More
    ΑρχικήΔιατροφήΜαύρη, καφέ, καστανή ζάχαρη: Είναι πιο υγιεινές από τη λευκή;

    Μαύρη, καφέ, καστανή ζάχαρη: Είναι πιο υγιεινές από τη λευκή;

    Μαύρη, καφέ, καστανή ζάχαρη: Είναι τελικά τόσο πολύ πιο υγιεινές από τη λευκή; Τι διαφορές έχουν και πόσο τελικά (αν) ωφελούν κάποιον που θέλει να χάσει βάρος.

    Πόσες φορές έχετε πει τη φράση: “Έχω κόψει τη ζάχαρη, χρησιμοποιώ μόνο καστανή”.

    Ζάχαρη ή σάκχαρα όπως μπορεί να τα έχετε δει σε διάφορες συσκευασίες τροφίμων, βρίσκονται σε τρόφιμα ή προστίθενται σε διάφορα τρόφιμα και ποτά.

    Γράφει η Πηνελόπη Λαγουρού, Διαιτολόγος – Διατροφολόγος (Τήνος)

    Τα σάκχαρα είναι σημαντικά ως άμεση πηγή ενέργειας για τον εγκέφαλο και τους μύες και έχουν θέση σε μια υγιεινή διατροφή. Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (ΠΟΥ) προτείνει ότι τα ελεύθερα σάκχαρα δεν πρέπει να αποτελούν περισσότερο από το 10% της ημερήσιας ενεργειακής μας πρόσληψης.

    ειδη ζαχαρης

    Ποια είναι τα διαφορετικά είδη ζάχαρης;

    Τα σάκχαρα ταξινομούνται με διάφορους τρόπους, συμπεριλαμβανομένου του μεγέθους κρυστάλλου (κοκκοποιημένο, σε σκόνη ή εξαιρετικά λεπτόκοκκο) και του χρώματος (λευκό ή καφέ).

    Τα σάκχαρα διαφόρων μεγεθών κρυστάλλων παρέχουν μοναδικά λειτουργικά χαρακτηριστικά που κάνουν τη ζάχαρη κατάλληλη για διαφορετικά τρόφιμα και ποτά. Το χρώμα της ζάχαρης καθορίζεται κυρίως από την ποσότητα μελάσας που παραμένει ή προστίθεται στους κρυστάλλους, δίνοντας ευχάριστες γεύσεις και αλλάζοντας την υγρασία.

    Τι είναι η λευκή κρυσταλλική ζάχαρη;

    Μέσω της φωτοσύνθεσης, η ζάχαρη παράγεται από τα φύλλα ενός φυτού ζαχαροκάλαμου ή ζαχαρότευτλου. Αποθηκεύεται ως χυμός στους μίσχους (καλάμο) ή στη ρίζα (τεύτλα) του φυτού, πριν τη συγκομιδή.

    Ο χυμός του ζαχαροκάλαμου εκχυλίζεται, καθαρίζεται, διηθείται και κρυσταλλώνεται. Μέσω ποικίλων προσαρμογών στη διαδικασία ραφιναρίσματος, μπορούν να δημιουργηθούν διαφορετικές ποικιλίες ζάχαρης. Μια τέτοια ζάχαρη είναι η λευκή κρυσταλλική ζάχαρη που είναι αρκετά δημοφιλής.

    Να χρησιμοποιήσω γλυκαντικές ουσίες ή ζάχαρη;

    Τι είναι η καστανή ζάχαρη;

    Η ανοιχτή καστανή ζάχαρη είναι η λευκή ζάχαρη με την παρουσία μελάσας. Η μελάσα δίνει στη ζάχαρη περισσότερη υγρασία (κάνοντας την υφή της πιο απαλή), πιο σκούρο χρώμα και μια ελαφριά γεύση σαν καραμέλα. Η μελάσα βρίσκεται φυσικά σε φυτά ζαχαροκάλαμου και ζαχαρότευτλων.

    Τι είναι η σκούρα καστανή ζάχαρη;

    Η σκούρα καστανή ζάχαρη έχει σχεδόν διπλάσια ποσότητα μελάσας, που είναι ο λόγος για το πιο σκούρο χρώμα της. Αλλά δεν είναι μόνο το χρώμα που διαφέρει: η σκούρα καστανή ζάχαρη έχει επίσης μια πιο έντονη γεύση από την ανοιχτή καστανή ζάχαρη.

    Μια σημαντική διαφορά μεταξύ των δυο τύπων ζάχαρης, λευκή και καστανή είναι ότι η δεύτερη είναι υψηλότερη σε περιεκτικότητα ασβεστίου, σιδήρου και καλίου. Μια διαφορά όμως που θα ήταν υπολογίσιμη με μεγάλες ποσότητες κατανάλωσης.

    Η καστανή ζάχαρη περιέχει επίσης ελαφρώς λιγότερες θερμίδες από τη λευκή ζάχαρη, ωστόσο η διαφορά είναι ελάχιστη. Ένα κουταλάκι του γλυκού (4 γραμμάρια) καστανή ζάχαρη παρέχει 15 θερμίδες, ενώ η ίδια ποσότητα λευκής ζάχαρης έχει 16,3 θερμίδες

    Τα δυο ή τρία είδη ζάχαρης έχουν διατροφικά παρόμοιες ιδιότητες, πέρα από τη γεύση και το χρώμα που διαφέρουν στην καστανή και λευκή κρυσταλλική ζάχαρη.

    Ποιες τροφές έχουν κρυφή ζάχαρη; Ανακάλυψε τες

    Αξίζει να ειπωθεί ότι η ζάχαρη είναι ένας βασικός παράγοντας που συμβάλλει στην επιδημία της παχυσαρκίας, διαβήτη τύπου 2 και καρδιαγγειακών παθήσεων. Είναι σημαντικό να αναφερθεί ότι η ζάχαρη θεωρείται ότι είναι ένας παράγοντας που συμβάλλει στην επιδημία της παχυσαρκίας και κύρια αιτία ασθενειών, συμπεριλαμβανομένου του διαβήτη τύπου 2 και των καρδιακών παθήσεων.

    Για το λόγο αυτό, συνιστάται να μην καταναλώνετε περισσότερο από 5-10% των ημερήσιων θερμίδων σας από πρόσθετη ζάχαρη.

    Ποια ζάχαρη να επιλέξω;

    Αν θέλετε να επιλέξετε μεταξύ καστανής ή λευκής ζάχαρης, αφήστε τις προσωπικές σας προτιμήσεις να σας καθοδηγήσουν, καθώς θα έχουν ίσες επιπτώσεις στο σωματικό σας βάρος και στην υγείας σας.

    ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ: Τα τεράστια οφέλη της μελάσας και δύο μοναδικές συνταγές

    Ακολούθησε το fmh.gr στο Google News, στο Twitter, στο Facebook στο Υoutube και στο Instagram

    διαιτολόγοι του fmh.gr

    Πηνελόπη Λαγουρού, Διαιτολόγος – Διατροφολόγος (Τήνος)

    Ακολούθησε την Πηνελόπη στο Facebook  και στο Instagram

    Ακολουθήστε μας

    97,961ΥποστηρικτέςΚάντε Like
    28,027ΑκόλουθοιΑκολουθήστε