More
    ΑρχικήΔιατροφήΜανιτάρια: Διατροφική αξία, θερμίδες και οφέλη των μανιταριών

    Μανιτάρια: Διατροφική αξία, θερμίδες και οφέλη των μανιταριών

    Τα μανιτάρια είναι μια τροφή με ελάχιστες θερμίδες και πολλά οφέλη για την υγεία μας. Κάθε χρόνο, τέτοια εποχή, οι πεδιάδες και οι πλαγιές σε πολλά μέρη στην Ελλάδα γεμίζουν με άτομα που μαζεύουν μανιτάρια για κατανάλωση. Υπάρχουν είδη που είναι γνωστά με ονομασίες και άλλα που ακόμα δεν τα ξέρουμε.

    Ποια είναι η διατροφική αξία των μανιταριών;

    • Τα μανιτάρια κατατάσσονται στην κατηγορία των μυκήτων, και όχι των λαχανικών που πολλοί τα θεωρούν.
    • Είναι πλούσια σε φυτικές ίνες, ενώ περιέχουν ελάχιστη ποσότητα λίπους. Το θαυμαστό με τα μανιτάρια είναι πως περιέχουν όλα τα απαραίτητα αμινοξέα , και για αυτό οι πρωτεΐνες που περιέχουν θεωρούνται υψηλής βιολογικής αξίας και συναγωνίζονται στην ποιότητα με τις ζωικές πρωτεΐνες.
    • Είναι πλούσια σε κάλιο, φώσφορο, χαλκό, σελήνιο και ψευδάργυρο.
    • Περιέχουν ελάχιστη ποσότητα νατρίου, πράγμα που τα κάνει κατάλληλα για κατανάλωση σε υπερτασικά άτομα.
    • Βέβαια, η αυξημένη ποσότητα ουρικού οξέος τα καθιστά ακατάλληλα για άτομα με υπερουριχαιμία.
    • Είναι πλούσια σε βιταμίνες , όπως η βιταμίνη D, βιταμίνες του συμπλέγματος Β, ενώ είναι το μοναδικό τρόφιμο φυτικής προέλευσης που περιέχει βιταμίνη Β12.

    μανιταρια οφελη και θερμιδες

    Πόσες θερμίδες έχουν τα μανιτάρια;

    • Η θερμιδική τους αξία επίσης, είναι ελάχιστη, αφού τα 100 γραμμάρια μανιταριών περιέχουν μόλις 25 θερμίδες.

    Ποια οφέλη έχουν;

    • Οι τελευταίες έρευνες πάνω στα μανιτάρια μας έδειξαν πως συμβάλλουν στην άμυνα του οργανισμού. Πιο συγκεκριμένα, αυξάνουν την παραγωγή ιντερφερόνης, μειώνουν την ανάπτυξη νεοπλασίας και παρουσιάζουν αντιοξειδωτικά και αντιφλεγμονώδη αποτελέσματα.
    • Παρουσιάζουν αντικαρκινική δράση, λόγω της μεγάλης συγκέντρωσης πολυσακχαριτών που έχουν.
    • Αποτελούν σύμμαχο της παχυσαρκίας, καθώς είναι τρόφιμα με πολύ μικρή θερμιδική αξία.
    • Λόγω της μεγάλης συγκέντρωσης καλίου και χαλκού, μειώνουν την αρτηριακή πίεση και προστατεύουν τον καρδιακό μυ.
    • Αντίθετα, η χαμηλή συγκέντρωση σε νάτριο τα κάνει κατάλληλο αντικαταστάτη του αλατιού στο μαγείρεμα με την προσθήκη τους σε συνταγές.
    • Τέλος, λόγω της χαμηλής τους θερμιδικής αξίας και της χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά, θεωρούνται τρόφιμα με χαμηλή ολική χοληστερίνη.

    ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ : Τι να προσέξεις στο πρωινό αν θέλεις να αδυνατίσεις

    Ακολούθησε το fmh.gr στο Twitter, στο Facebook και στο Instagram.

    Χριστιάνα Αμπατζή , Διατροφολόγος – Διαιτολόγος , Λέσβος

    Ακολουθήστε μας

    97,961ΥποστηρικτέςΚάντε Like
    28,027ΑκόλουθοιΑκολουθήστε