Καρύδια: Μια super τροφή για την διατροφή σου – Fitness Motivation Hellas

Τα τελευταία χρόνια γίνεται λόγος για τις υπερτροφές  και κατά πόσο πρέπει να τις εντάξουμε στη διατροφή μας καθώς και σε τι ποσότητα.
Έχει παρατηρηθεί ότι οι πωλήσεις των προϊόντων που έχουν χαρακτηριστεί υπερτροφές έχουν εκτοξευτεί κάτι που είναι λογικό, αφού οι άνθρωποι έχουν μια ροπή προς την κατανάλωση προϊόντων που πιστεύουν ότι τους προσφέρουν καλύτερη ποιότητα ζωής.

Βέβαια όταν μιλάς για υπερτροφές στον Ελλαδικό χώρο και το μυαλό σου πάει στην παπάγια και τους σπόρους chia κάτι γίνεται λάθος. Έχουμε ένα τόσο πλούσιο υπέδαφος και παραγωγή προϊόντων που είναι πραγματικά ωφέλιμα, αλλά επειδή δεν τα ονομάζουμε superfoods (ωραία λέξη) δεν έχουν την ίδια απήχηση.

Ένα τρόφιμο, όχι ιδιαίτερα γνωστό για τις «υπερδυνάμεις» του είναι ο καρπός του δέντρου Καρυά, το γνωστό σε όλους καρύδι.

Το καρύδι από την αρχαιότητα ονομαζόταν «εγκεφαλική τροφή» ,  ίσως επειδή η επιφανειακή δομή του καρπού έχει εμφάνιση όπως αυτή του εγκεφάλου. Λόγω αυτού, έχει θεωρηθεί ως σύμβολο της νοημοσύνης, οδηγώντας στην πεποίθηση ότι καταναλώνοντάς το γινόμαστε εξυπνότεροι. Αν και αυτό δεν είναι αλήθεια, πρόσφατες μελέτες έχουν αποδείξει ότι η κατανάλωση αυτών των σπόρων βοηθά στην προαγωγή της εγκεφαλικής λειτουργίας.

Η Διατροφική αξία των καρυδιών

Σύμφωνα με τον USDA , είναι πλούσια πηγή βιταμινών όπως σε βιταμίνη C ,  βιταμίνες του συμπλέγματος Β (  βιταμίνη Β6 , θειαμίνη, ριβοφλαβίνη, νιασίνη, παντοθενικό οξύ και φολικό οξύ), βιταμίνη Ε καθώς και σε μέταλλα και ιχνοστοιχεία όπως ασβέστιο, μαγνήσιο, κάλιο, νάτριο και ψευδάργυρο.

Είναι πλουσιότερα, από τους περισσότερους ξηρούς καρπούς, σε ακόρεστα λιπαρά οξέα. Έχουν σχετικά υψηλή περιεκτικότητα σε άλφα-λινολενικό οξύ (ωμεγα-3) και είναι ιδιαίτερα πλούσια σε λινολεϊκό οξύ (ωμέγα-6).

Τα καρύδια περιέχουν επίσης άλλα βασικά συστατικά, όπως βήτα-καροτίνη, λουτεΐνη καθώς και φυτοστερόλες. Είναι καλή πηγή διαιτητικών ινών και είναι πλούσιες πηγές αντιοξειδωτικών όπως η κατεχίνη και η μελατονίνη. Τα καρύδια θεωρούνται επίσης ως «τροφή ενέργειας», καθώς πιστεύεται ότι βελτιώνουν την αντοχή του σώματος.

Οφέλη για την υγεία

Αντιοξειδωτική δράση

Τα καρύδια είναι μια εξαιρετική πηγή αντιοξειδωτικών που μπορούν να βοηθήσουν το σώμα, συμπεριλαμβανομένων και ζημιών που οφείλονται στην “κακή” χοληστερόλη LDL, η οποία προάγει την αθηροσκλήρωση.

Μείωση καρδιακής νόσου

Τα καρύδια είναι επίσης καλή πηγή ωμέγα-3 λιπαρών οξέων, που μπορεί να βοηθήσει στη μείωση του κινδύνου καρδιακής νόσου.

Αντιφλεγμονώδη δράση

Περιέχουν φυτικές ενώσεις και θρεπτικά συστατικά που μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση φλεγμονών, ένοχες για πολλές χρόνιες παθήσεις.

Προστασία του εντερικού βλεννογόνου

Η κατανάλωση καρυδιών δεν είναι τροφή μόνο για το σώμα αλλά τρέφει και τα ευεργετικά βακτήρια που ζουν στο έντερο. Αυτό προάγει την υγεία του εντέρου και μπορεί να βοηθήσει στη μείωση του κινδύνου ασθένειας του.

Βελτίωση αρτηριακής πίεσης

Μερικές μελέτες υποστηρίζουν ότι η κατανάλωση καρυδιών (28 γραμμάρια) καθημερινά, ως μέρος μιας υγιεινής διατροφής μπορεί να συμβάλει στη βελτίωση της αρτηριακής πίεσης.

Βελτίωση της υπογονιμότητας

Κάποιες έρευνες δείχνουν ότι μπορεί να βοηθήσει στην υποστήριξη της υγείας του σπέρματος και της γονιμότητας των ανδρών.

Τέλος τα καρύδια είναι εύκολο να προστεθούν στη διατροφή σας, δεδομένου ότι είναι ευρέως διαθέσιμα στην αγορά.

Δεν ξεχνάμε βέβαια το χρυσό κανόνα, «μέτρον άριστον».

* Όλα τα παραπάνω μπορούν να ισχύσουν με την προϋπόθεση τήρησης ενός ισορροπημένου διαιτολογίου.

Eλεαννα Σταματιου 
Ειδικός Διατροφής και Διαιτολογίας

https://www.bbcgoodfood.com/howto/guide/health-benefits-walnuts

https://www.organicfacts.net/health-benefits/seed-and-nut/health-benefits-of-walnuts.html