More
    ΑρχικήΔιατροφήΔεν μπορώ να χάσω βάρος: 16 λόγοι που η δίαιτα σας δεν...

    Δεν μπορώ να χάσω βάρος: 16 λόγοι που η δίαιτα σας δεν λειτουργεί

    «Δεν μπορώ να χάσω βάρος ότι κι αν γίνει!» Σου ακούγεται οικείο; Τα κάνεις όλα σωστά και η διατροφή σου δεν λειτουργεί. Δεν τρως πολύ, αλλά εξακολουθείς να παίρνεις βάρος.

    Μήπως φταις εσύ; Κάνεις κάτι λάθος; Διάλεξες λάθος πρόγραμμα απώλειας βάρους ή μήπως είναι γραφτό να είσαι παχύσαρκος; Η απάντηση σε όλες αυτές τις ερωτήσεις είναι πιθανόν όχι.

    Γράφει η Χριστιάνα ΑμπατζήΔιατροφολόγος – Διαιτολόγος, Λέσβος

    Γιατί δεν μπορώ να χάσω βάρος;

    Ανεξάρτητα από τη δίαιτα που ακολουθείς, ανεξάρτητα από τον ειδικό απώλειας βάρους που συμβουλεύεσαι ή το πρόγραμμα προπόνησης που ακολουθείς, το μυστικό για την επιτυχία απώλειας βάρους είναι να βρεις τη σωστή ισορροπία ενέργειας για τις ατομικές σου ανάγκες.

    Ενώ η καύση περισσότερων θερμίδων από όσες καταναλώνεις είναι ένα κομμάτι του παζλ απώλειας βάρους, είναι πιο περίπλοκο από ότι ακούγεται επειδή υπάρχουν πολλοί άλλοι παράγοντες που μπορούν να επηρεάσουν τόσο την ενεργειακή σου εισροή (θερμίδες που καταναλώνεις) όσο και την παραγωγή ενέργειας (θερμίδες που καίς).

    Υπάρχουν πολλοί παράγοντες που επηρεάζουν την ημερήσια πρόσληψη θερμίδων σου. Οποιοδήποτε από αυτά μπορεί να είναι ο λόγος που δεν μπορείς να χάσεις βάρος, ανεξάρτητα από το τι.

    Είναι πιθανό ότι το πρόβλημα είναι συνδυασμός πολλών παραγόντων. Αξιολόγησε καθένα από τα παρακάτω για να δεις πού μπορείς να κάνεις προσαρμογές, αλλά φρόντισε να συνομιλήσεις με έναν επαγγελματία διαιτολόγο για να προσδιορίσεις τις προσωπικές σου ανάγκες.

    16 λόγοι για τους οποίους η δίαιτα σου δεν λειτουργεί

    Πείνα

    Το αίσθημα της πείνας είναι ο πιο προφανής λόγος που τρώμε. Αλλά παραδόξως, συχνά δεν είναι ο λόγος που τρώμε. Εάν καταλαβαίνεις να τρως πολύ συχνά ή να τρως γεύματα που είναι πολύ μεγάλα, μπορεί να μην τρως αρκετά σε κάθε γεύμα ή μπορεί να μην έχεις τον σωστό συνδυασμό θρεπτικών συστατικών για να σε κρατήσει ικανοποιημένο.

    Επέλεξε τροφές που είναι υψηλότερες σε φυτικές ίνες και χτίσε τα γεύματα γύρω από την πρωτεΐνη. Επιπλέον, η συμπερίληψη μιας πηγής υγιούς για την καρδιά λίπους (όπως ελαιόλαδο, ξηροί καρποί ή σπόροι chia), θα σε βοηθήσει επίσης να αισθανθείς χορτάτος για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.

    Ανία

    Το ασυνείδητο φαγητό συμβαίνει όταν βαριόμαστε και χρειαζόμαστε απόσπαση της προσοχής. Είναι ένας από τους πιο συνηθισμένους λόγους που τρώμε όταν δεν πεινάμε. Ποια είναι λοιπόν η λύση;

    Βρες κάτι άλλο να αποσπάσει την προσοχή (κάλεσε έναν φίλο ή πήγαινε μια βόλτα) ή προσπάθησε να προσδιορίσεις αν είσαι πραγματικά πεινασμένος ή τρως από συνήθεια ή ανία, ετοιμάζοντας πρώτα ένα τσάι ή πίνοντας νερό.

    Παγίδες με χαμηλά λιπαρά

    Τα τρόφιμα που είναι πλούσια σε λιπαρά συχνά περιέχουν περισσότερες θερμίδες από τα τρόφιμα με χαμηλά λιπαρά, ωστόσο, παρέχουν επίσης μεγαλύτερη ικανοποίηση ή κορεσμό όταν καταναλώνονται σε σωστές μερίδες.

    Τα τρόφιμα χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά μπορεί να ακούγονται ως μια πιο υγιεινή επιλογή, αλλά αυτό μπορεί να παρέχει ένα ψευδές φωτοστέφανο για την υγεία και επομένως μπορεί να σε οδηγήσει στο να καταναλώσεις το φαγητό με χαμηλά λιπαρά σε μεγαλύτερες ποσότητες από μια επιλογή με υψηλότερα λιπαρά.

    Πρόσεξε αυτές τις διαφορές και επέλεξε τις κατάλληλες μερίδες για όλα τα τρόφιμα με βάση τα σημάδια πληρότητας και κορεσμού.

    Συχνότητα Γευμάτων

    Το να τρως πιο συχνά μπορεί να σε βοηθήσει να αποφύγεις την υπερκατανάλωση φαγητού την ώρα του γεύματος, αλλά το να τρως πιο συχνά αυξάνει επίσης τις πιθανότητες να καταναλώσεις πάρα πολλές θερμίδες.

    Καλό θα είναι να καταναλώνεις ένα ή δύο σνακ κατά τη διάρκεια της ημέρας για να γεφυρώσει το χάσμα μεταξύ των γευμάτων. Αυτό βοηθά στην αποφυγή της υπερβολικής πείνας όταν κυλάει η ώρα του φαγητού και επομένως μπορεί να αποφευχθεί η υπερκατανάλωση τροφής.

    3 ή 6 γεύματα πρέπει να τρώμε την ημέρα; Τι να επιλέξω;

    Στρες

    Πολλοί από εμάς διαχειριζόμαστε τα συναισθήματα με το φαγητό. Το φαγητό παρέχει άνεση, συχνά μας δίνει την αίσθηση του ελέγχου και είναι πηγή απόλαυσης. Αλλά αυτές οι θερμίδες άνεσης αθροίζονται.

    Εάν υποψιάζεσαι ότι η συναισθηματική διατροφή εκτροχιάζει τη διατροφή σου, σκέψου υγιεινές εναλλακτικές λύσεις για τη μείωση του στρες. Λύσεις είναι να κάνεις γιόγκα, να απευθυνθείς σε φίλους και συγγενείς για υποστήριξη ή να βρεις έναν ειδικό στον τομέα της υγείας που να έχει εξειδίκευση σε θέματα που σχετίζονται με τα τρόφιμα.

    Κούραση

    Τι κάνεις όταν το σώμα σου αρχίζει να διαμαρτύρεται το απόγευμα; Πολλοί από εμάς κατευθυνόμαστε στην κουζίνα. Είναι φυσικό να αναζητάς ενέργεια (δηλαδή θερμίδες) όταν χρειάζεσαι μια άμεση ανακούφιση.

    Το πρόβλημα είναι ότι όταν το επίπεδο δραστηριότητάς σου καθυστερεί, μπορεί να αναζητήσεις ένα σνακ από πλήξη ή συνήθεια έναντι πραγματικής πείνας. Εάν πεινάς, ένα σνακ μπορεί να είναι ακριβώς αυτό που χρειάζεται το σώμα σου για μια ώθηση ενέργειας, ή εάν είσαι κουρασμένος, ένας υπνάκος 15 λεπτών ή ένα γρήγορο διάλειμμα μπορεί να σε βοηθήσει να ανανεωθείς.

    Μέγεθος Μερίδας

    Τα μεγέθη των μερίδων μπορεί να είναι δύσκολα για πολλούς, καθώς οι περισσότεροι άνθρωποι δεν γνωρίζουν πώς μοιάζει στην πραγματικότητα μια μερίδα. Εάν δεν είσαι εξοικειωμένος με τα μεγέθη μερίδας, πάρε μια μικρή ψηφιακή ζυγαριά και άρχισε να μετράς για να δεις πώς μοιάζει μια κατάλληλη μερίδα των θερμιδικών σου αναγκών.

    Μπορεί να διαπιστώσεις ότι τρως περισσότερες από μία μερίδα πολλών τροφών, όπως δημητριακά, ψωμί ή ποπ κορν. Μια μικρή προσαρμογή στην ποσότητα θα μπορούσε να κάνει μεγάλη διαφορά στη θερμιδική σου πρόσληψη.

    αβοκαντο διατροφικη αξια, θερμιδες, συνταγεσ και πως να τα φατε

    Επιλογές τροφίμων

    Πολλοί άνθρωποι που προσπαθούν να χάσουν βάρος πέφτουν θύματα του φαινομένου του φωτοστέφανου της υγείας. Δηλαδή, καταναλώνουν πάρα πολλές θερμίδες από τροφές που θεωρούν ότι είναι υγιεινές.

    Το αβοκάντο, για παράδειγμα, είναι γεμάτο υγιεινά λιπαρά. Αλλά ως τροφή με υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά, το αβοκάντο είναι επίσης τρόφιμα υψηλό σε θερμίδες, επομένως το σωστό μέγεθος της μερίδας είναι το κλειδί. Θυμήσου, κάθε τροφή που καταναλώνεται περισσότερο από τις θερμιδικές σου ανάγκες θα προκαλέσει αύξηση βάρους – ανεξάρτητα από το πόσο υγιεινό είναι.

    Επίπεδο δραστηριότητας χωρίς άσκηση

    Εάν η προπόνηση Tabata που καίει λίπος σε εξουθενώνει σε σημείο που περνάς την υπόλοιπη ημέρα στον καναπέ, τότε δεν επωφελείσαι από αυτό. Η θερμογένεση της δραστηριότητας χωρίς άσκηση μπορεί να αντιπροσωπεύει έως και 2000 θερμίδες που καίγονται την ημέρα. Βεβαιώσου ότι συνεχίζεις να κινείσαι όλη την ημέρα.

    Ανέβα τις σκάλες, κουβάλησε τα δικά σου ψώνια, στάσου ενώ μιλάς στο τηλέφωνο. Όλα αθροίζονται.

    Αδράνεια που προκαλείται από το άγχος

    Μερικοί άνθρωποι αντιδρούν στο άγχος μένοντας συνέχεια σε κίνηση. Εάν περνάς μια δύσκολη στιγμή, δώσε στον εαυτό σου την άδεια να ξεκουραστεί. Προσπάθησε όμως να ενσωματώσεις εύκολες προπονήσεις με έναν φίλο για να κερδίσεις υποστήριξη και να παραμείνεις ενεργός.

    Η έλλειψη ύπνου

    Η απλή πράξη της δίαιτας μπορεί να προκαλέσει άγχος και κόπωση. Ακόμα κι αν δεν φταίει το πρόγραμμα αδυνατίσματος σου, η καθημερινή εξάντληση είναι πιθανό να εμποδίσει τις προπονήσεις σου και να δυσκολέψει τον ύπνο σου.

    Για να μην υποφέρεις από δυσκολία στον ύπνο, κάνε απλά βήματα, όπως τη φόρτιση του τηλεφώνου σου στην κουζίνα ή την αλλαγή του φωτισμού στην κρεβατοκάμαρά σου για να κοιμηθείς καλύτερα.

    Φυσικοί Παράγοντες

    Οι ιατρικές παθήσεις, όπως η νόσος του θυρεοειδούς, μπορούν να επηρεάσουν την ημερήσια δαπάνη θερμίδων σου. Παράγοντες όπως η ηλικία και το γενετικό σου προφίλ παίζουν επίσης ρόλο στον αριθμό των θερμίδων που καις. Μίλησε με το γιατρό σου σχετικά με τους παράγοντες που επηρεάζουν το μεταβολισμό σου. Μερικές φορές υπάρχουν πράγματα που μπορείς να κάνεις για να δώσεις ώθηση στον οργανισμό σου.

    Σύνθεση Σώματος

    Οι μύες καίνε περισσότερες θερμίδες από το λίπος. Για να αυξήσεις τις θερμίδες που καίς όλη την ημέρα, ενίσχυσε την άλιπη μυϊκή σου μάζα. Κατανάλωσε αρκετή πρωτεΐνη για να τροφοδοτήσεις την ημέρα σου και να χτίσεις δυνατούς μυς.

    Στη συνέχεια, ολοκλήρωσε τακτικές προπονήσεις ενδυνάμωσης στο σπίτι ή στο γυμναστήριο για να αυξήσεις τον μεταβολικά ενεργό ιστό και να υποστηρίξεις τη μυϊκή δύναμη.

    Η δουλειά σου

    Επαγγέλματα που απαιτούν από εσένα να κάθεσαι σε ένα γραφείο θα μειώσουν την ημερήσια παραγωγή ενέργειας σου. Δεν είναι πιθανό να αλλάξεις δουλειά για να χάσεις βάρος, αλλά μπορεί να είσαι σε θέση να κάνεις απλές αλλαγές στο γραφείο σου για να αυξήσεις την καθημερινή σου καύση θερμίδων.

    Στάσου ενώ πληκτρολογείς, παρέλειψε το ασανσέρ και περπάτησε τις σκάλες, μετέτρεψε τις καθιστικές συναντήσεις σε συναντήσεις με τα πόδια. Ορισμένες εταιρείες εγκαθιστούν ακόμη και γραφεία διαδρόμου για να βοηθήσουν τους εργαζόμενους να αυξήσουν το επίπεδο καθημερινής τους δραστηριότητας και να βελτιώσουν την υγεία τους.

    Συνήθειες άσκησης

    Ο τρόπος που προγραμματίζεις τις προπονήσεις σου μπορεί να κάνει τη διαφορά στον αριθμό των θερμίδων που καις κατά τη διάρκεια της κάθε προπόνησης.

    υπερφαγια

    Υπερφαγία που προκαλείται από την άσκηση

    Είτε το πιστεύεις είτε όχι, ένα από τα πιο συνηθισμένα λάθη που κάνουν οι άνθρωποι όταν προσπαθούν να χάσουν βάρος είναι να τρώνε πολύ και να δικαιολογούν το επεισόδιο με άσκηση. Μάλιστα, δεν είναι ασυνήθιστο οι νέοι μαραθωνοδρόμοι να παχύνουν για αυτόν τον λόγο. Βεβαιώσου ότι έχεις τροφοδοτηθεί σωστά για τις προπονήσεις σου, έτσι ώστε να μην τρελαίνεσαι όταν τελειώνεις.

    Η προσπάθεια να βρεις τον λόγο που η δίαιτά σου δεν λειτουργεί μπορεί να είναι ένας πόνος. Αλλά η διατροφή σου δεν είναι καταδικασμένη να αποτύχει. Ένας από αυτούς τους παράγοντες συμβάλλει στα δεινά σου για την απώλεια βάρους και μπορείς να το αντιμετωπίσεις εάν θέλεις να αδυνατίσεις. Γίνε δημιουργικός και δοκίμασε διαφορετικές τροποποιήσεις. Και μην ξεχάσεις να απευθυνθείς σε φίλους και συγγενείς για υποστήριξη και κίνητρο.

    Ακολούθησε το fmh.gr στο Google News, στο Twitter, στο Facebook στο Υoutube και στο Instagram

    Χριστιάνα ΑμπατζήΔιατροφολόγος – Διαιτολόγος, Λέσβος


    Ακολουθήστε μας

    97,961ΥποστηρικτέςΚάντε Like
    28,027ΑκόλουθοιΑκολουθήστε