηση,ας δούμε με τη σειρά,ποιες είναι οι νόσοι,στις οποίες η έρευνα παρέχει επιστημονικά επιβεβαιωμένα και βασισμένα σε ενδείξεις οφέλη υγείας,τόσο σε επίπεδο πρόληψης,όσο και σε επίπεδο συμβολής στη θεραπεία τους:

Καρδιαγγειακές νόσοι

  • Διαλείπουσα χωλότητα
  • Εγκεφαλική αποπληξία (εγκεφαλικό αγγειακό επεισόδιο)
  • Καρδιακή ανεπάρκεια
  • Στεφανιαία νόσος
  • Υπέρταση

Μεταβολικές νόσοι

  • Μεταβολικό σύνδρομο
  • Παχυσαρκία
  • Σακχαρώδης διαβήτης τύπου 1 & 2
  • Σύνδρομο πολυκυστικών ωοθηκών
  • Υπερλιπιδαιμία

Mυοσκελετικές νόσοι

  • Γηριατρικό σύνδρομο ευπάθειας
  • Οστεοαρθρίτιδα
  • Οστεοπόρωση,
  • Οσφυαλγία
  • Ρευματοειδής αρθρίτιδα

Νευρολογικές νόσοι

Πνευμονικές νόσοι

  • Άσθμα
  • Κυστική ίνωση
  • Χρόνια αποφρακτική πνευμονοπάθεια

Ψυχιατρικές νόσοι

  • Αγχώδης διαταραχή
  • Κατάθλιψη
  • Σχιζοφρένεια
  • Stress

Καρκίνος

Βλέπουμε ότι έχουμε στη διάθεσή μας,ένα από τα ισχυρότερα,φθηνότερα και με τις λιγότερες παρενέργειες φάρμακα και γι΄ αυτό τον λόγο, η συνταγογράφηση της άσκησης πρέπει να γίνεται σε όλους μα όλους τους ασθενείς στην κατάλληλη πάντα δοσολογία!

Κλείνοντας θέλω να τονίσω σε εσάς που θα διαβάσετε αυτό το άρθρο,να μη φοβάστε την λέξη άσκηση, να ρωτάτε πάντα τι άσκηση να κάνετε (*καθώς υπάρχουν απεριόριστες παραλλαγές και ασκήσεις ακίνδυνες) και όχι αν πρέπει και αν μπορείτε να κάνετε!

Υ.Γ: Η άσκηση είναι μονόδρομος για την υγεία μας!

Ακολούθησε το fmh.gr στο Twitter, στο Facebook και στο Instagram.

Χάρης Βαλσαμίδης – Φυσίατρος , Αττική (Βούλα)

Πηγή: Pedersen B. K., Saltin B. Exercise Is medicine – evidence for prescribing exercise as therapy in 26 different chronic diseases. Scand J Med Sci Sports 2015: 25: 1–72

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

πρωταθλητής

Πρωταθλητής Ευρώπης στο μήκος ο Τεντόγλου

Το πρώτο μετάλλιο του ελληνικού στίβου στο ευρωπαϊκό πρωτάθλημα του Βερολίνου ήρθε από τον Μίλτο Τεντόγλου. Ο 20χρονος Έλληνας πρωταθλητής του μήκους στην πέμπτη...