Αρχική Διατροφή Ελαφρύ βραδινό: 5 γευστικές προτάσεις

Ελαφρύ βραδινό: 5 γευστικές προτάσεις

Το βραδινό αποτελεί ένα πολυσυζητημένο θέμα! Οι περισσότεροι το αγαπούν, κάποιοι το αποφεύγουν, σε κάποιους λίγους περνάει αδιάφορο, αλλά όλοι συζητούν και έχουν απορίες γιαυτο:

Γράφει η Κατερίνα Φαρδελάκη, Διαιτολόγος – Διατροφολόγος , Κολωνάκι

-αν παχαίνει

-μέχρι τι ώρα πρέπει να το καταναλώσουμε

– αν πρέπει να έχει υδατάνθρακα ή όχι

– αν πρέπει να είναι ελαφρύ και πολλά άλλα

Και φυσικά κυκλοφορούν πολλοί μύθοι γύρω του. Δύο από αυτούς είναι ότι μας παχαίνει και ότι δεν πρέπει να περιέχει υδατάνθρακα.

Πάμε λοιπόν να καταρρίψουμε τους μύθους και να λύσουμε τις συνήθεις απορίες

Αρχικά να πούμε ότι το βραδινό (όπως και κανένα γεύμα από μόνο του) δεν μας παχαίνει. Αυτό που μετράει είναι το σύνολο των θερμίδων που θα καταναλώσουμε σε μια μέρα και όχι από ένα μόνο γεύμα. Οπότε, αν οι θερμίδες στα γεύματά μας είναι σωστά υπολογισμένες με βάση τις ενεργειακές μας ανάγκες, δεν θα παχύνουμε αν φάμε βραδινό! Δεν μετράει αν θα φάμε αλλά τι και πόσο θα φάμε!

Δεύτερον, το βραδινό αποτελεί ένα από τα κύρια γεύματα της ημέρας και οφείλει να είναι πλήρες. Δηλαδή να περιέχει και υδατάνθρακα! Πιο συγκεκριμένα, για να είναι πλήρες πρέπει να περιλαμβάνει μια πηγή άπαχης πρωτεΐνης, μια πηγή υδατάνθρακα ολικής αλέσεως, κάτι φρέσκο (φρούτα ή λαχανικά) και καλά λιπαρά. Είναι σημαντικό να είναι πλήρες για να υπάρξει σωστή ρύθμιση του σακχάρου στο αίμα και να μην ξαναπεινάσουμε σύντομα. Επίσης ο υδατάνθρακας στο γεύμα θα οδηγήσει στην αύξηση της σεροτονίνης, του νευροδιαβιβαστή της καλής διάθεσης.

Τρίτον, καλό είναι το βραδινό να είναι ελαφρύ για να είναι ευκολοχώνευτο και να μην μας διαταράξει τον ύπνο. Επίσης καλό είναι να καταναλωθεί αν είναι εφικτό 2-3 ώρες πριν κοιμηθούμε για να προλάβουμε να χωνέψουμε πριν ξαπλώσουμε.

Υπάρχουν πάρα πολλές επιλογές για βραδινά, ανάλογα τα γούστα του καθενός και πόσο χρόνο έχει να τα φτιάξει. Παρακάτω σας παραθέτω μερικές ιδέες για πλήρη, ελαφριά, χορταστικά και εύκολα στην ετοιμασία τους βραδινά!

*Να τονίσω ότι οι ποσότητες είναι ενδεικτικές. Καθένας ανάλογα τις ενεργειακές του ανάγκες πρέπει να καταναλώνει διαφορετικές ποσότητες.

Για τους φίλους της σαλάτας

Φτιάξτε ένα μπολ σαλάτα με λαχανικά της αρεσκείας σας! Είτε φρέσκα, είτε βραστά είτε ψητά. Μην ξεχνάτε ότι καλό είναι να υπάρχει στο πιάτο ποικιλία λαχανικών, όσο περισσότερα χρώματα, τόσο περισσότερες βιταμίνες και αντιοξειδωτικά. Και προσθέστε μια μπάλα 125γρ μοτσαρέλα light ή μερικές κουταλιές τυρί cottage ή κρητική ξινομυζήθρα! Βάλτε ρίγανη και λίγο αλάτι, προσθέστε μια κουταλιά σούπας παρθένο ελαιόλαδο ή μερικές ελιές και συνοδέψτε με  φρυγανιές ολικής ή  παξιμαδάκι ολικής! Σε όποιον αρέσει να δοκιμάζει και πιο ιδιαίτερες γεύσεις, μπορεί να προσθέσει στη σαλάτα και φρούτα π.χ. ρόδι, πορτοκάλι, φράουλες και ξηρούς καρπούς. Εναλλακτικά, μπορείτε να φτιάξετε μια ελαφριά κοτοσαλάτα ή τονοσαλάτα. Βάλτε τα λαχανικά, φιλέτο κοτόπουλο ή τόνο και λίγη μαγιονέζα light. Συνοδέψτε και πάλι με παξιμάδι ολικής.

Ελαφρύ βραδινό για τους φίλους της τορτίγιας

Ελαφρύ βραδινό

Πάρτε μια τορτίγια ολικής αλέσεως μεσαίου μεγέθους (και ιδανικά χωρίς ζάχαρη), αλείψτε την με τυρί κρέμα light και κόψτε μέσα ένα μπιφτέκι ή ένα μικρό φιλετάκι κοτόπουλο. Προσθέστε αγγουράκι και ντομάτα ή μαρούλι και ψήστε την λίγο στην τοστιέρα. Μπορείτε να κόψετε και να καταναλώσετε extra λαχανικά χωριστά αν δεν σας χορτάσει.

Για τους φίλους της ομελέτας

Αν έχετε λίγο παραπάνω χρόνο να αφιερώσετε στη κουζίνα, η ομελέτα είναι μια καλή επιλογή για ελαφρύ βραδινό. Χρησιμοποιείστε ένα αυγό ολόκληρο και δυο ασπράδια, ντομάτα, πιπεριά κόκκινη και πράσινη, μανιτάρια, λίγο τριμμένο τυρι light, λίγο αλάτι και πιπέρι (και λίγο γάλα light για να χτυπήσετε τα αυγά). Ιδανικό θα είναι να την ψήσετε στο φούρνο και όχι στο τηγάνι!! Την συνοδεύετε με φρυγανιές ολικής ή μια φέτα ψωμί ολικής και λαχανικά π.χ. ντοματίνια και αγγούρι.

Για αυτούς που θέλουν να παραγγείλουν από έξω

Όταν θέλετε να παραγγείλετε ένα ελαφρύ βραδινό, τι πιο απλό από σουβλάκια κοτόπουλο! Παραγγείλτε 2 ή 3 σουβλάκια λοιπόν, 1 μικρή πίτα ολικής αλάδωτη και συνοδέψτε με λαχανικά π.χ. ένα μπολάκι ντοματίνια.

Για τους λάτρεις του φρούτου

Είναι αρκετοί εκείνοι, ειδικά το καλοκαίρι που θέλουν να φάνε φρούτα στο βραδινό τους. Και γιατί όχι;  Είναι νόστιμα, χορταστικά, δροσερά και γεμάτα βιταμίνες. Φτιάξτε λοιπόν μια μικρή φρουτοσαλάτα, προσθέστε γιαούρτι με λίγα λιπαρά, μερικούς ξηρούς καρπούς και λίγη κανέλα και έχετε ένα υπέροχο βραδινό! Εναλλακτικά μπορείτε να καταναλώστε τα φρούτα με λίγο τυρί όπως φέτα (τι πιο κλασσικό από φέτα με καρπούζι)! ή ανθότυρο και φρυγανιά ή παξιμάδι!

ΔΕΣ ΑΚΟΜΑ : Tacos με κοτόπουλο και αβοκάντο

Ακολούθησε το fmh.gr στο Twitter, στο Facebook στο Υoutube και στο Instagram

Διαιτολόγος Κολωνάκι

Κατερίνα Φαρδελάκη, Διαιτολόγος – Διατροφολόγος , Κολωνάκι

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γυμναστική

Γυμναστική πριν ή μετά από γεύμα; Πώς θα κάψετε περισσότερο λίπος

Αν έχετε αναρωτηθεί σχετικά με το αν και πότε πρέπει να φάτε κάτι, όταν θέλετε να κάνετε γυμναστική, για να χάσετε περισσότερο λίπος, τότε μια ομάδα ερευνητών από το πανεπιστήμιο του Bath στην Αγγλία, σας έχει την απάντηση.

Ακολουθήστε μας

89,724ΥποστηρικτέςΚάντε Like
26,346ΑκόλουθοιΑκολουθήστε