Και τι κάνω αν θέλω να βγω για φαγητό ;

Είναι από τις συχνές ερωτήσεις που δέχονται οι διατροφολόγοι .

‘’Αν βγω έξω τι θα φάω ;’’ ‘’Μήπως να μην βγαίνω για φαγητό καθόλου ;’’ ‘’Και αν δεν είναι προγραμματισμένη η έξοδος ;’’ ,’’ Να τρώνε οι άλλοι και να τους βλέπω ;’’

Υπάρχουν άραγε τρόποι να κάνουμε την ζωή μας πιο εύκολη ;

Ας ξεκινήσουμε λέγοντας πως η διατροφή , δεν πρέπει να είναι βραχνάς , στόχος της προσπάθειας είναι να γίνει τρόπος ζωής , χωρίς σκέψη να τρώμε υγιεινά γιατί μας ευχαριστεί και όχι γιατί κάποιος μας το είπε , γιατί βασανιστικά πρέπει να χάσουμε κιλά ή γιατί είναι μόδα .

Είτε είναι μια προγραμματισμένη έξοδος , είτε απλά προέκυψε πάντα υπάρχουν τρόποι να το διαχειριστούμε .

  1. Προγραμματισμός

Αν γνωρίζουμε το εστιατόριο που θα επισκεφτούμε και έχουμε γνώση του μενού , μπορούμε να σχεδιάσουμε  από πριν το φαγητό που θα καταναλώσουμε , έχοντας θέσει στο μυαλό σας την επιθυμία αυτή .

Άλλωστε είναι γνωστό πως  η  κοινωνική πίεση ή οι καταστάσεις  μπορούν εύκολα να αλλάξουν το “σχέδιο” μας ή τις επιλογές που θέλαμε να κάνουμε αρχικά.

  1. Ενυδάτωση

Είναι γνωστό , δεν πεινάς , διψάς . Και όμως συμβαίνει . Είναι κάποιες φορές που δεν είναι πείνα αυτή η αίσθηση στο στομάχι , αλλά μπορεί να γίνει συσχέτιση με την αφυδάτωση . Καταναλώνουμε 1-2 ποτήρια νερό και περιμένουμε για 15 λεπτά και ελέγχουμε ξανά αν συνεχίζετε το αίσθημα της πείνας .

  1. Σνακ

Πολύ συχνά σε προγραμματισμένες εξόδους , παραβλάπτουμε γεύματα , για να μειώσουμε θερμίδες . Πράγμα το οποίο οδηγεί σε στατιστικά σε υπερβολική κατανάλωση τροφής την ώρα του γεύματος.  Είναι γνωστή η τεχνική να μην πηγαίνουμε για ψώνια στο σούπερ μάρκετ νηστικοί . Το ίδιο ισχύει για τα εστιατόρια . Φάε ένα μικρό σνακ πριν την έξοδο , θα σε βοηθήσει να διαχειριστείς καλύτερα το φαγητό .

  1. Φρέσκα Λαχανικά

Τα λαχανικά είναι εξαιρετικές πηγές ινών και γνωρίζουμε ότι οι ίνες μας κρατάνε χορτάτους για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Βάζοντας τα λαχανικά στο επίκεντρο του γεύματος μας όταν τρώμε έξω, μπορούμε να βεβαιωθούμε ότι προσλαμβάνουμε αρκετές ίνες στο γεύμα σας που θα σας επιφέρουν αίσθημα κορεσμού , θα διατηρήσουμε μια καλή ισορροπία σακχάρου στο αίμα και δεν θα υπερκαταναλώσουμε τροφή.

  1. Συνδυασμός

Θυμήσου το πιάτο . Το πιάτο μας είναι ολοκληρωμένο με μια πηγή πρωτεΐνης, καλής προέλευσης υδατάνθρακες , Λαχανικά και ελαιόλαδο ή καλής πηγής λιπαρά οξέα . Με μια σωστή διατροφική εκπαίδευση είναι εύκολο να επιλέξεις τον κατάλληλο συνδυασμό .

  1. Μοιράσου το γεύμα

Όχι μόνο είναι διασκεδαστικό , αλλά είναι και ένας τρόπος να ελέγξεις την μερίδα . Συνήθως οι μερίδες εστιατορίου είναι έως και 2 φορές μεγαλύτερες . Οπότε το μοιράζεσαι και όλα καλά. Εκτός αν είναι από τους τύπους ‘’ δεν παίζεις με το φαγητό μου ‘’ , οπότε εντάξει ας μην τσακωθούμε .

  1. Πάρ’το μαζί σου

Είναι και αυτές οι φορές που είναι  μεγάλη η μερίδα και δες θες να ακούσεις την γιαγιά σου που σου έλεγε ‘’ Παιδάκι μου , να το αδειάσεις όλο σου το πιάτο ‘’ . Τότε ζήτα μια συσκευασία και πάρ’το μαζί σου . Θα είναι μια ωραία επιλογή γεύματος για την επόμενη μέρα.

  1. Πάρε το χρόνο σου

Δεν μας κυνηγάει κανείς , ας φάμε με ηρεμία .

Ανάμεσα σε κάθε μπουκιά που καταναλώνουμε από το γεύμα σας, τοποθετούμε απλά το πιρούνι  κάτω στο πιάτο ή το μπολ και αφού ολοκληρώσουμε το μάσημα της μπουκιάς μας , καταναλώνουμε την επόμενη . Αυτή η ενέργεια θα μας βοηθήσει να ρυθμίσουμε τον εαυτό μας. Η ύπαρξη παύσεων μεταξύ κάθε μπουκιά όχι μόνο θα μας βοηθήσει να αντιληφθούμε καλύτερα τα αισθήματα  (πείνα και πληρότητα)

  1. Περιόρισε τα λιπαρά

Φάε το ίδιο φαγητό  στο εστιατόριο και σπίτι σου . Μάντεψε δεν θα είναι ακριβώς το ίδιο . Συνήθως στα φαγητά κρύβονται σως και λιπαρά προϊόντα στις παρασκευές τους . Ρωτάμε για τον τρόπο μαγειρέματος του φαγητού ή για το ντρέσινγκ που έχει η σαλάτα μας .

  1. Γλυκό;;

Είναι ένα ευαίσθητο κομμάτι στις εξόδους για φαγητό . Αν το θέλουμε πραγματικά , τότε δεν αξίζει να το στερήσουμε στο οργανισμό μας. Αν μετά την κατανάλωση μας δημιουργηθεί αισθήματα ενοχής και τύψης , τότε άστο καλύτερα και φάε το γλυκό σου την επόμενη μέρα

Ζήστε το

Είναι το πιο σημαντικό σε μια έξοδο . Να περάσουμε καλά , να γελάσουμε , να συναντήσουμε αγαπημένα μας πρόσωπα . Θυμηθείτε , βλέπουμε την διατροφή σαν ένα σύνολο , όχι μια μεμονωμένη ημέρα . Προσπαθούμε για το καλύτερο και επιβραβεύουμε τον εαυτό μας . Αν είναι να φάμε  και κάτι παραπάνω μια φορά στο τόσο , δεν έγινε και τίποτα ,σας διαβεβαιώνω για αυτό !

Πηνελόπη Λαγουρού , Διαιτολόγος – Διατροφολόγος (Τήνος)