Αρχική Διατροφή Γιατί η σωστή διατροφή είναι το πιο σημαντικό κομμάτι στο πρόγραμμα γυμναστικής...

Γιατί η σωστή διατροφή είναι το πιο σημαντικό κομμάτι στο πρόγραμμα γυμναστικής σας

Το φαγητό με το οποίο τρέφεστε είναι ζωτικής σημασίας, καθώς έχει αποτέλεσμα στο πώς δείχνετε ή στο πώς αισθάνεστε. Η τακτική άσκηση είναι σημαντική, αλλά, σύμφωνα με έρευνες, η διατροφή έχει τη μεγαλύτερη επίδραση στη γυμναστική. Η χρήση των τροφίμων ως «φαρμάκων ή αγωγής», έχει γίνει πλέον ένα δημοφιλές θέμα για τη βελτίωση της σωματικής υγείας.

Η τάση που επικρατεί στις μέρες μας, αφορά στην κατανάλωση υγιεινού φαγητού ως κύριο στόχο για την επίτευξη της φυσικής κατάστασης. Όταν οι υγιεινές διατροφικές συνήθειες γίνονται τρόπος ζωής, τα άτομα είναι πιο υγιή και ευτυχισμένα. Το να τρέφεστε με σωστό τρόπο, θα έχει ως αποτέλεσμα να μειώσετε το σωματικό σας λίπος, το σωματικό σας βάρος, να νιώσετε περισσότερη αυτοπεποίθηση και να μειώσετε τον κίνδυνο των παθήσεων.

Συχνές έρευνες υποστηρίζουν πως η πρόσληψη υγιεινών τροφών είναι και το πιο σημαντικό κομμάτι ενός προγράμματος γυμναστικής. Αρκετοί γιατροί πλέον, ενημερώνουν σχετικά με τις υγιεινές διατροφικές συνήθειες και προτείνουν έναν τρόπο υγιεινής ζωής, ως μέσο βελτίωσης της συνολικής υγείας, μειώνοντας έτσι την παχυσαρκία και άλλες σχετικές ασθένειες.

Η τροφή είναι το φάρμακό σας.

Τα λεγόμενα “superfoods” περιλαμβάνουν άπαχες πρωτεΐνες, υγιεινούς υδατάνθρακες και απαραίτητα λιπαρά για την υγεία σας, καθώς αποτελούν και πλούσια πηγή βιταμινώνμεταλλικών στοιχείων και αντιοξειδωτικών.

Τα αντιοξειδωτικά φαίνεται να μειώνουν τη φλεγμονή στο σώμα, κύρια αιτία πολλών ασθενειών, βοηθώντας στην καταπολέμηση των νόσων και των παθήσεων. Τα ισχυρά αντιοξειδωτικά που βρίσκονται στα λαχανικά, για παράδειγμα, βοηθούν στην αποτοξίνωση του σώματος και απομακρύνουν τις επιβλαβείς χημικές ουσίες.

Ορισμένες υπερτροφές περιέχουν ενώσεις που αυξάνουν το μεταβολισμό του σώματος για την αποτελεσματικότερη καύση του λίπους. Οι κόκκινες πιπεριές περιέχουν ένα μόριο που ονομάζεται καψαϊκίνη, που φαίνεται να ενισχύει το ρυθμό της καύσης του σωματικού λίπους.

Η σωστή διατροφή, λοιπόν, βοηθάει στη βελτίωση της υγείας σας, ενώ παράλληλα σας ενεργοποιεί για να πετύχετε τους προσωπικούς σας στόχους ευεξίας.

Πώς βοηθάνε οι τροφές που είναι πλούσιες σε Κουερσετίνη;

Η κουερσετίνη είναι ένα ισχυρό αντιοξειδωτικό που εντοπίζεται σε μία μεγάλη ποικιλία φυτικών τροφίμων. Στην πραγματικότητα, η έρευνα για την κουερσετίνη υποστηρίζει πως είναι ένα από τα πιο ισχυρά αντιοξειδωτικά με πολλά οφέλη για την υγεία σας.

Πολλοί είναι οι αθλητές που χρησιμοποιούν συμπληρώματα κουερσετίνης για να μειώσουν την μυϊκή φλεγμονή που προκαλείται από έντονη εκγύμναση. Σύμφωνα με μελέτες, η κατανάλωση συμπληρώματος κουερσετίνης βελτιώνει τις αθλητικές επιδόσεις, αυξάνει τον ρυθμό του μεταβολισμού και μειώνει το λίπος.

Οι παρακάτω τροφές αποτελούν πλούσιες πηγές σε Κουερσετίνη:

·        Μήλα

·        Κρεμμύδια

·        Μπρόκολο

·        Μούρα

Αυξήστε τον μεταβολισμό σας με φυσικό τρόπο

Ο καλύτερος «καυστήρας» του σωματικού σας λίπους δεν πρόκειται να έρθει μέσα σε κάποιο μπουκάλι, αλλά βρίσκεται μέσα σε τρόφιμα που περιέχουν ορισμένες ενώσεις. Σύμφωνα με έρευνες διατροφής, μπορείτε να αυξήσετε το ρυθμό με τον οποίο αποβάλλετε το λίπος.

Τρώγοντας τρόφιμα που διεγείρουν και ενισχύουν τη διαδικασία της καύσης του λίπους, θα μειώσετε το σωματικό σας λίπος αποτελεσματικά. Η προσθήκη τροφών που ενισχύουν το μεταβολισμό, θα αποτελέσει ένα σπουδαίο συμπλήρωμα στο υπάρχον πρόγραμμα γυμναστικής και διατροφής σας.

Οι παρακάτω τροφές φαίνονται αποτελεσματικές στο να αυξήσουν το μεταβολισμό σας:

·        Καυτερές πιπεριές (ενεργό συστατικό καψαϊκίνης)

·        Πράσινο τσάι (ενεργό συστατικό καφεΐνης)

·        Μαύρος καφές (ενεργό συστατικό καφεΐνης)

·        Κρύο νερό (η κατανάλωση 500 ml νερού, σε καθημερινή βάση, αυξάνει το ρυθμό μεταβολισμού κατά 30%)

·        Προϊόντα ολικής αλέσεως (περιέχει συστατικά ινών και σιδήρου)

·        Γιαούρτι (περιέχει συστατικά ασβεστίου και αντιβιοτικά)

·        Μήλα (περιέχουν ίνες)

·        Ξηροί καρποί και σπόροι (περιέχουν τα απαραίτητα λιπαρά οξέα)

·        Λιπαρά ψάρια (περιέχουν λιπαρά οξέα πλούσια σε ω-3)

Holmes Place | Nutrition and fitness

Το φυστικοβούτυρο αποτελεί μία σούπερ-τροφή

Το φυστικοβούτυρο τυγχάνει να αποτελεί την κορυφαία επιλογή τροφής ανάμεσα στις θρεπτικές σούπερ τροφές. Περιέχει υγιεινά λιπαρά, πυκνά θρεπτικά συστατικά και είναι αποδεδειγμένο ότι παρέχει μακροχρόνια ενέργεια για την καλύτερη δυνατή αθλητική απόδοση.

Όταν επιλέγετε φυσικό ή βιολογικό φυστικοβούτυρο, συνιστάται να αποφεύγεται η προσθήκη ζάχαρης και συντηρητικών. Το φυστικοβούτυρο περιέχει ποιοτικά θρεπτικά συστατικά και αποδίδει περίπου 90 θερμίδες ανά 2 κουταλιές της σούπας. Ακόμη, περιέχει ικανή ποσότητα πρωτεΐνης, σε σύγκριση με άλλους ξηρούς καρπούς. Η επαρκής πρόσληψη πρωτεϊνών είναι απαραίτητη για την ανάπτυξη των μυών σας.

Το φυστικοβούτυρο έχει χαμηλή περιεκτικότητα σε κορεσμένα λιπαρά και χοληστερόλη, καθιστώντας το ένα αρκετά υγιεινό τρόφιμο για την καρδιά. Οι έρευνες υποστηρίζουν ότι καταναλώνοντας 2 κουταλιές φυστικοβούτυρο ανά ημέρα μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων. Ακόμη, έχει υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες και αποτελεί εξαιρετική πηγή φυτικής πρωτεΐνης. Περιέχει, επίσης, νιασίνηφυλλικό οξύβιταμίνη Ε και άλλα θρεπτικά συστατικά και μέταλλα, τα οποία είναι απαραίτητα για την υγεία σας.

Ποια είναι τα τρόφιμα γυμναστικής;

Ο όρος «τρόφιμα γυμναστικής» είναι εναλλάξιμος και αμφίδρομος με τις «υπερτροφές». Κάνοντας μία διατροφή πλούσια σε τρόφιμα γυμναστικής, ή αλλιώς σε υπερτροφές, είναι σημαντικό για την υγεία σας. Η ενσωμάτωση μιας υγιεινή διατροφής είναι ζωτικής σημασίας για να αποκτήσετε ένα υγιές σώμα, χωρίς περιττό λίπος.

Παρακάτω, ακολουθεί μία λίστα τροφίμων που προτιμάται από τους λάτρεις της γυμναστικής:

·        Βρώμη (υψηλή σε φυτικές ίνες, βελτιώνει την πέψη/ αυξάνει το μεταβολισμό)

·        Αβγά (πηγή πρωτεϊνών για τη δημιουργία μυών)

·        Λαχανικά (αντιοξειδωτικά, μείωση φλεγμονής)

·        Μήλα (αντιοξειδωτικά, μείωση φλεγμονής, αύξηση μεταβολισμού)

·        Άπαχα κρέαταψάρια (αμινοξέα, πηγή πρωτεϊνών, δημιουργία μυών)

Ο καφές είναι υγιεινός ή όχι;

Πρέπει να πίνετε καφέ; Αυτή είναι μία δημοφιλής ερώτηση, παρόλο που για κάποιους δεν αποτελεί το αγαπημένο ρόφημα. Οι μελέτες υποστηρίζουν ότι ο καφές είναι ευεργετικός για την υγεία και την ευεξία σας.

Ο καφές περιέχει καφεΐνη, αλλά και αντιοξειδωτικά. Η καφεΐνη είναι ένα φυσικό διεγερτικό που δείχνει να αυξάνει τον ρυθμό του μεταβολισμού σας. Αρκετοί αθλητές χρησιμοποιούν τον καφέ ως ρόφημα πριν τη γυμναστική τους, για να επωφεληθούν από την επίδρασή του. Οι χαμηλές έως μέτριες δόσεις καφέ (1-2 φλιτζάνια) δείχνουν να βελτιώνουν σημαντικά τις αθλητικές επιδόσεις.

Πίνοντας μαύρο καφέ, 30 λεπτά πριν την άσκηση, θεωρείται πως παρέχει τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα στη γυμναστική σας. Είναι αποδεδειγμένο, άλλωστε, πως ο καφές βελτιώνει την αντοχή σας και σας επιτρέπει να ασκείστε περισσότερο.

Holmes Place | Nutrition and fitness

Ο καφές, επίσης, ενδείκνυται για να βελτιώσει την πνευματική σας συγκέντρωση και να αυξήσει τα επίπεδα ενέργειας. Η καθαρότερη σκέψη προωθεί μία πιο παραγωγική και αποτελεσματική προπόνηση. Φαίνεται πως ο καφές μπορεί, ακόμη, να μειώνει τον μυϊκό πόνο που προκαλείται από τη σωματική άσκηση.

Παράλληλα, περιέχει κάποια ισχυρά αντιοξειδωτικά στοιχεία, τα οποία μειώνουν τις χρόνιες παθήσεις και αρρώστιες. Μελέτες επισημαίνουν πως βοηθάει τα άτομα που υποφέρουν από τη νόσο του Πάρκινσον, και μειώνει τις πιθανότητες εμφάνισης χολόλιθων.

Επειδή η καφεΐνη είναι διεγερτική, συμβουλευτείτε το γιατρό σας, πριν αυξήσετε την κατανάλωση καφέ, σε περίπτωση που είστε υπερτασικοίέγκυοιθηλάζετε, έχετε υψηλή αρτηριακή πίεση ή ακόμη και κάποια διαγνωσμένη νόσο.

Καταναλώστε υπερτροφές καθημερινά.

Οι υπερτροφές διαδραματίζουν ένα σημαντικό ρόλο στην απόκτηση και διατήρηση ενός υγιούς σώματος. Ξεκινήστε με τις ακόλουθες κορυφαίες επιλογές, για να βελτιώσετε την υγεία και την ευεξία σας:

·        Βρώμη (υψηλή σε ίνες, βελτιώνει την πέψη και συμβάλλει στην καλή υγεία της καρδιάς)

·        Βακκίνια και μύρτιλλα (περιέχουν αντιοξειδωτικά, μειώνουν την πιθανότητα φλεγμονής, καταπολεμούν τον καρκίνο)

·        Μήλα (περιέχουν αντιοξειδωτικά, μειώνουν την πιθανότητα φλεγμονής, συμβάλλουν στην απώλεια βάρους)

·        Πράσινο τσάι (περιέχει αντιοξειδωτικά, αυξάνει το μεταβολισμό, συμβάλλει στην απώλεια βάρους)

·       Λιναρόσπορος (περιέχει απαραίτητα λιπαρά οξέα, αυξάνει το μεταβολισμό, μειώνει τη φλεγμονή)

·        Μπρόκολο (περιέχει αντιοξειδωτικά, καταπολεμά τον καρκίνο, βοηθά στην αποτοξίνωση)

·        Γιαούρτι (περιέχει ασβέστιο, προβιοτικά, βελτιώνει την πέψη και συμβάλλει στην καλή υγεία των οστών)

·        Ελαιόλαδο (περιέχει μονοακόρεστα λιπαρά οξέα, συμβάλλει στην καλή υγεία της καρδιάς)

·        Φασόλια (έχει υψηλή περιεκτικότητα σε ίνες, αντιοξειδωτικά, βελτιώνει τη λειτουργία του εγκεφάλου)

·        Κανέλα (μπαχαρικό που περιέχει αντιοξειδωτικά, βοηθά στην αποτοξίνωση)

 

Πηγή : holmesplace.gr

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ