Για τις περισσότερες γυναίκες ένα ιδανικό καλλίγραμμο σώμα αποτελείται από μια λεπτή μέση με επίπεδη κοιλιά και σφιχτούς γλουτούς και μηρούς. Η αλήθεια είναι πως αυτά τα χαρακτηριστικά αποτελούν σημαντικό κριτήριο για ένα ιδανικό γυναικείο κορμί. Αυτό όμως είναι η μισή αλήθεια γιατί πολλές (και πολλοί) αγνοούν ότι ένα στητό στήθος μπορεί να κάνει τη διαφορά και να αγγίξει την τελειότητα.

Πως όμως μπορούν οι γυναίκες να το αποκτήσουν αυτό; Αρχικά θα πρέπει να γυμνάσουμε τους μυς του στήθους – μείζων και ελάσσων θωρακικό. Δευτερεύον, θα εστιάσουμε σε συγκεκριμένους μυς της πλάτης – τραπεζοειδή και ρομβοειδή – που διατηρούν ορθή τη σπονδυλική στήλη και δεν αφήνουν τον θώρακα και τους ώμους να γέρνουν προς τα εμπρός. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να συγκρατεί ψηλά το στήθος. Πάμε να δούμε πιο αναλυτικά τις ασκήσεις που θα γυμνάσουν αυτούς τους μυς.

Αρχικά θα γυμνάσουμε τον μείζων θωρακικό με πιέσεις στήθους σε επικλινή πάγκο καθώς αποτελεί πολυαρθρική άσκηση και ενδείκνυται για την αρχή. Αναφέρω συγκεκριμένα τον επικλινή πάγκο και όχι τον οριζόντιο για να εστιάσουμε στην άνω μοίρα του μείζονος θωρακικού και θα το διατηρεί σφιχτό ακόμα και στο ανώτερο σημείο του.

Στη συνέχεια θα δυναμώσουμε τον ελάσσων θωρακικό μυ μέσω της άσκησης pull-over. Ο συγκεκριμένος μυς βρίσκεται κάτω από τον μείζων και είναι κάθετος σε αυτόν και ουσιαστικά υποστηρίζει το γυναικείο στήθος χωρίς να μένει χαλαρό.

Ακολουθούν ασκήσεις για την πλάτη και συγκεκριμένα η ανοιχτή κωπηλατική. Με αυτή την άσκηση θα καταφέρουμε να ενδυναμώσουμε βασικούς μυς της ωμοπλάτης και έτσι δε θα έχουμε ένα σκυφτό και χαλαρό κορμί. Ένα στητό στήθος απαιτεί και μια καλή ορθοσωμία.

Τέλος, τους ίδιους μυς μπορούμε να τους γυμνάσουμε με οπισθολαίμιες έλξεις στην τροχαλία. Ενδείκνυται μόνο για προχωρημένους ασκούμενους καθώς μπορεί να υπάρξει ρήξη του στροφικού πετάλου στην ωμική ζώνη.

Με ένα σωστό ασκησιολόγιο και καλό προγραμματισμό μπορούμε να πετύχουμε με φυσικό τρόπο εκπληκτικά αποτελέσματα και να μην τρέχουμε σε κλινικές επεμβάσεων.

Γιώργος Ιορδανου
Personal Trainer