Home Fitness 10 λόγοι για να ξεκινήσετε γυμναστική

10 λόγοι για να ξεκινήσετε γυμναστική

Ούτε ένας, ούτε δυο, ούτε τρεις! 10 σημαντικοί λόγοι για να το πάρεις απόφαση και να βάλεις την γυμναστική στην ζωή σου.

Γράφει η Νάντια Μαρκοπούλου, Γυμνάστρια, Αθήνα

Για να νιώσεις περισσότερη ενέργεια

Όταν εκτελούμε μια σωματική δραστηριότητα, προκαλείται διαστολή των αιμοφόρων αγγείων, με αποτέλεσμα την αύξηση της αιματικής ροής και του οξυγόνου στους μυς που ενεργοποιούνται.

Αυτό, σε συνδυασμό με μια προσωρινή αύξηση του μεταβολικού ρυθμού, έχει ως αποτέλεσμα να αισθανθούμε πιο ζωντανοί και ενεργητικοί, αφού οι μυς μας κάνουν αυτό για το οποίο έχουν σχεδιαστεί να κάνουν!

Μάλιστα, αυτή η έκρηξη ενέργειας γίνεται αισθητή όχι μόνο κατά τη διάρκεια της άσκησης, αλλά και μετά! Έτσι, η πρωινή γυμναστική  μπορεί να σας προσφέρει ενέργεια για το υπόλοιπο της ημέρας, ενώ μια απογευματινή να σας «ενεργοποιήσει» ξανά μετά από μια κουραστική μέρα. Η επιλογή είναι δική σας!

εγκεφαλος τρεξιμο και μειωση του αγχους

Για να αποκαταστήσεις την αυτοπεποίθησή σου

Η άσκηση έχει συσχετισθεί με υψηλότερα επίπεδα αυτοπεποίθησης. Αυτό ίσως να οφείλεται στην ικανότητά της να ενισχύει τη διάθεσή μας και στην συμβολή που μπορεί να έχει στη γενικότερη υιοθέτηση μιας πιο θετικής στάσης προς τη ζωή.

Ακόμη, μακροπρόθεσμα,  η καθιέρωση μιας υψηλής ή μέτριας έντασης φυσική δραστηριότητα στην καθημερινότητά μας μπορεί να μας κάνει να νιώθουμε όμορφα με τον εαυτό μας, καθώς αναγνωρίζουμε και ενισχύουμε τις ικανότητές μας.

Τέλος η άσκηση μπορεί να μας παρέχει μια αίσθηση ολοκλήρωσης, που επέρχεται κατά την επίτευξη μικρών ή μεγάλων στόχων, ενισχύοντας περαιτέρω την εμπιστοσύνη στον εαυτό μας.

Για να διαχειριστείς καλύτερα το άγχος

Μια από τις ορμονικές αποκρίσεις της άσκησης είναι η απελευθέρωση των ενδορφινών, που συμβάλλουν ιδιαίτερα στη βελτίωση της διάθεσης και στην ανακούφιση  συναισθημάτων όπως το άγχος, ο θυμός και η ήπια κατάθλιψη (που συχνά συμβαδίζουν με το άγχος). Μια προπόνηση σε μια πιεσμένη ή γεμάτη άγχος μέρα είναι ικανή να σας κάνει να αισθανθείτε καλύτερα, προσφέροντάς σας ένα αίσθημα ευφορίας και έναν πιο «καθαρό» νου.

ασκησεις για κοιλιακους

Για να μειώσεις τον κίνδυνο ασθένειας

Η άσκηση, εκτός από τον συσχετισμό της με μειωμένα επίπεδα άγχους που συμβάλλουν στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού, βελτιώνει την κυκλοφορία των λευκών αιμοσφαιρίων, τα οποία αποτρέπουν τη δραστηριότητα επιβλαβή βακτηρίων που μας κάνουν να αρρωστήσουμε. Ακόμη, η αύξηση της θερμοκρασίας που παρατηρείται κατά την άσκηση, έχει υποστηριχτεί από ειδικούς πως είναι ικανή να σκοτώσει επιβλαβή μικρόβια που προσπαθούν να αναπτυχθούν.

Για να διατηρήσεις ένα υγιές βάρος

Αναμφισβήτητα, η άσκηση μπορεί να διαδραματίσει σημαντικό εργαλείο για την αντιμετώπιση της παχυσαρκίας και τη βελτίωση του λιπιδαιμικού προφίλ. Το υπερβολικό βάρος, που επέρχεται κυρίως από άνισο ισοζύγιο ενεργειακής πρόσληψης και δαπάνης, αυξάνει τον κίνδυνο για εκδήλωση χρόνιων ασθενειών και παθήσεων, και μπορεί να μειωθεί με την αύξηση της σωματικής δραστηριότητας.

Ακόμη, μεταβολές στο βάρος μπορούν να επιφέρουν και ορμονικές διαταραχές, για την αντιμετώπιση των οποίων η άσκηση διαδραματίζει πρωταρχικό ρόλο.

mountain clibers με το σωματικο βαρος ασκηση

Για να επιταχύνεις την ανάρρωση από τραυματισμό ή μια χειρουργική επέμβαση

Ένα κατάλληλο προπονητικό πρόγραμμα μπορεί να προσφέρει αύξηση της μυϊκής δύναμης, βελτίωση της μυϊκής συναρμογής και κατάλληλη ενεργοποίηση του μυϊκού ιστού. Με αυτόν τον τρόπο, η άσκηση μπορεί να συμβάλλει στην ταχύτερη αποκατάσταση μυϊκών τραυματισμών ή χειρουργικών επεμβάσεων, καθώς και να οδηγήσει σε μείωση της φλεγμονής στο σώμα.

Για να γνωρίσεις νέα άτομα

Υπάρχουν πολλοί άνθρωποι που θέτουν τη σωματική δραστηριότητα ως προτεραιότητα. Αν επιλέξετε να ασκηθείτε είτε σε εσωτερικό είτε σε εξωτερικό χώρο, οι πιθανότητες να κοινωνικοποιηθείτε αυξάνονται. Το πιο σημαντικό ωστόσο είναι πως θα γνωρίσετε ανθρώπους με τους οποίους ταιριάζετε, τουλάχιστον στην υιοθέτηση ενός υγιούς τρόπου ζωής και αυτοφροντίδας.

Έτσι, ο χρόνος άσκησής σας  θα είναι διπλά παραγωγικός, καθώς θα ικανοποιήσετε τις ανάγκες σας για κοινωνικοποίηση και κίνηση ταυτόχρονα, ανάγκες σημαντικές, ιδιαίτερα σε περιόδους…καραντίνας!

ασκηση γυμναστικη προπονηση

Για έναν καλύτερο ύπνο

Η άσκηση μπορεί να συμβάλλει στην καλύτερη ποιότητα ύπνου. Μια καλή γυμναστική,  που έχει ως αποτέλεσμα την υψηλή ή μέτρια θερμιδική κατανάλωση, μπορεί να προσφέρει έναν πιο βαθύ και ξεκούραστο ύπνο, κατά τη διάρκεια του οποίου το σώμα θα αποκαταστήσει κάθε  μυϊκή βλάβη που προκλήθηκε.

Ωστόσο, μια έντονη προπόνηση προτείνεται να ολοκληρώνεται τουλάχιστον τρεις ώρες πριν από τον ύπνο, καθώς μπορεί να οδηγήσει σε υπερδιέγερση.

Για να αποτελέσεις πρότυπο

Οι ενέργειές μας επηρεάζουν θετικά ή αρνητικά εκτός από εμάς και το περιβάλλον μας. Καθώς η γυμναστική συνδέεται με την υγεία και την ευεξία, θέτοντας τη γυμναστική ως χόμπι και εξασκώντας την καθημερινά, μπορείτε να επηρεάσετε θετικά την οικογένεια και τους φίλους σας σε πολύ σημαντικό βαθμό.

Ας μην ξεχνάμε πως ο άνθρωπος αισθάνεται μεγαλύτερη απόλαυση στη ζωή όταν προσφέρει, παρά όταν λαμβάνει και η ευχαρίστηση που μπορείτε να νιώσετε βοηθώντας ένα άτομο που αγαπάτε είναι ανεκτίμητη.

προπονηση μετα τα 50 με βαρη

Γιατί ποτέ δεν είναι αργά

Το πιο όμορφο χαρακτηριστικό της άσκησης είναι πως απευθύνεται σε όλους! Δεν έχει καμία σημασία αν είσαι 20 ή 70 χρονών, άντρας ή γυναίκα, παιδί ή εργαζόμενη μητέρα, αρχάριος ή μη. Σίγουρα μπορείς να βρεις την κατάλληλη  για σένα φυσική δραστηριότητα, που θα αγαπήσεις και με βάση εκείνη να καταφέρεις να έρθεις πιο κοντά στην επίτευξη των στόχων σου!

«[…]Είναι ντροπή για έναν άνθρωπο να γεράσει χωρίς ποτέ να δει την ομορφιά και την δύναμη του σώματός του».

Σωκράτης

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ :

Πώς η γυμναστική επηρεάζει την εμφάνιση της επιδερμίδας

Οι πιο συχνοί τραυματισμοί από την προπόνηση στο σπίτι

Ακολούθησε το fmh.gr στο Google News, στο Twitter, στο Facebook στο Υoutube και στο Instagram

personal trainer αθηνα

Νάντια Μαρκοπούλου, Γυμνάστρια, Αθήνα