Ξέρεις πως το να κόψεις τη ζάχαρη είναι το κλειδί για να γίνεις άμεσα πιο υγιής και να χάσεις τα κιλά που θέλεις οριστικά.

1. Αρχικά θα πρέπει να αναγνωρίσεις τον εθισμό σου και να βρεις το κίνητρο που σε οδήγησε στην απόφαση να κόψεις τη ζάχαρη. Ενισχύοντας τους λόγους που θεωρείς ότι πρέπει να «καθαρίσεις» τη δίαιτά σου, θα σου είναι περισσότερο εύκολο να μείνεις σταθερή στο στόχο σου και να κάνεις τις απαραίτητες αλλαγές στη διατροφή σου.

2. Βάλε ρεαλιστικούς στόχους! Δεν είναι δυνατόν από τη μια μέρα στην άλλη να αποβάλεις εντελώς τη ζάχαρη. Μέρα με τη μέρα θα αφαιρείς τις πηγές της ζάχαρης μέχρι να την αποκλείσεις τελείως.

3. Στη συνέχεια είναι σημαντικό να εντοπίσεις τα τρόφιμα που καταναλώνεις και περιέχουν ζάχαρη. Ένα ημερολόγιο καταγραφής τροφίμων μπορεί να σου φανεί ιδιαίτερα βοηθητικό. Μην ξεχνάς ότι δεν είναι μόνο τα γλυκά, αλλά και αρκετά ροφήματα, αναψυκτικά, μπισκότα, δημητριακά κλπ.

4. Με το ημερολόγιο θα μπορέσεις να καταστρώσεις και κάποιο σχέδιο δράσης για τις στιγμές που χρειάζεσαι τη ζάχαρη. Θα βρεις, δηλαδή τα αδύνατα σημεία σου και το μοτίβο της συμπεριφοράς σου και θα είσαι προετοιμασμένη για τις κινήσεις που θα ακολουθήσεις. Για παράδειγμα αν σε πιάνει «υπογλυκαιμία» μετά το μεσημεριανό ύπνο, θα μπορούσες να έχεις μια έτοιμη φρουτοσαλάτα και πριν προλάβεις να δοκιμάσεις τις δυνάμεις σου, μπορείς να καταναλώσεις κατευθείαν την εναλλακτική που θα έχεις επιλέξει.

5. Το επόμενο βήμα είναι να καθαρίσεις το σπίτι σου. Υπάρχουν δύο σχολές ψυχολόγων. Η μια θεωρεί πως καλό είναι να εκπαιδεύεται ο νους στις πραγματικές συνθήκες και όχι σε αποστειρωμένες και η δεύτερη, υποστηρίζει πως για να μην μπαίνει το μυαλό σε διαδικασίες διλημμάτων θα πρέπει να πετύχει το στόχο του ορίζοντας τις συνθήκες γύρω του. Σε μια τόσο έντονη αλλαγή στην καθημερινότητα, δεν υπάρχει λόγος να πιεστείς και να ελέγξεις τα όριά σου. Μπορείς απλά να έχεις σπίτι σου μόνο τα τρόφιμα που μπορείς να καταναλώσεις.

6. Έχοντας ένα sugar free σπίτι (και γραφείο ιδανικά) θα πρέπει να επιλέξεις τι αντικαταστάσεις θα κάνεις. Μια πρώτη λύση είναι να πάρεις διάφορα υποκατάστατα όπως στέβια, ζαχαρίνη κλπ για τα ροφήματά σου. Αντίστοιχα, μπορείς να πάρεις αναψυκτικά χωρίς ζάχαρη για να έχεις μια εύκολη λύση. Τα φρούτα θα σε βοηθήσουν πολύ και θα κρατήσουν το σάκχαρό σου σταθερό, οπότε το βιολογικό κομμάτι θα είναι φροντισμένο

7. Έπειτα, η μετάβαση στη ζωή χωρίς ζάχαρη μπορεί να γίνει είτε εντελώς σταδιακά, με κατανάλωση γλυκισμάτων χωρίς ζάχαρη, είτε περισσότερο αποφασιστικά με αποκλεισμό της γλυκιάς γεύσης. Αυτό έχει να κάνει με το χαρακτήρα του καθενός και με το πόσο εύκολα προσαρμόζεται στις αλλαγές.

8. Φρόντισε να δημιουργήσεις τις καλύτερες δυνατές συνθήκες για αυτή την προσπάθειά σου. Είναι σημαντικό να ξεκουράζεσαι επαρκώς, ώστε να μη χρειάζεσαι τη ζάχαρη για να έχεις ενέργεια. Τέλος, είναι σημαντικό να βρίσκεις τρόπους εκτόνωσης που να μη σχετίζονται με το φαγητό.

9. Αν τελικά, κάποια στιγμή υποκύψεις στον πειρασμό, πήγαινε λίγα βήματα πίσω και ξεκίνησε ξανά. Καλό είναι να δείξεις λίγη επιείκεια στον εαυτό σου και να αναλογιστείς τα χρόνια ζάχαρης που δε γίνεται να κοπούν από τη μια στιγμή στην άλλη.

 

Πηγή : olagiatingunaika