More
    ΑρχικήΔιατροφήΓκρέιπφρουτ: Οφέλη, θερμίδες και παρενέργειες

    Γκρέιπφρουτ: Οφέλη, θερμίδες και παρενέργειες

    Σίγουρα έχετε ακούσει πολλά για τις αντιοξειδωτικές ιδιότητες διάφορων εσπεριδοειδών. Η αλήθεια είναι ότι αυτά που μας χαρίζει η γη στην απλούστερη μορφή τους, πολλές φορές είναι αυτό ακριβώς που χρειάζεται το σώμα μας. Το γκρέιπφρουτ είναι ένα τέτοιο παράδειγμα που διαθέτει μια μεγάλη λίστα με οφέλη για την υγεία.

    Γράφει η Χριστιάνα Αμπατζή , Διατροφολόγος – Διαιτολόγος , Λέσβος

    Τι είναι το γκρέιπφρουτ

    Αρχικά το γκρέιπφρουτ, το οποίο έχει χαρακτηριστεί και ως superfood, έχει περισσότερο νερό από σχεδόν οποιοδήποτε άλλο φρούτο ενώ έχει υψηλή περιεκτικότητα σε θρεπτικά συστατικά και χαμηλές θερμίδες.

    Ενα μέτριο γκρειπφρούτ έχει 77 θερμίδες ενω ενα ποτήρι χυμός γκρειπφρουτ 250ml 105 θερμίδες

    ποσες θερμίδες εχει ενα γκρέιπφρουτ

    Το γκρέιπφρουτ είναι ένα τροπικό φρούτο πλούσιο σε φυτικές ίνες, βιταμίνες και μέταλλα ενώ παρέχει πολλά θρεπτικά συστατικά. Θα βρείτε πολλές ποικιλίες που διαφοροποιούνται τόσο στο χρώμα όσο και στη γεύση.

    - Advertisement -

    Μπορεί να είναι γλυκό και ήπιο ή πικάντικο και ελαφρώς ξινό. Ακόμα κι αν δεν είστε από αυτούς που το απολαμβάνουν τακτικά, τα πολυάριθμα οφέλη του, θα σας πείσουν να το ενσωματώσετε στη διατροφή σας.

    Και μπορείτε εύκολα να ενσωματώσετε το γκρέιπφρουτ στη διατροφή σας, διότι υπάρχουν πολλοί τρόποι για να το καταναλώσετε. Δεν υπάρχουν κανόνες για το πώς να μαγειρεύετε ή να προετοιμάζετε το γκρέιπφρουτ. Μπορεί να καταναλωθεί ωμό ώστε να αυξηθεί και η απορρόφηση του σιδήρου ή απλά να ξεφλουδιστεί και να καταναλωθεί μαζί με μια χούφτα ξηρούς καρπούς ως σνακ ανάμεσα στα γεύματα.

    Οφέλη του γκρέιπφρουτ

    Περιέχει μεγάλες ποσότητες θρεπτικών συστατικών

    Μισό γκρέιπφρουτ περιέχει ικανοποιητικό αριθμό σε ίνες πηκτίνης και περίπου το 28% της ημερήσιας συνιστώμενης ποσότητας για τη βιταμίνη Α και 52% για τη βιταμίνη C. Επιπλέον διαθέτει μικρές ποσότητες ασβεστίου, σιδήρου, μαγνησίου και φωσφόρου.

    Βοηθά στην πέψη

    Το γκρέιπφρουτ μπορεί να είναι ένα υπέροχο φαγητό για να ξεκινήσετε τη μέρα σας και να ενεργοποιήσετε τη λειτουργία του εντέρου. Οι ίνες πηκτίνης σας προστατεύουν από τη δυσκοιλιότητα ή κάποια γαστρεντερική δυσλειτουργία.

    Καταπολεμά την καταστροφή των κυττάρων

    Το γκρέιπφρουτ περιέχει δραστικά φυτοθρεπτικά συστατικά που ονομάζονται λιμονοειδή. Έρευνες έχουν δείξει την ικανότητα των  λιμονοειδών να ενεργούν ως ισχυρά αντιοξειδωτικά που διακόπτουν την κυτταρική βλάβη. Άλλες έρευνες έχουν δείξει ότι τα εσπεριδοειδή λιμονοειδή μπορούν να μειώσουν τη χοληστερόλη και να αποτρέψουν τον καρκίνο.

    σημανικα τα οφελη του γκρέιπφρουτ στην υγεια μας

    Καταπραΰνει το άγχος

    Είναι γνωστό ότι οι οσμές μπορούν να επηρεάσουν τη διάθεσή μας. Το γκρέιπφρουτ ανήκει σε μια οικογένεια φρούτων που μειώνουν τις διαταραχές στη διάθεση των ατόμων. Η διαταραχή της διάθεσης είναι ένας δείκτης που περιλαμβάνει συναισθηματικές καταστάσεις όπως άγχος, κατάθλιψη, θυμό και σύγχυση.

    Μια μελέτη του 2014 διαπίστωσε ότι η όσφρηση αρωμάτων εσπεριδοειδών, μείωσε με φυσικό τρόπο τα επίπεδα άγχους (στη μελέτη χρησιμοποιήθηκε το “yuzu”, ένα ιαπωνικό φρούτο παρόμοιο με το γκρέιπφρουτ). Μετά από μόλις 10 λεπτά μυρωδιάς του φρούτου, τα επίπεδα διαταραχής της διάθεσης των συμμετεχόντων μειώθηκαν σημαντικά.

    Βοηθά στην υγιή διατήρηση του βάρους

    Ορισμένες μελέτες έχουν δείξει ότι όσοι τρώνε φρέσκο ​​γκρέιπφρουτ ή πίνουν χυμό γκρέιπφρουτ πριν από το γεύμα, είναι λιγότερο πιθανό να αυξήσουν το βάρος από αυτούς που δεν το κάνουν. Επειδή το γκρέιπφρουτ προσφέρει πολλά χρήσιμα διατροφικά συστατικά, για πολύ λίγες θερμίδες, δημιουργεί ένα αποτελεσματικό, κορεσμένο σνακ που θα παρέχει ενέργεια χωρίς να ξεφύγετε από ένα υγιεινό σχέδιο διατροφής.

    Παρενέργειες του γκρέιπφρουτ

    Ορισμένα τρόφιμα μπορούν να έχουν αντίκτυπο στην αποτελεσματικότητα ενός φαρμάκου. Η έρευνα για τέτοιες αλληλεπιδράσεις βρίσκεται ακόμη στα αρχικά της στάδια, αλλά είναι γνωστό ότι ο χυμός γκρέιπφρουτ μπορεί να επηρεάσει αρνητικά την αποτελεσματικότητα ενός φαρμάκου.

    Το γκρέιπφρουτ και ο χυμός του είναι γνωστό ότι αλληλοεπιδρούν με πολλά φάρμακα, συχνά αυξάνοντας τη συγκέντρωση του δραστικού συστατικού. Μελέτες έχουν δείξει ότι το γκρέιπφρουτ επιβραδύνει το μεταβολισμό των φαρμάκων, ο οποίος αυξάνει τη συγκέντρωση των δραστικών συστατικών του ορού στο αίμα.

    Μέχρι τώρα, περίπου 100 φάρμακα είναι γνωστό ότι αλληλοεπιδρούν με το γκρέιπφρουτ. Μερικά από αυτά είναι τα ανακουφιστικά πόνου, τα χάπια για υποβοήθηση του ύπνου, τα φάρμακα για τη θεραπεία της υψηλής αρτηριακής πίεσης (όπως βήτα αναστολείς) καθώς και τα αντιισταμινικά που χρησιμοποιούνται για τη θεραπεία συμπτωμάτων αλλεργίας.

    ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ : Ποιες είναι οι θερμίδες στα καλοκαιρινά φρούτα;

    Ακολούθησε το fmh.gr στο Google News, στο Twitter, στο Facebook στο Υoutube και στο Instagram

    Χριστιάνα Αμπατζή , Διατροφολόγος – Διαιτολόγος , Λέσβος

    Ακολουθήστε μας

    97,961ΥποστηρικτέςΚάντε Like
    28,027ΑκόλουθοιΑκολουθήστε