Με αποτέλεσμα να ανεβαίνουν όλοι στους διαδρόμους και να τρέχουν ή να περπατάνε άπειρα χιλιόμετρα, να καβαλάνε τα στατικά ποδήλατα και να ολοκληρώνουν τον γύρο της Γαλλίας…

Και όλα αυτά επειδή υπάρχει η εντύπωση ότι όταν κάνεις προπόνηση με βάση δεν καίγεται λίπος. Ένα από τα συνηθισμένα φαινόμενα που μας αποθαρρύνουν από τη προπόνηση με βάρη κυρίως στα πρώτα στάδια είναι ότι πολλές φορές παρατηρείται μια αύξηση στο συνολικό μας βάρος τον πρώτο καιρό με αποτέλεσμα να υπάρχει η εντύπωση ότι τα βάρη παχαίνουν.

Όμως δεν συμβαίνει κάτι τέτοιο. Όλες οι σύγχρονες μελέτες αποδεικνύουν πως η προπόνηση με βάρη υπερτερεί της αερόβιας προπόνησης με χαμηλή ένταση όταν πρόκειται για αποτελεσματικότερη καύση του λίπους και δες το γιατί

1. Τα βάρη αυξάνουν τον βασικό μεταβολισμό σε κατάσταση ηρεμίας
Όσο περισσότερη μυική μάζα έχεις τόσο υψηλότερος είναι ο βασικός ρυθμός μεταβολισμού (BMR) ή ο αριθμός θερμίδων που το σώμα σου καίει σε κατάσταση ηρεμίας. Σύμφωνα με μια επισκόπηση που δημοσιεύτηκε στο Medicine and Science in Sports, το BMR σου τρώει ένα επιβλητικό 60-75% της συνολικής ημερήσιας καύσης θερμίδων. Για παράδειγμα: Μισό κιλό μυός καίει οπουδήποτε από 7-13 θερμίδες σε διάστημα 24 ωρών, ενώ μισό κιλό λίπους καίει μόνο 2-5 θερμίδες για το ίδιο χρονικό διάστημα. Αυτή είναι μια σημαντική διαφορά. Έτσι, εάν μπορείς να διατηρήσεις ή να αυξήσεις τη μυική σου μάζα, θα αυξήσεις τον αριθμό θερμίδων που το σώμα σου καίει σε κατάσταση ηρεμίας, κάτι που μπορεί να σε βοηθήσει να χάσεις περισσότερο λίπος. Διάβασε ακόμη: 6 πράγματα που δεν ξέρεις για τα βάρη

2. Αυξάνεται το after burn
Όσο και αν σου φαίνεται παράξενο, τα βάρη αυξάνουν τον μυικό τόνο και τον βασικό μεταβολισμό. Έτσι, εξασφαλίζεις μεγαλύτερη καύση θερμίδων, ακόμη κι όταν δεν γυμνάζεσαι. Με τα βάρη θα κάψεις περισσότερες θερμίδες μετά από μια προπόνηση αντιστάσεων από ότι μετά από το τρέξιμο ή την ποδηλασία. Η αερόβια δεν προκαλεί το ίδιο στρες στους μυς, όπως κάνει η άρση βαρών και το στρες βάζει τους μυς σου να δουλεύουν υπερωρίες, κάτι που προκαλεί μεγαλύτερη ανάγκη για επισκευή. Αυτή η διαδικασία επιδιόρθωσης χρησιμοποιεί περισσότερη ενέργεια με τη μορφή θερμίδων από ότι κάνει μια τυπική αερόβια προπόνηση. Ως αποτέλεσμα, η καύση θερμίδων μετά την προπόνηση παραμένει αυξημένη για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.

3. Προλαμβάνουν την απώλεια μυικής μάζας
Τα βάρη προλαμβάνουν την απώλεια της μυικής μάζας που συχνά συμβαίνει όταν κόβεις θερμίδες για να αδυνατίσεις. Οι περισσότεροι από εμάς χάνουμε λίγη μυϊκή μάζα καθώς χάνουμε λίπος – είναι απλά ένα επιστημονικό δεδομένο. Ωστόσο, όταν μαζί με τη δίαιτα κάνεις και βάρη, η μυϊκή απώλεια είναι ελάχιστη. Μια αναθεώρηση του 2018 που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Nutrients αποκαλύπτει ότι η προπόνηση με βάρη βοήθησε να αποτραπεί σχεδόν το 100% της απώλειας μυικής μάζας από θερμιδικούς περιορισμούς σε ηλικιωμένα παχύσαρκα άτομα, μειώνοντας παράλληλα τη λιπώδη μάζα στον ίδιο βαθμό με τον περιορισμό της θερμιδικής πρόσληψης μόνο.

Επομένως η καλύτερη λύση για να κάψεις αποτελεσματικά λίπος είναι ο συνδυασμός αεροβικής άσκησης με βάρη.

Πηγή: activeman.gr