Αρχική Διατροφή Γκρελίνη: Tι είναι η ορμόνη της πείνας και πως να την διαχειριστούμε

Γκρελίνη: Tι είναι η ορμόνη της πείνας και πως να την διαχειριστούμε

Η γκρελίνη, γνωστή και ως ορμόνη της πείνας, είναι ένα πεπτίδιο που παράγεται στο γαστρεντερικό σωλήνα. Λειτουργεί σαν νευροπεπτίδιο αλλά παίζει και πολύ σημαντικό ρόλο στη ρύθμιση της κατανομής και το ρυθμό κατανάλωσης της ενέργειας στον οργανισμό.

Η ορμόνη αυτή ενδιαφέρει πολύ τα άτομα που προσπαθούν να χάσουν κάποια κιλά. Δίνει το σήμα στον εγκέφαλο να νιώσουμε το αίσθημα της πείνας και αυτό γιατί όταν έχει αδειάσει το στομάχι μας, η γκρελίνη αυξάνεται και με την κυκλοφορία φτάνει στον εγκέφαλο. Αντίθετα, η πληρότητα στο στομάχι μας έχει τα αντίθετα και επιθυμητά αποτελέσματα.

Όλα στον οργανισμό μας ακολουθούν μία σειρά. Και τι θα πει αυτό;

Υπάρχει ακόμα μία ορμόνη, η λεπτίνη, που κάνει ακριβώς την αντίθετη δουλειά από ότι η γκρελίνη. Δηλαδή, μόλις αυξηθεί , ο εγκέφαλος δίνει την εντολή του κορεσμού. Αυτές οι δύο μεταξύ τους, καταλαβαίνετε πως ανταγωνίζονται. Έτσι , μπορούμε να κατανοήσουμε γιατί με τις πολύ υποθερμιδικές δίαιτες δυσκολευόμαστε να φτάσουμε στο στόχο μας, γιατί ακριβώς το στομάχι μας είναι άδειο και έτσι εκκρίνεται η γκρελίνη.  Αυτό γίνεται από την πρώτη κιόλας μέρα μιας δίαιτας. Για αυτό και σήμερα, προσπαθούμε να διατηρούμε μέσω της δίαιτας χαμηλά επίπεδα της γκρελίνης και υψηλά της λεπτίνης.

Πάμε να δούμε τώρα κάτι τρομερά ενδιαφέρον. Το ξέρατε πως ο τρόπος που θα δράσει η γκρελίνη έχει να κάνει με την ευχαρίστηση; Και τι εννοούμε με αυτό. Η πείνα υποχωρεί επειδή ο εγκέφαλος συνδέει το φαγητό με την ευχαρίστηση. Δηλαδή,  όταν καταναλώσουμε ένα γεύμα που δε μας αρέσει , η γκρελίνη δε μειώνεται γιατί πολύ απλά δεν ευχαριστηθήκαμε το φαγητό μας. Άρα καταλήγουμε πως η ορμόνη κάνει την πείνα να υποχωρεί, όχι γιατί γέμισε το στομάχι, αλλά γιατί απολαύσαμε το φαγητό. Θα λέγαμε πως ο εγκέφαλος όταν αισθανθεί πως ανταμείβεται με το φαγητό, εκκρίνει μικρή ποσότητα της ορμόνης.

Σύμφωνα με αυτά, κάποιοι θεωρούν πως όταν είσαι ευχαριστημένος με τη ζωή σου , μπορείς εύκολα να ακολουθήσεις πρόγραμμα διατροφής γιατί η γκρελίνη σου λειτουργεί σωστά.

Πώς να διαχειριστούμε όμως τη γκρελίνη;

Η ορμόνη αυτή, δεν μπορεί να ελεγχθεί με φάρμακα ή διατροφικά συμπληρώματα. Υπάρχουν κάποια πράγματα ωστόσο, που μπορεί να βοηθήσουν την κατάσταση, όπως είναι ο καλός ύπνος και η ευχαρίστηση στο να κάνεις διατροφή.

Ακολούθησε το fmh.gr στο Twitter, στο Facebook στο Υoutube και στο Instagram

Χριστιάνα Αμπατζή , Διατροφολόγος – Διαιτολόγος , Λέσβος

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Διατάσεις για κοιλιακούς

Διατάσεις για κοιλιακούς. Ποιό το όφελος;

Όπως όλοι γνωρίζουμε ο δυνατός πυρήνας στο σώμα μας, αποτελεί ένα από τα βασικότερα στοιχεία της φυσικής κατάστασής, της αθλητικής απόδοσής μας αλλά και...