More
    ΑρχικήΦυσικοθεραπείαΔιάστρεμμα ποδοκνημικής και ασκήσεις αποκατάστασης

    Διάστρεμμα ποδοκνημικής και ασκήσεις αποκατάστασης

    Τα διαστρέμματα της ποδοκνημικής άρθρωσης (ΠΔΚ) ή αλλιώς οι συνδεσμικοί τραυματισμοί αποτελούν τις πιο διαδεδομένες κακώσεις. Διαβάστε απο τι προκαλούνται και δείτε και ασκήσεις που θα βοηθήσουν στην αποκατάσταση, μετα απο ενα διάστρεμμα στην ποδοκνημική.

    Γράφει ο Νάσος Κουτσουραδής, Φυσικοθεραπευτής, ΜΤ

    Ένα διάστρεμμα μπορεί να προκληθεί από εξωτερικό παράγοντα, δηλαδή κατά τη διάρκεια ενός ατομικού ή ομαδικού αθλήματος, είτε εξ επαφής – είτε όχι, ή ακόμα και κατά τη διάρκεια μιας απλής καθημερινής δραστηριότητας.

    Τα κάτω άκρα συμμετέχουν σε όλες τις καθημερινές δραστηριότητες με αποτέλεσμα να είναι και τα πιο επιρρεπή σε τραυματισμούς, ειδικά όταν δεν υπάρχει η κατάλληλη μυική συναρμογή.

    Η μυική συναρμογή αποτελεί συνάμα μυική δύναμη και ιδιοδεκτικότητα τού ατόμου στις δραστηριότητες που έχει να εκτελέσει σε καθημερινή βάση.

    Το άτομο είτε αθλείται είτε όχι, είναι απαραίτητο να κατέχει μυική συναρμογή ώστε να είναι λειτουργικά σταθερό, δηλαδή να κινείται με ασφάλεια, και άρα χωρίς τραυματισμούς.

    Ο ρόλος της ιδιοδεκτικότητας

    Η ιδιοδεκτικότητα ή αλλιώς η ισορροπιστική ικανότητα, είναι η δυνατότητα τού ανθρώπινου οργανισμού να αισθάνεται και να καθορίζει τη θέση του μέσα στο χώρο, το πού βρίσκεται δηλαδή το κάθε μέρος τού σώματός του κάθε στιγμή, μέσω αισθητηριακών υποδοχέων.

    Ο εγκέφαλος λαμβάνοντας τα αισθητηριακά μηνύματα των υποδοχεών για τις ακριβείς θέσεις των μελών τού σώματος στο χώρο, απαντά αποστέλλοντας νέα ρυθμιστικά ερεθίσματα στους μυς, διορθώνοντας με αυτόν τον τρόπο τις θέσεις τους με κατάλληλο τρόπο ώστε να είναι ασφαλείς και να μην προκληθεί τραυματισμός.

    Για να επιτευχθεί, λοιπόν, η λειτουργική σταθερότητα είναι απαραίτητη η εκπαίδευση και η εξάσκηση τού σώματος σε ισορροπιστικά πρότυπα, έτσι ώστε να τα αποθηκεύσει ο εγκέφαλος και να μπορεί μέσω της μνήμης να αντιμετωπίζει τα καθημερινά συμβάντα που αποδοκιμάζουν την ισορροπιστική του ικανότητα, άρα και την σωματική του ασφάλεια.

    Ασκήσεις αποκατάστασης μετα από διάστρεμμα στην ποδοκνημική

    Η σωστή αποκατάσταση μετά από διάστρεμμα μέσω της φυσικοθεραπείας, χρησιμοποιώντας τα απαραίτητα φυσικά μέσα και εξατομικευμένο ασκησιολόγιο, έχουν την ικανότητα να επιταχύνουν τη διαδικασία επούλωσης, όπως επίσης και να προλάβουν πιθανούς μελλοντικούς τραυματισμούς από το να συμβούν αλλά και σε αντίθετη περίπτωση να είναι μικρότερης σοβαρότητας.

    Ισορροπία στο ενα πόδι

    Στεκόμαστε στο ενα πόδι και κρατάμε την ισορροπία μας για 20 δευτερόλεπτα.

     

    Περιστροφές με μπάλα γύρω από τη μέση

    Στεκόμαστε στο ενα πόδι και περιστρέφουμε την μπάλα γύρω από την μέση μας.

    ασκησεις αποκαταστασης ποδοκνημικης

    Περιστροφές με μπάλα γύρω από τον μηρό

    Στεκόμαστε στο ενα πόδι και περιστρέφουμε την μπάλα γυρω από τον μηρό

    ασκησεις αποκαταστασης ποδοκνημικης

    Πάσες

    Στεκόμαστε στο ενα πόδι και ρίχνουμε την μπάλα στον τοίχο. Αντίστοιχα ρίχνουμε και από το πλάι.

    ασκησεις αποκαταστασης ποδοκνημικης

     

    Ασκήσεις σε δίσκο ισορροπίας / bosu

    Στεκόμαστε πανω στον δίσκο ισορροπίας με τα δυο πόδια και προσπαθούμε το στεφάνι να μην ακουμπήσει στο πάτωμα. Σταδιακά για να αυξήσουμε τον βαθμό δυσκολίας στεκόμαστε στο ενα πόδι.

    Κάμψη – έκταση στον δίσκο ισορροπίας / bosu

    Στεκόμαστε πανω στον δίσκο ισορροπίας με τα δυο πόδια και εκτελούμε κάμψη – έκταση φέρνοντας δηλαδή τον δίσκο μπρος – πισω προσπαθώντας να κρατήσουμε την ισορροπία μας.

    Κάθισμα με περιστροφή μπάλας

    Στην άσκηση αυτή στην διάρκεια της αποκατάστασης μετα από διάστρεμμα στην ποδοκνημική στεκόμαστε με τα δυο πόδια στον δίσκο ισορροπίας και εκτελούμε κάθισμα. Σταδιακά αυξάνουμε τον βαθμό δυσκολίας. Περιστρέφουμε τον κορμό μας δεξια και αριστερά με τα χερια σε διάταση κρατώντας την μπάλα.

    Ισορροπία στις μύτες

    Έχοντας παράλληλα τα δυο μας πόδια, προσπαθούμε να ισορροπήσουμε στις μύτες και κρατάμε για 15 δευτερόλεπτα. Για να μειώσουμε την δυσκολία, μπορούμε να τοποθετήσουμε μπροστά μας μια σταθερή επιφάνεια για να κρατηθούμε, πχ μια καρέκλα.

    ασκησεις αποκαταστασης ποδοκνημικης

    Πάντα οι ασκήσεις αποκατάστασης, σε κάθε πάθηση, πρέπει να γίνονται με την καθοδήγηση του φυσικοθεραπευτή σας.

    Ακολούθησε το fmh.gr στο Twitter, στο Facebook στο Υoutube και στο Instagram

    Nάσος Κουτσουραδής, Φυσικοθεραπευτής και ιδιοκτήτης του πρότυπου κέντρου φυσικοθεραπείας στη Χαλκίδα, Physiochalkida 

    Ακολουθήστε μας

    97,961ΥποστηρικτέςΚάντε Like
    28,027ΑκόλουθοιΑκολουθήστε