Αρχική Διατροφή Αθλητική Διατροφή : ένας κλάδος που μας συναρπάζει!!

Αθλητική Διατροφή : ένας κλάδος που μας συναρπάζει!!

Εσείς το ξέρατε πως ένας ασκούμενος σε γυμναστήριο έχει άλλες διατροφικές ανάγκες από έναν που κάνει απλά διατροφή;

Ότι ένας αθλητής ταχυτήτων έχει άλλες διατροφικές ανάγκες από ένα μπασκετμπολίστα;

Για να μην αναφέρω το μαραθωνοδρόμο και τους ποδηλάτες. Ο κλάδος της αθλητικής διατροφής , με τις άπειρες παραμέτρους και διακλαδώσεις, έχει τόσο ενδιαφέρον για εμάς τους διατροφολόγους, όσο και η αντιμετώπιση μιας παθολογικής κατάστασης μέσω της διατροφής!

Ένα παιδί στην εφηβεία θέλει να πάρει μυϊκά κιλά μέσω γυμναστηρίου, ένα παιδί – αθλητής του στίβου ταχυτήτων θέλει να μειώσει και άλλο το λίπος του για να είναι πιο γρήγορο, η ομάδα ποδοσφαίρου του χωριού ξεκινάει προετοιμασία με διπλές προπονήσεις, ο κολλητός μου είναι μαραθωνοδρόμος και κάνουμε την εβδομάδα προετοιμασίας πριν τον αγώνα χιλιομέτρων. Πιστεύετε πως όλοι αυτοί οι τύποι άσκησης έχουν ίδια διατροφή και πως όλα αυτά τα παιδιά έχουν ίδιες διατροφικές ανάγκες;

Σας πληροφορώ πως όχι!!! Κάθε άθλημα, κάθε φυσική δραστηριότητα και κάθε είδος άσκησης στο γυμναστήριο έχει διαφορετική διατροφική αντιμετώπιση. Και αυτό γιατί κάθε άθλημα απευθύνεται σε διαφορετικό τύπο άσκησης του κορμιού και χρησιμοποιεί διαφορετική μορφή ενέργειας για να τα βγάλει πέρα.

Και τι εννοώ με αυτό;

- Advertisement -

Ας σκεφτούμε λιγάκι τί διαφορά έχει ο αρσιβαρίστας με το μαραθωνοδρόμο: ο πρώτος όταν κάνει την άρση χρησιμοποιεί την Τριφωσφορική Αδενοσίνη (ATP) και τη Φωσφοκρεατίνη ( PCr ),  άμεση ενέργεια από τους υδατάνθρακες (αναερόβιο σύστημα)  για να ανταπεξέλθει το σώμα του σε αυτήν την ταχύτατη άσκηση , ενώ ο δεύτερος χρησιμοποιεί το αερόβιο σύστημα κυρίως του σώματος του όπου το λίπος είναι αυτό που τον βοηθάει για την παροχή ενέργειας για να κάνει τα χιλιόμετρα. Αυτόματα , λοιπόν, καταλαβαίνουμε πως σε αυτούς τους δύο αθλητές η διατροφή θα διαφέρει καθώς έχουν τελείως διαφορετικό είδος άσκησης και τελείως διαφορετική παροχή ενέργειας από το κορμί τους.

Για να μην τα πολυλογώ , επομένως, καθώς το θέμα της αθλητικής διατροφής είναι ανεξάντλητο, θα πρέπει εμείς οι διατροφολόγοι να προσπαθήσουμε να κάνουμε σεμινάρια πάνω σε αυτό το κομμάτι , να είμαστε ικανοί να βοηθήσουμε σωστά κάθε αθλητή που θα φτάσει έξω από το γραφείο μας. Πιστέψτε με, είναι απίστευτα μαγικό πως η διατροφή μπορεί να βοηθήσει έναν αθλητή να αυξήσει την αθλητική του απόδοση!!

ΔΙΑΒΑΣΕ ΕΠΙΣΗΣ : Αθλητική διατροφή δεν σημαίνει μόνο κοτόπουλο, ρύζι και μαρούλι

Χριστιάνα Αμπατζή 

Διατροφολόγος – Κλινική Διαιτολόγος

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

λίπος

Yoga στο σπίτι: 12 tips για να την κάνεις σωστά!

Η καθημερινή εξάσκηση με yoga στο σπίτι μπορεί να βοηθήσει την υγεία σου, την παραγωγικότητά σου, την ηρεμία και την ευτυχία σου γενικότερα. Πέρα...