Αρχική Διατροφή #Μένουμεσπίτι και Διατροφή

#Μένουμεσπίτι και Διατροφή

Μένουμε σπίτι και Διατροφή: Οι οδηγίες είναι σαφείς και η απόφαση «μένουμε σπίτι» είναι μονόδρομος. Η κατάσταση είναι πρωτόγνωρη και όλοι επιθυμούμε και προσπαθούμε το καλύτερο για την υγεία τη δική μας και των συνανθρώπων μας.

Η αλήθεια είναι βέβαια πως δεν είμαστε και πολύ συνηθισμένοι στο να μένουμε σπίτι 24 ώρες το 24ωρο κάθε μέρα… Αν και επί της ουσίας υπάρχουν πολλές, δημιουργικές και ενδιαφέρουσες επιλογές για να απασχοληθούμε, οι περισσότεροι βυθιζόμαστε στην ανία και την πλήξη. Συναισθήματα που συνήθως συνδυάζονται με τάσεις υπερφαγίας, ακατάπαυστου τσιμπολογήματος και αναζήτηση comfort & junk food, γλυκών ή και αλμυρών επιλογών σνακ προκειμένου να «γεμίσει ο χρόνος» και να «νιώσουμε καλύτερα» . Ειδικά τώρα που όλο και περισσότερα εστιατόρια, ζαχαροπλαστεία, φαστ φουντ κλπ υποστηρίζουν delivery και take away υπηρεσίες είναι ευκολότερο από ποτέ να υποκύψουμε στις επιθυμίες μας. Στις, τουλάχιστον, 14 ημέρες που θα μείνουμε σπίτι λοιπόν, το μόνο σίγουρο είναι πως θα έχουμε γλιτώσει ή ξεπεράσει την προσβολή του κορονοϊού αλλά θα κινδυνεύουμε από τις επιπτώσεις που μπορεί να έχει στην υγεία μας ο συνδυασμός κακού φαγητού-απότομης αύξησης σωματικού λίπους-αδράνειας.

Μένουμε σπίτι και διατροφή: Τι πρέπει να κάνουμε λοιπόν;

  • Φροντίζουμε να προσαρμοστούμε γρήγορα στα νέα δεδομένα της καθημερινότητας μας
  • Σχεδιάζουμε ένα πρόγραμμα διατροφής και μαγειρικής για τις επόμενες ημέρες για να γνωρίζουμε τι θα φάμε
  • Φροντίζουμε το πρόγραμμα αυτό να χαρακτηρίζεται από ποικιλία επιλογών ώστε να μην τρώμε κάθε μέρα το ίδιο φαγητό και «βαριόμαστε»
  • Ακόμα και αν δεν έχουμε φροντίσει να εφοδιαστούμε με νωπές πρώτες ύλες, προσαρμόζουμε το διαιτολόγιο μας ανάλογα και το στηρίζουμε σε συνδυασμούς οσπρίων, δημητριακών και ζυμαρικών
  • Παίρνουμε ιδέες παρασκευής φαγητών από τις τόσες μαγειρικές εκπομπές που υπάρχουν σήμερα ώστε να ετοιμάσουμε ευφάνταστα, διαφορετικά και νόστιμα πιάτα κάθε μέρα
  • Προσπαθούμε να ετοιμάσουμε τα δικά μας γλυκά ή και αλμυρά σνακ επιλέγοντας «υγιεινούς» τρόπους παρασκευής
  • Φροντίζουμε να είμαστε καλά υδατωμένοι. Το ότι είμαστε σπίτι δε σημαίνει πως δε χρειάζεται να καλύπτουμε επαρκώς τις ανάγκες ενυδάτωσης του οργανισμού μας
  • Κάθε φορά που αισθανόμαστε λιγούρα ή νομίζουμε ότι πεινάμε πίνουμε λίγο νερό ή κάποιο αφέψημα για να αποκλείσουμε το ενδεχόμενο αυτό που νιώθουμε να είναι δίψα και όχι πείνα
  • Προσπαθούμε να μετριάσουμε λίγο τις ποσότητες φαγητού που συνήθως καταναλώνουμε. Η αδράνεια περιορίζει και τις θερμίδες που δαπανάμε καθημερινά όσον αφορά τη δραστηριότητά μας, επομένως η περίσσεια θερμίδων από το φαγητό μπορεί να οδηγήσει στην αύξηση του βάρους
  • Επιδιώκουμε να φάμε σε στρωμένο τραπέζι, προσπαθούμε να μασάμε αργά και αποφεύγουμε να τρώμε παρακολουθώντας τηλεόραση
  • Ανακαλύπτουμε νέους τρόπους απασχόλησης στο σπίτι ώστε να έχουμε το μυαλό μας μακριά από το φαγητό
  • Εκμεταλλευόμαστε τις συμβουλές της fmh.gr για εκγύμναση στο σπίτι και φροντίζουμε να παραμείνουμε fit & υγιείς

Για την ψυχική, σωματική και συνολική υγεία μας παρακολουθούμε και ακούμε μόνο τις οδηγίες των αρμόδιων φορέων για την προστασία μας από τον COVID-19. Δεν υπάρχουν μαγικοί τρόποι, ειδικές διατροφές και άλλα γιατροσόφια για να αντιμετωπιστεί ο ιός. Η πρόληψη, η τήρηση των κανόνων ατομικής υγιεινής, η υπακοή στις επίσημες οδηγίες, η ψυχραιμία, η λογική και η υπευθυνότητα είναι ο μόνος τρόπος προφύλαξης.

Ακολούθησε το fmh.gr στο Twitter, στο Facebook και στο Instagram.

Ελίνα Ασημακοπούλου  Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, BSc

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Λίπος στο συκώτι

Λίπος στο συκώτι: Αίτια και πώς θα το μειώσετε

Η λιπώδης διήθηση του ήπατος είναι η αυξημένη σύνθεση λίπους στον οργανισμό και ιδιαίτερα στην περιοχή του ήπατος όπου αποθηκεύεται και δημιουργεί ένα παχύ...

Ακολουθήστε μας

89,247ΥποστηρικτέςΚάντε Like
26,058ΑκόλουθοιΑκολουθήστε